;
coinex

مقایسه گلکسی F13 سامسونگ با ردمی نوت 11 شیائومی

مقایسه گلکسی F13 سامسونگ با ردمی نوت 11 شیائومی در ادامه آمده است. در این مطلب شاهد جدال جذاب این دو گوشی زیبا و حرفه‌ای هستیم.

به نقل از Techtrends.news، سامسونگ گلکسی F13 یکی دیگر از گوشی‌های محبوب سامسونگ است که تقریبا ساختاری مشابه گلکسی M13 دارد. این گوشی ارزان قیمت بسیار حرفه‌ای طراحی شده و تاکنون توانسته نظر طرفدارانش را به خود جلب کند.

در مقابل شیائومی نیز به خوبی بازار میان رده‌ها را در دست گرفته و توانست با معرفی ردمی نوت ۱۱ توجه کاربران را معطوف خود کند؛ اما این گوشی چه مشخصاتی دارد که آنقدر طرفدار پیدا کرده است؟ آیا واقعاً شیائومی نوت ۱۱ از سامسونگ گلکسی F13 سرتر است؟

با مقایسه گلکسی F13 با ردمی نوت 11 در ادامه همراه ما باشید. این دو گوشی توسط تکراتو به صورت کامل مورد بررسی قرار گرفته‌اند و شما می‌توانید در مورد آنها به اطلاعات کاملی دست یابید.

بیشتر بخوانید:

مقایسه پوکو ایکس 4 پرو با گلکسی A51 سامسونگ (POCO X4 Pro Vs. Galaxy A51)

مقایسه گلکسی F13 سامسونگ با ردمی نوت 11 شیائومی

دو گوشی گلکسی F13 سامسونگ و ردمی نوت 11 شیائومی موضوع مورد بحث در این مطلب هستند. مقایسه Galaxy F13 با Redmi note 11 در ادامه به ما کمک می‌کند تا به اطلاعات کاملی در این مورد دست یابیم. با ما همراه باشید.

مقایسه گلکسی F13 سامسونگ با ردمی نوت 11 شیائومی از نظر کیفیت ساخت و طراحی ظاهری

گوشی شیائومی ردمی نوت 11 از طراحی بسیار خوبی برخوردار بوده و هنگامی که به گوشی نگاه کنید، یک نمایشگر با حاشیه بسیار کم را مشاهده خواهید کرد که فاقد طراحی ناچ بوده و فقط در قسمت مرکزی بالا شاهد یک حفره خواهید بود؛ این حفره محل قرارگیری دوربین سلفی ردمی نوت 11 است.

شرایط در بخش عقب با جلوی دستگاه متفاوت بوده و بیشترین زیبایی را به خود اختصاص داده است؛ این دستگاه با یک ماژول مستطیل شکل همراه بوده که به صورت عمودی در سمت چپ قرار دارد. هنگامی که به این ماژول نگاه کنید، تعداد چهار سنسور دوربین را مشاهده خواهید کرد که در کنار یک فلاش ای ای دی قرار دارد و می‌تواند نظر کاربران زیادی را به خود جلب کند.

بدنه این دستگاه از مواد اولیه باکیفیت طراحی شده که در سایر برندها، کمتر مشاهده می‌شود. در صورتی که علاقه زیادی به خرید یک گوشی ارزان قیمت دارید که مجهز به بدنه‌ای براق باشد، قطعا شیائومی ردمی نوت 11 انتخاب خوبی خواهد بود.

وجود جک هدفون 3.5 میلی متری هم خبر خوبی برای کاربران خواهد بود، علی‌الخصوص کاربرانی که علاقه‌ای به استفاده از هندزفری های بیسیم یا تبدیل تایپ سی به جک هدفون ندارند. هنگامی که به سمت راست دستگاه نگاه کنید، کلید پاور که همان حسگر اثر انگشت هم به حساب می‌آید را مشاهده خواهید کرد، اما در قسمت بالای آن هم کلیدهای حجم صدا قرار دارند.

 

در نخستین نگاه به طراحی گلکسی F13 سامسونگ می‌توان به طراحی ناچ در بخش جلو اشاره کرد. همچنین در بخش عقب دستگاه شاهد یک ماژول دوربین عمودی هستیم که سه سنسور دوربین را در سمت چپ جای داده است.

یکی از مهم‌ترین نکات قابل توجه این دستگاه را باید مجهز بودن به حسگر اثر انگشت در بخش کناری دانست. همچنین این اسمارتفون از جک هدفون 3.5 میلی متر پشتیبانی کرده و شاهد پشتیبانی آن از کارت حافظه ذخیره‌سازی جانبی میکرو اس دی هم خواهیم بود.

از دیگر قابلیت‌های این گوشی باید به پشتیبانی از دو سیمکارت اشاره کرد که می‌تواند اینترنت دیتا را به طور خودکار بین دو سیمکارت سوئیچ کند. این اولین بار است که چنین قابلیتی در یک گوشی ارزان قیمت به کار رفته است. این گوشی سامسونگ در رنگ‌های متنوعی شامل سبز، مسی و آبی عرضه می‌شود.

بیشتر بخوانید:

مقایسه گلکسی M51 با گلکسی M62 سامسونگ

مقایسه گلکسی A53 با گلکسی A73 سامسونگ ؛ بهترین سری A

مقایسه Galaxy F13 با Redmi note 11 از نظر صفحه نمایش

صفحه نمایش 6.43 اینچی فول اچ دی پلاس (وضوح 1080×2400) با فناوری AMOLED DotDisplay، بکار گرفته شده در redmi note 11 توجه شما را در همان نگاه اول به خود جلب خواهد کرد. وقتی به رزولوشن، نرخ نوسازی و تراکم پیکسلی‌ آن نگاه بیندازید، کاملاً متوجه کیفیت بالای آن می‌شوید.

این نمایشگر رزولوشن +Full HD و تراکم پیکسلی فوق‌العاده 409 پیکسل در هر اینچ را داشته که باعث می‌شود دیدن عکس و فیلم روی آن حسابی لذت‌بخش شود.

نقطه قوت دیگر نمایشگر گوشی نوت ۱۱ نرخ نوسازی 90 هرتزی آن است که روان بودن آن، در وب‌گردی و بازی کردن خیلی خوب به چشم می‌آید. حدود 84.5 درصد از پنل جلوی ردمی نوت ۱۱ به نمایشگر اختصاص یافته است.

رنگ‌ها خیلی عمیق هستند و محتوا به بهترین شکل ممکن نمایش داده می‌شود. مهندسان شیائومی باز هم از پوشش محافظ گوریلا گلس 3 استفاده کرده‌اند.

گوشی Samsung Galaxy F13 دارای صفحه نمایش 6.5 اینچی HD+ (720×1600 پیکسل) Infinity-V با نسبت تصویر 20:9 و نرخ تازه سازی 90 هرتز است.

پنل جلویی از نوع LCD با رزولوشن FHD پلاس تعبیه شده است که در بریدگی قطره‌ای مرکز آن یک دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی جاخوش کرده است. این پنل نسبتا بزرگ را محافظ گوریلا گلس 5 حفاظت می‌کند.

مقایسه گلکسی F13 سامسونگ با ردمی نوت 11 شیائومی

رفرش ریت صفحه نمایش ۹۰ هرتز است و پنل پشتی دستگاه دارای محفظه دوربین مربع شکل است که شامل یک دوربین اصلی و سه دوربین کمکی است. در این مدل سنسور اثر انگشت در قسمت کناری گوشی نصب شده و در لبه زیرین آن بلندگو، درگاه USB-C و جک صوتی ۳.۵ میلی متری وجود دارد.

مقایسه گلکسی F13 سامسونگ با ردمی نوت 11 شیائومی از نظر دوربین

گوشی شیائومی ردمی نوت 11 مجهز به دوربین چهارگانه با سسنور اصلی 50 مگاپیکسل و گشودگی دیافراگم f/1.8 بوده و در کنار آن هم سنسور اولترا واید 8 مگاپیکسل با گشودگی دیافراگم f/2.2 و دو سنسور 2 مگاپیکسل ماکرو و سنجش عمق 2 مگاپیکسلی قرار دارد که می‌تواند قدرت قابل توجهی را در زمینه تصویربرداری و فیلمبرداری در اختیار کاربران قرار دهد.

به خاطر داشته باشید که سنسور اولترا واید می‌تواند زاویه خوبی را تحت پوشش قرار دهد. در صورتی که قصد دارید از یک فاصله کم، بخش عمده‌ای از محیط را درون کادر قرار دهید، سنسور اولترا واید ردمی نوت 11 حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

شیائومی در گوشی‌های ارزان قیمت خود علاقه زیادی به سنسور 8 مگاپیکسل دارد، اما هم اکنون برای ردمی نوت 11 شاهد به کارگیری از سنسور 13 مگاپیکسل هستیم که خبر خوبی برای علاقه‌مندان به تصاویر سلفی است.

گلکسی F13 سامسونگ نیز دوربین‌هایی با کیفیت و حرفه‌ای دارد. در پنل پشتی دستگاه یک دوربین سه‌گانه شامل سنسورهای 50 مگاپیکسلی، 5 مگاپیکسلی اولتراواید و 2 مگاپیکسلی عمق‌سنج تعبیه شده است.

مقایسه گلکسی F13 سامسونگ با ردمی نوت 11 شیائومی

شما می‌توانید با این گوشی به راحتی به شکار لحظه‌های زیبا بپردازید و تصاویری حرفه‌ای ثبت کنید. لازم به ذکر است که یک فلش ال ای دی بزرگ و تکی نیز در جزیره مستطیلی شکل دوربین قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید:

بررسی پوکو اف 4 جی تی (Xiaomi POCO F4 GT) ؛ موشکافی سیستم، عملکرد، دوربین و باتری

مقایسه گلکسی A11 با گلکسی M11 سامسونگ ؛ دو پایین رده کارآمد

مقایسه گلکسی F13 سامسونگ با ردمی نوت 11 شیائومی از نظر باتری

ردمی نوت 11 شیائومی به باتری 5000 میلی‌آمپر ساعتی مجهز است؛ چیزی که تفاوتی با Redmi Note 9 ندارد و حتی ظرفیت آن 20 میلی‌آمپر ساعت هم کمتر شده است. البته این کاهش ظرفیت به اندازه‌ای اندک است که هیچ تاثیری روی عملکرد دستگاه نخواهد داشت.

باتری این گوشی از شارژ سریع 33 وات پشتیبانی کرده و شارژری که همراه با آن در جعبه اصلی قرار گرفته نیز از این سرعت پشتیبانی می‌کند. عملکرد باتری در بهترین حالت برای یک گوشی میان رده است با باتری این گوشی با یک بار شارژ و استفاده عادی، حداقل ۲ روز کامل را دوام خواهد آورد.

مقایسه گلکسی F13 سامسونگ با ردمی نوت 11 شیائومی
مقایسه گلکسی F13 سامسونگ با ردمی نوت 11 شیائومی

شیائومی می‌گوید به واسطه پشتیبانی این باتری از فناوری +Quick Charge 3، باتری ظرف 60 دقیقه از 0 به 100 درصد می‌رسد. گوشی ردمی نوت ۱۱ از فناوری Power Delivery 3.0 هم پشتیبانی می‌کند؛ این یعنی می‌تواند لپ تاپ هایی که به درگاه USB Type-C مجهز شده باشند را نیز شارژ کند.

بی تردید یکی از مهم‌ترین جذابیت‌های گوشی گلکسی F13 سامسونگ مربوط به باتری بزرگ 6000 میلی‌آمپرساعتی آن است. با استفاده از این باتری که ظرفیت مناسبی دارد شما می‌توانید ساعت‌ها از کار کردن با آن لذت ببرید.

مقایسه گلکسی F13 سامسونگ با ردمی نوت 11 شیائومی

این گوشی از فست شارژ 15 واتی پشتیبانی می‌کند. این سرعت البته نسبت به سرعت شارژی که رقبای چینی ارائه می‌کنند بسیار کمتر است و در نتیجه شما برای شارژ شدن آن باید مدت زمان زیادی منتظر بمانید.

مقایسه گلکسی F13 سامسونگ با ردمی نوت 11 شیائومی از نظر نرم افزاری

گوشی Redmi Note 11 از سیستم عامل اندروید 11 بهره می‌گیرد و رابط کاربری MIUI 13 با امکانات فراوان و بهینه‌سازی‌های بسیار خوب، کار کردن با این تلفن هوشمند را واقعا لذت‌بخش می‌کند. انیمیشن‌ها در این گوشی حالا بسیار روان‌تر از قبل هستند و عملکرد باتری نیز به گفته خود سازندگان، بهتر از قبل شده است.

هرچند، واقعا تغییرات بنیادی را در نسخه جدید رابط کاربری MIUI نمی‌توان مشاهده کرد. البته، این موضوع واقعا بد نیست و طی سال‌های اخیر، MIUI یکی از بهترین رابط‌های کاربری در میان گوشی های اندرویدی بوده است.

مقایسه گلکسی F13 سامسونگ با ردمی نوت 11 شیائومی

یکی از این قابلیت‌ها به عملکرد سنسور اثر انگشت مربوط می‌شود؛ جایی که با دو مرتبه ضربه روی این حسگر می‌توان نرم افزاری خاص را باز کرد. چنین چیزی در هیچ‌یک از پرچمداران شیائومی وجود ندارد چرا که اسکنر اثر انگشت آنها در زیر صفحه تعبیه شده است. در کل نرم افزار عملکرد خوبی دارد.

سیستم‌ عامل گوشی گلکسی اف 13، اندروید 12 است که در کنار رابط کاربری One UI سامسونگ عمل خواهد کرد. پس در بخش نرم‌افزاری با رابط کاربری One UI مبتنی بر اندرود 12 سرو کار داریم.

مقایسه گلکسی F13 سامسونگ با ردمی نوت 11 شیائومی

یکی دیگر از ویژگی‌های این مدل، سیستم محافظت از اطلاعات شخصی Samsung Knox Security آن است که از چهره و اثر انگشت برای باز کردن قفل استفاده می‌کند. سیستم امنیتی Samsung Knox از شما و داده‌های شخصی‌ شما محافظت می‌کند.

بیشتر بخوانید:

بررسی شیائومی ردمی 10 پاور (Redmi 10 Power) ؛ موشکافی سیستم، عملکرد، دوربین و باتری

مقایسه شیائومی نوت 10 پرو با پوکو x3 پرو (Xiaomi Note 10 Pro Vs. POCO X3 Pro)

مقایسه گلکسی F13 با ردمی نوت 11 از نظر سخت افزاری

نسبت به هزینه‌ای که برای redmi note 11 می‌پردازید، سخت‌افزار بسیار خوبی در اختیار شما قرار می‌گیرد. تراشه بکار رفته در بطن این گوشی Snapdragon 680 4G است. پردازنده گرافیکی نیز مطابق انتظار Adreno 610 است که هماهنگی مناسبی با چیپست دارد.

سخت‌افزار ردمی نوت ۱۱ شاید زیاد برای بازی‌های گرافیکی مناسب نباشد، اما فراموش نکنید این مدل برای رفع نیازهای روزمره و کارهای سبک ساخته شده و در این زمینه عملکرد تقریباً بی‌نقصی دارد. هرچند در اجرای اکثر بازی‌ها نیز عملکرد قابل قبولی دارد. شیائومی نوت ۱۱ در 4 نسخه با رم 4/ 6 گیگابایتی و حافظه داخلی 64/128 گیگابایتی عرضه می‌شود.

مقایسه گلکسی F13 سامسونگ با ردمی نوت 11 شیائومی

پردازنده‌ی اگزینوس ۸۵۰ که قلب تپنده‌ی F13 را تشکیل می‌دهد، از حداکثر سرعت کلاک ۲.۰ گیگاهرتز پشتیبانی می‌کند. از آن جا که گوشی‌های سری F نسخه‌ی ری‌برند شده‌ی گوشی‌های سری A سامسونگ هستند، انتظار می‌رود که این گوشی نیز نسخه‌ی ری‌برند شده‌ی گلکسی A13 باشد، زیرا این مشخصات مذکور با مشخصات A13 مطابقت دارد.

سامسونگ گلکسی اف 13 با سخت‌افزاری کاملا ارزان و معمولی مشتمل بر چیپست اگزینوس 850 عرضه شده است. 4 گیگابایت رم نیز در کنار آن عرضه شده است. این مدل در دو کانفیگ با فضای ذخیره‌سازی 64 و 128 گیگابایتی عرضه می‌شود و همه مدل‌های آن با برخورداری از درگاه کارت حافظه جانبی، می‌توانند تا 1 ترابایت فضای ذخیره‌سازی داشته باشند.

مقایسه گلکسی F13 با ردمی نوت 11 از نظر کیفیت صدا

شیائومی در تولید ردمی نوت 11 از دو اسپیکر استریو استفاده کرده و این چیزی نیست که بتوان به سادگی در گوشی‌های ارزان قیمت مشاهده کرد. این دو اسپیکر دارای کیفیت بسیار خوبی هستند و می‌توان به خوبی روی آنها حساب کرد.

برای گوش دادن به موسیقی، دیدن فیلم و سریال، مکالمه و همچنین انجام بازی می‌توانید به خوبی روی این اسپیکرهای حرفه‌ای حساب کنید.

در مورد اسپیکر گلکسی F13 نیز باید گفت که کیفیت مناسبی دارد و شما می‌توانید به خوبی روی آن حساب کنید. کیفیت صدا و همچنین بلندی آن می‌توند کاربران را راضی کند.

در این مطلب به بررسی و مقایسه Galaxy F13 با Redmi note 11 پرداختیم. دو گوشی محبوب از دو کمپانی متفاوت که بسیار پرطرفدار هستند. البته لزم به ذکر است که شیائومی با تولید گوشی‌های اقتصادی خود تاکنون توانسته نظر بسیاری از کاربران را به خود جلب کند. اگر قصد خرید یکی از این مدل‌ها را دارید، مقایسه گلکسی F13 با ردمی نوت 11 را از دست ندهید.

سوالات متداول

گلکسی F13 بخریم یا ردمی نوت 11؟

بررسی و مقایسه گلکسی F13 با ردمی نوت 11 در این مطلب انجام شد. با توجه به طراحی و خوش‌دستی گوشی ردمی نوت 11، می‌توان گفت شیائومی نوت ۱۱ می‌تواند یکی از بهترین‌های بازار و یک گزینه ایده‌آل برای شما باشد. گوشی گلکسی F13 نیز یکی دیگر از محصولات حرفه‌ای بازار است که طرفداران بسیاری نیز دارد. این مدل نیز به واسطه داشتن ویژگی‌هایی حرفه‌ای می‌تواند یک گزینه ایده‌آل برای خرید باشد. اکنون انتخاب با شماست!

بیشتر بخوانید:

.

نظر شما در مورد مقایسه گلکسی F13 سامسونگ با ردمی نوت 11 شیائومی چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با تکراتو و سایر کاربران در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (5 نظر)

    قطعا نوت ۱۱ بهتره . بجای اف ۱۳ با آیفون مقایسش کنید

    پاسخ

    سلام ، من میخواستم گوشی سامسونگ بخرم اما با یک تعمیرکار موبایل مشورت کردم و نوت ۱۱رو .
    پیشنهاد کرد،
    و من هم خریدم ،
    و از خرید خودم بسیار راضی هستم.چون عملکرد فوق‌العاده ای داره،
    به نظر من از سامسونگ بهتره.

    پاسخ

    این همه مطلب که نوشته بودم چرا منتشر نکرده و حذف کردین؟ همشونم تخصصی و فنی بودن
    لیاقت و جنبه چیزی رو ندارین چرا گزینه ارسال نظر میذارین.
    جای این چیزا و بررسیها یه چند تا گوسفند بچرونین براتون بجاتره
    بی فرهنگهای بیسواد

    پاسخ

    کاش مقایسه نمیکردین چون قابل مقایسه نیستن خخخه
    همون صفحه نمایش amoled با رزولیشن فول اچدی کل وجود f13 رو میخره . صفحه نمایش اولین و اخرینی هست که چشم میبینه و باهاش کار میکنه کسی که یک روز با amoled کار کنه دیگه عمرا ips رو نمیتونه تحمل کنه . سخت افزار خیلی مناسبتری نسبت به f13 داره و مدل ۶۸۰ با لیتوگرافی ۶ نانومتر رو دست کم نگیرین بسیار عالی عمل میکنه به لطف لیتوگرافی ۶ نانومتری باطریشم از f13 دوام بیشتری داره چون مصرف کمتری داره و اینحاست که ۶۰۰۰ در مقابل ۵۰۰۰ حرفی برای گفتن نداره . شارژر ۳۳ واتی نوت ۱۱ میتونه ۲.۵ برابر زودتر شارز رو از f13 تموم کنه ۵۰ درصد اختلاف شارژر و مابقی اختلاف لیتوگرافی
    نوع هارد یا رام نوت ۱۱ از نوع پرسرعت ufc 2.2 هست ولی سامسونگ هنوز عادت داره برای گوشیهای زیر ۶ تومن از emmc5 استفاده کنه که اختلاف سرعت و فرق تکنولوژی زیادی دارن . اسپیکر تک گانه f13 در مقابل اسپیکر دوگانه استریو با کیفیت ردمی ۱۱ و ۱۰ هم که دیگه جای مقایسه نداره . همین چند مورد با اختلافات بزرگ جایی برای مقایسه نمیذاره

    پاسخ

    F13 هنوز تو بازار ایران نیومده که بخوایم بخریم به جاش با A33 مقایسه کنید

    پاسخ