;
coinex

مقایسه گلکسی M51 با گلکسی M62 سامسونگ

تکراتو در ادامه دوگوشی محبوب از سری M را مورد بررسی و مقایسه قرار داده است. با مقایسه گلکسی M51 با گلکسی M62 سامسونگ همراه ما باشید.

خط تولید سامسونگ سری M از سال ۲۰۱۹ شروع بکار کرده و تاکنون سه نسل از این سری روانه بازار شده است. همه گوشی‌های سری M سامسونگ در کلاس میان رده و پایین‌ رده قرار می‌گیرند اما تمام ویژگی‌های ضروری یک گوشی هوشمند را دارند. علاوه بر این برخی از مدل‌ها قابلیت‌‌های پیشرفته‌ دیگری نیز دارند.

مقایسه M51 با M62 موضوعی است که در ادامه مورد بررسی قرار گرفته است. اگر قصد دارید در مورد این دو مدل گوشی محبوب اطلعات کاملی به دست آورید با مقایسه سامسونگ M51 با M62 همراه ما باشید.

مقایسه گلکسی M51 با گلکسی M62 سامسونگ

تفاوت در اندازه و طراحی یکی از وجوه تمایز گوشی‌های سامسونگ سری M از سایر خط‌ تولید‌های این شرکت است که البته دلیل اصلی این اختلاف سایز، تمرکز سامسونگ برای استفاده از باتری و نمایشگرهای غول‌پیکر در سخت‌افزار این گوشی‌ها بوده است. به نظر شما بهترین گوشی سری M سامسونگ کدام مدل است؟

مقایسه M51 با M62 این دو گوشی از سری M سامسونگ موضوعی است که در ادامه بررسی شده است. برای پی بردن به اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید.

مقایسه M51 با M62 از نظر ساخت و کیفیت ظاهری

روی پنل پشتی گلکسی M62 نوارهای سبز، آبی و خاکستری عمودی وجود دارد که ضخامت آن‌ها به‌تدریج از لبه‌ی بالا کاهش می‌یابد و در نهایت در لبه‌ی پایین، رنگ نقره‌ای با خطوط رنگی بسیار باریکی برجای می‌ماند.

رنگ‌آمیزی گلکسی M62 سامسونگ در نوع خود جالب است؛ اما در نگاه نخست، باعث آزار افرادی با چشمان آستیگمات می‌شود. فراموش نکنید که پنل پشتی و فریم دستگاه کماکان پلاستیکی، براق و جاذب لکه یا چربی هستند و از گواهی IP برای مقاومت در برابر آب هم خبری نیست.

تغییر چینش دوربین پشتی، یکی دیگر از تفاوت‌های M62 سامسونگ با M51 است. اکنون ماژول‌های دوربین چهارگانه‌ی دستگاه به‌جای مستطیل، درون مربعی شیشه‌ای قرار دارند که با‌توجه ضخامت زیاد گوشی، برآمدگی چندانی ندارد.

نمایشگر 6.7 اینچی، ضخامت 9.5 میلی‌متری و وزن ۲۱۸ گرمی، گلکسی M62 را به دستگاهی نسبتا بزرگ و سنگین بدل ساخته‌ که در دست افراد ریزاندام به‌خوبی جا نمی‌گیرد و در استفاده‌های مداوم، شاید باعث خستگی مچ دست شود.

مقایسه گلکسی M51 با گلکسی M62 سامسونگ

البته شاید باتری عظیم ۷۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی و شارژدهی بسیار خوب آن، تا حد زیادی ایرادات وارده را کمرنگ کند.

86.7 درصد از نمای جلوی M62 سامسونگ دراختیار نمایشگر 6.7 اینچی آن قرار دارد، این نمایشگر از لبه‌های کناری و بالایی دستگاه فاصله‌ی بسیار کمی دارد؛ اما حاشیه‌ی پایینی آن کمی قطور به‌نظر می‌رسد.

با وجود بهره‌گیری M62 سامسونگ از پنل OLED، حسگر اثرانگشت به‌صورت یکپارچه با کلید پاور در سمت چپ فریم پلاستیکی گوشی قرار دارد. دسترسی به حسگر و کلیدهای کنترل صدا به‌سادگی صورت می‌گیرد و نیاز چندانی به جابه‌جایی دست نیست.

دریچه‌ی اسپیکر، درگاه USB 2.0 Type-C و جک 3.5 میلی‌متری هدفون در لبه‌ی پایینی فریم قرار گرفته‌اند. گلکسی M62 سامسونگ به‌صورت هم‌زمان از دو سیمکارت و کارت حافظه‌ی microSD نیز پشتیبانی می‌کند و از لبه‌ی سمت چپ فریم می‌توانید به درگاه آن‌ها دسترسی داشته باشید.

گوشی‌های میان‌رده‌ی سامسونگ از پلاستیک در ساخت بدنه و فریم خود بهره برده‌اند و m51 نیز از این موضوع مستثنی نیست. گوشی ام ۵۱ در ابعاد 9.5×76.3×163.9 میلی‌متر و وزنی معادل 213 گرم عرضه شده است.

مقایسه گلکسی M51 با گلکسی M62 سامسونگ

کلیدهای پاور و تنظیم صدا در لبه‌ی راست و اسلات سیم کارت نیز در لبه‌ی چپ سامسونگ m51 قرار دارد. پورت شارژ C-USB و جک 3.5 میلیمتری نیز در لبه‌ی پایین گوشی تعبیه شده است.

m51 سامسونگ از شبکه‌های ارتباطی 2G، 3G و 4G نیز پشتیبانی می‌کند. در پنل پشتی m51 سامسونگ نیز ماژول مستطیل شکل دوربین قرار دارد. حسگر اثر‌انگشت نیز در لبه‌ی کناری با دکمه‌ی پاور ادغام شده است.

m51 مدل نسبتاً سنگین و بزرگی است، اما بسیار خوش دست بوده و طراحی زیبایی دارد. در مورد مواد ساخت این مدل هم بد نیست بدانید که پنل جلو با شیشه گوریلاگلس 3 محافظت می‌شود، پنل پشتی و فریم هم از جنس پلی کربنات مقاوم ساخته شده است و بسیار جذاب است.

بیشتر بخوانید:

بررسی پوکو اف 4 جی تی (Xiaomi POCO F4 GT) ؛ موشکافی سیستم، عملکرد، دوربین و باتری

بررسی پوکو واچ (POCO Watch) ؛ مشخصات و قابلیت های ساعت هوشمند پوکو

مقایسه گلکسی M51 با گلکسی M62 سامسونگ از نظر صفحه نمایش

نمایشگر گلکسی A51 از نوع Super AMOLED و دارای اندازه 6.7 اینچ با رزولوشن 1080×2400 و نسبت ابعاد 20:9 است. این نمایشگر تراکم 393 پیکسل‌ در اینچ دارد. نرخ تازه‌سازی تصویر در آن نرخ متعارف 60 هرتز است و از تکنولوژی HDR پشتیبانی نمی‌کند.

این نمایشگر از تکنولوژی نمایشگر همیشه روشن پشتیبانی می‌کند. نمایشگر M51 از اولین موارد استفاده سامسونگ از یک نمایشگر infinity-O در گوشی‌های میان‌رده است که در آن هیچ شکافی برای سلفی تعبیه نشده و فقط یک پانچ کوچک دارد. این نمایشگر از حداکثر روشنایی 671 nits برخوردار است که باعث می‌شود استفاده از آن در اکثر محیط‌های نوری امکان‌پذیر باشد.

مقایسه گلکسی M51 با گلکسی M62 سامسونگ

سامسونگ در طراحی و ساخت M62 از نمایشگری کاملاً مشابه M51 استفاده ‌کرده ‌است. این نمایشگر 6.7 اینچ سوپر AMOLED هم دارای رزولوشن 1080×2400، نسبت ابعاد 20:9، و تراکم 393 پیکسل‌دراینچ است. نمایشگر infinity-O مورد استفاده در گلکسی M62 هم دارای نسبت 86.7% است به بدنه است که دقیقاً با M51 برابر است.

تنها ویژگی متفاوت حداکثر روشنایی 420 nits آن است که باعث می‌شود استفاده از آن در مقایسه با M51 با محدودیت‌هایی همراه باشد. بااین‌حال این نمایشگر پیشرفته از کیفیت بسیار بالایی به‌خصوص برای مصرف محتوای ویدئویی برخوردار است.

نمایشگر M51 و M62 از نظر پوشش رنگ با پوشش دادن 97.6% فضای رنگی RGB عملکرد خیره‌کننده‌ای ارائه می‌دهد. سرعت واکنش نمایشگر در این دو گوشی 6 صدم‌ثانیه است که 3 صدم‌ثانیه از آن به واکنش افزایشی و 3 صدم‌ثانیه از آن به واکنش کاهشی نمایشگر اختصاص دارد.

مقایسه گلکسی M51 با گلکسی M62 سامسونگ

این عملکرد از حدود 94% گوشی‌های موجود سریع‌تر است که باعث می‌شود نمایشگر این گوشی‌ها برای گیمینگ رقابتی کاملاً مناسب باشد. با نگاهی به ویژگی‌های این دو نمایشگر دقیقا فهمیدیم که این نمایشگر در این دو گوشی درواقع یکسان است و هیچ چشمی نخواهد توانست بین آنها تفاوت محسوسی را پیدا کند، پس اگر نمایشگر برای شما مسئله مهمی است، می‌توانیم بگوییم که باید خیالتان از عدم تفاوت بین این دو راحت باشد.

بیشتر بخوانید:

مقایسه گلکسی A11 با گلکسی M11 سامسونگ ؛ دو پایین رده کارآمد

مقایسه M51 با M62 از نظر دوربین

گوشی m62 دارای چهار دوربین است که در یک پنل مربعی شکل در پشت قرار گوشی قرار گرفته‌اند. هر یک از این دوربین‌ها وظیفه خاصی دارند. دوربین اصلی این گوشی سنسوری 64 مگاپیکسلی دارد و اندازه لنز آن 26 میلی‌متر است.

دوربین دیگر گوشی m62 سنسوری 12 مگاپیکسلی دارد که تصاویر اولتراواید یا بسیار عریض را ثبت می‌کند. دو دوربین 5 مگاپیکسلی گوشی m62 تصاویر ماکرو و عمقی ثبت می‌کند. همچنین می‌توان ویدیو‌هایی حداکثر با کیفیت 4k با دوربین این گوشی ضبط کرد.

فریم ریت ویدیوی ضبط شده با این دوربین در کیفیت 4k ،30 فریم در ثانیه است که با کاهش دادن رزولوشن، می‌توان آن را بیش‌تر کرد. دوربین سلفی گوشی m62 سنسوری 32 مگاپیکسلی دارد و اندازه لنز آن 26 میلی‌متر است.

در طرف دیگر مقایسه گلکسی M51 با گلکسی M62 سامسونگ گوشی m51 قرار دارد که مانند گوشی  m62 دارای چهار دوربین است.

این دوربین‌ها در یک پنل مستطیل شکل قرار گرفته‌اند. با این حال تمام ویژگی‌های دوربین‌های گوشی m51 نیز شبیه دوربین‌های گوشی m62 است و تنها چینش این دوربین‌ها با هم تفاوت دارند.

تنها تفاوت دیگر در دوربین سلفی گوشی‌ها است. گستردگی لنز دوربین سلفی m62 دارای ضریب f/2.2 است. در حالی که این ضریب در گوشی m51 عدد 2 است و گستردگی آن مقداری کمتر است.

نمونه تصویر M51

نمونه تصویر M62

بیشتر بخوانید:

ساعت هوشمند POCO Watch با نمایشگر 1.6 اینچی رسما رونمایی شد

بهترین هدست گیمینگ 2021

مقایسه سامسونگ M51 با M62 از نظر باتری

ظرفیت باتری این دو گوشی به دلیل تمرکز سامسونگ روی گوشی‌هایی با باتری قوی در سری m، بسیار بیشتر از گوشی‌های دیگر است.

هر دو گوشی دارای یک باتری 7 هزار میلی آمپری هستند که در صورت استفاده معمولی، تا چند روز به شارژ مجدد نیاز ندارند. باتری این گوشی‌ها بسیار بزرگ‌تر از باتری گوشی‌های دیگر است و بخش بیش‌تری از پنل پشتی گوشی را پوشش داده است.

مقایسه گلکسی M51 با گلکسی M62 سامسونگ
مقایسه گلکسی M51 با گلکسی M62 سامسونگ

مصرف باتری هر دو گوشی نیز کاملاً مشابه هم است و به دلیل پردازنده و نمایشگر مشابه، تفاوتی با یک دیگر ندارند.

بیشتر بخوانید:

بهترین هدست برای PS5

بهترین هدفون های 2021

مقایسه M51 با M62 از نظر نرم افزاری

گلکسی M51 در سال 2020 با سیستم عامل اندروید 10 و رابط کاربری One UI 2.5 اختصاصی سامسونگ به خریدار تحویل داده‌ شد. البته این گوشی میان‌رده از قابلیت به‌روزرسانی به اندروید 11 و رابط کاربری One UI 3.1 برخوردار است.

گلکسی M62 در سال 2021 ارائه شده و به‌شکل پیش‌فرض دارای سیستم عامل اندروید 11 همراه با رابط کاربری One UI 3.1 است.

اندروید 11 جدیدترین نسخه این سیستم‌عامل موبایل است که در آن بیشتر کمبودهای نرم‌افزاری و گرافیکی این سیستم عامل برطرف شده‌اند. علاوه‌براین گوگل سعی کرده در این نسخه امکانات و راه‌کارهای زیادی برای کاربردی ساختن هوش مصنوعی، اشتراک فایل، انرژی و شبکه بین گوشی‌ها و دستگاه‌های اندرویدی و البته گزینه‌های مناسبی برای اینترنت اشیا قرار دهد.

مقایسه گلکسی M51 با گلکسی M62 سامسونگ
مقایسه گلکسی M51 با گلکسی M62 سامسونگ

ویژگی‌هایی مثل شناسایی چهره دوربین‌محور، بهبود گرافیک و انیمیشن‌های رابط کاربری و بهبود امنیت کاربران از جمله نکات قابل‌اشاره دیگر اندروید 11 محسوب می‌شوند.

سامسونگ در رابط کاربری One UI 3.1 تمام امکانات جدید اندروید را در گوشی‌های خود یکپارچه کرده ‌است. مجموعه اپ‌های کاربردی گوگل مثل Discover، Google Dou، و دستیار گوگل در این رابط کاربری امکانات پیشرفته نرم‌افزاری گوگل را در اختیار کاربران M51 و M62 قرار می‌دهد.

برای باز کردن صفحه قفل رابط کاربری این دو گوشی، کاربران می‌توانند از سنسور اثر انگشت یا شناسایی چهره استفاده کنند. سنسور اثر انگشت در هر دو گوشی روی دکمه Home و لبه گوشی قرار گرفته ‌است. تنظیم اولیه این سنسور برخلاف بسیاری از گوشی‌های دیگر سامسونگ آسان و سریع است. این سنسور برای باز کردن گوشی هم کاملاً سریع عمل می‌کند.

بیشتر بخوانید:

بهترین ساعت هوشمند تا 1 میلیون تومان

بهترین ساعت هوشمند شیائومی 2021

مقایسه سامسونگ M51 با M62 از نظر سخت افزاری

پردازنده گوشی m62، جزء پردازنده‌های مخصوص گوشی سامسونگ و اگزینوس 9825 است. این پردازنده دارای هشت هسته که شامل دو هسته 2.73 گیگاهرتزی برای اجرای برنامه‌های سنگین، دو هسته 2.4 گیگاهرتزی و چهار هسته 1.95 گیگاهرتزی است.

پردازنده گرافیکی این تراشه Mali-G76 MP12 است که عملکرد قابل قبولی دارد. با این تراشه می‌توان برنامه‌ها و بازی‌های سنگین را با سرعتی مناسب اجرا کرد. در طرف دیگر مقایسه گلکسی M51 با گلکسی M62 سامسونگ ، m51 دارای پردازنده اسنپدارگون 730G است که توسط شرکت کوالکام ساخته می‌شود.

مقایسه گلکسی M51 با گلکسی M62 سامسونگ
مقایسه گلکسی M51 با گلکسی M62 سامسونگ

این پردازنده 8 نانومتری نیز دارای 8 هسته است. دو هسته آن 2.2 گیگاهرتزی، و شش هسته آن 1.8 گیگاهرتزی هستند. پردازنده گرافیکی این تراشه  Adreno618 است. با این پردازنده می‌توان اکثر برنامه‌ها و بازی‌های سنگین را اجرا کرد.

با این حال ممکن است در برخی از کار‌ها مانند رندر گرفتن از عکس و فیلم، سرعت گوشی پایین باشد. با مقایسه گلکسی M51 با گلکسی M62 سامسونگ می‌توان نتیجه گرفت پردازنده m62 عملکرد بهتری نسبت به پردازنده m51 دارد.

تراشه اگزینوس در زمینه گیمینگ و عملکرد پردازنده عملکرد نسبتاً بهتری از خود نشان می‌دهد. با این حال تأثیر هر دو پردازنده روی باتری گوشی‌ها، یکسان است.

بیشتر بخوانید:

گوشی شیائومی ردمی 9 (Xiaomi Redmi 9)

گوشی سامسونگ گلکسی A72

مقایسه سامسونگ M51 با M62 از نظر کیفیت صدا

اسپیکر M62 را نمی‌توانیم بد به حساب آوریم، ولی در عین حال انتظار داشتیم که حداقل شرکت کره‌ای به روی محصولی با این برچسب قیمتی در سال 2021 از اسپیکرهای استریو استفاده کند تا بتوان هنگام بازی یا مشاهده‌ی محتوا صدای فراگیرتر و بهتری را تجربه کنیم.

در حالت کلی کیفیت این اسپیکر تکی گلکسی M62 قابل قبول است، اما بلندی خیلی زیادی را شاهد نیستیم و شاید اگر در محیطی شلوغ قرار داشته باشید خیلی نتوانید به روی بلندی صدای این اسپیکر حساب باز کنید.

مقایسه گلکسی M51 با گلکسی M62 سامسونگ
مقایسه گلکسی M51 با گلکسی M62 سامسونگ

Galaxy M51 تنها یک اسپیکر دارد و در بخش پایینی آن قرار گرفته است. از نظر بلندی صدا خیلی خوب نمی‌توان روی این اسپیکر حساب باز کرد و به‌خصوص زمانی که می‌خواهید به ویس‌هایی که در چت‌ها هستند گوش دهید واقعاً صدا کم است؛ اما بر خلاف بلندی صدا کیفیت آن مطلوب است و می‌توان گفت صدایی با جزئیات خوب از این اسپیکر پخش می‌شود.

در این مطلب به بررسی و مقایسه گلکسی M51 با گلکسی M62 سامسونگ پرداختیم. این دو گوشی از سری M از بهترین‌ها هستند و قابلیت‌ها و ویژگی‌های منحصر به فردی دارند.

سوالات متداول

گلکسی M51 بهتر است یا M62 ؟

گلکسی M62 نسخه به‌روزشده M51 است که در آن ویژگی‌هایی مثل پردازنده، نوع فضای ذخیره داخلی و نوع باتری بهبود یافته ‌است. این گوشی میان‌رده نسبتاً ارزان با پردازنده پرچم‌دار Exynos 9825 ارائه می‌شود که یکی از قدرتمندترین پردازنده‌های مدرن بازار است. عملکرد سخت‌افزاری و پردازش گرافیکی M62 به‌واسطه استفاده از این پردازنده به‌شکل ممتازی سریع و قدرتمند است.

درحالی‌که M51 یک گوشی میان‌رده کاملاً قابل‌اطمینان بوده که کمتر جایی ممکن است دچار افت سرعت یا افت فریم در اجرای بازی شود، M62 با عملکرد پردازشی خود با گوشی‌های پرچم‌دار رقابت می‌کند. اگر به‌دنبال یک گوشی میان‌رده با قیمتی مقرون‌به‌صرفه، طراحی جذاب و مدرن و البته عملکرد قدرتمند پردازشی، گیمینگ، دوربین و باتری هستید، M51 و M62 گزینه‌های پیشنهادی برند بین‌المللی سامسونگ در سال 2020 و 2021 به شما هستند.

بیشتر بخوانید:

.

نظر شما در مورد مقایسه گلکسی M51 با گلکسی M62 سامسونگ چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با تکراتو و سایر کاربران در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر