;
coinex

سود 64 میلیون دلاری تسلا از فروش بیت کوین ؛ ایلان ماسک و ضرر؟

شرکت تسلا 75 درصد از بیت کوین‌های خود را در سه ماهه دوم سال 2022 به فروش رساند. سود 64 میلیون دلاری تسلا از فروش بیت کوین تحت تأثیر تورم قرار دارد.

تصمیم تسلا برای فروش ذخیره بیت کوین (BTC) خود در سه ماهه دوم سال، علی‌رغم ریزش بازارهای مالی سود کلانی برای این شرکت به همراه داشت. بر اساس فرم Q-10 ثبت شده در کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده آمریکا (SEC)، در شش ماه اول سال 2022، تغییرات ارزش دفتری دارایی‌های بیت کوین شرکت تسلا 170 میلیون دلار زیان برای این شرکت به همراه داشته اما پس از فروش 75 درصد از ذخایر BTC تسلا در سه ماهه دوم سال 2022، این شرکت به سود 64 میلیون دلاری دست یافت.

بیشتر بخوانید:‌ آینده و پیش بینی قیمت بیت کوین در سال 2022

سود 64 میلیون دلاری تسلا از فروش بیت کوین

سود 64 میلیون دلاری تسلا از فروش بیت کوین ؛ ایلان ماسک و ضرر؟

در علوم مالی، کاهش ارزش یک دارایی زمانی اتفاق می‌افتد که ارزش منصفانه آن دارایی نسبت به ارزش دفتری سرمایه‌گذاران آن کمتر باشد. تسلا در سه ماهه دوم سال، به ازای هر سهم شرکت 2.27 سود کسب نمود. سود کلی این شرکت 16.93 میلیارد دلار تخمین زده شده است. اگرچه سودآوری تسلا نسبت به سه ماهه اول سال با کاهش مواجه شده، اما این میزان نسبت به سطح سال پیش افزایش یافته است.

علت اصلی سود 64 میلیون دلاری تسلا، تأثیرات فزاینده تورم و رقابت شدید در حوزه سلول‌های باتری عنوان شده است. بر اساس خزانه‌ دارایی‌های تسلا، این شرکت همچنان 10800 بیت کوین در اختیار دارد. با قیمت فعلی 22000 دلاری بیت کوین، مجموع دارایی‌های دیجیتال تسلا تقریباً 237 میلیون دلار ارزش دارد.

شرکت تسلا اظهار کرد که به احتمال زیاد در طول زمان اقدام به افزایش یا کاهش دارایی‌های بیت کوین خود خواهد نمود. مقامات این شرکت در این راستا افزودند:

همانند تمام سرمایه‌گذاری‌های شرکت، با توجه به نحوه مدیریت وجوه نقد و حساب‌های معادل وجه نقد مبتنی بر فیات، ممکن است در هر زمان بر اساس نیازهای کسب و کار و دیدگاه خود به بازار و همچنین شرایط محیطی، دارایی‌های دیجیتال خود را افزایش یا کاهش دهیم.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره سود 64 میلیون دلاری تسلا از فروش بیت کوین چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید.

منبع: cointelegraph

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر