;
coinex

سیستم عامل HarmonyOS 3 رسما معرفی شد

هواوی دیشب و در رویداد رونمایی خود از چند محصول جدید رونمایی کرد. اما شاید یکی از مهمترین اتفاقات رویداد، معرفی سیستم عامل HarmonyOS 3 بوده باشد.

غول چینی دنیای فناوری شب گذشته و طی رویداد Summer 2022 Smart Office Launch، ضمن معرفی چند محصول سخت‌افزاری جدید از جمله یک لپ تاپ و یک تبلت جدید، از نسخه سوم سیستم عامل اختصاصی خود یعنی هارمونی او اس 3 نیز پرده برداشت. در این نسخه جدید، علاوه بر دستگاه‌های همراه از جمله گوشی هوشمند و تبلت، تمرکز خاصی بر دیگر محصولات از جمله اینترنت اشیا قرار گرفته و ویژگی‌های امنیت و حریم خصوصی نیز پیشرفت قابل توجهی داشته‌ است.

بیشتر بخوانید: بهترین گوشی‌های هوآوی 2022

سیستم عامل HarmonyOS 3

سیستم عامل HarmonyOS 3 رسما معرفی شد

همانطور که احتمالا در جریان هستید، سیستم عامل هارمونی صرفا منحصر به گوشی‌های موبایل نیست و در بسیاری دیگر از محصولات از جمله دستگاه‌های مرتبط با اینترنت اشیا نیز کاربرد دارد. نسخه جدید سیستم عامل هواوی از ماه سپتامبر سال جاری یعنی شهریور ماه 1401، در بسیاری از محصولات شرکت چینی در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت.

درباره پیشرفت‌های نسخه جدید نیز باید به 6 مورد اساسی اشاره کرد که بر روی استفاده از دستگاه‌های مختلف، یکپارچگی سیستم، عملکرد جهانی، عملکرد روان، حریم خصوصی و امنیت و دسترسی به اطلاعات متمرکز شده‌اند.

در اولین مورد باید به قابلیت HarmonyOS 3 HyperTerminal اشاره کرد که امکان هماهنگی بین 12 نوع دستگاه هوشمند مختلف از جمله موبایل، تبلت، نوت‌بوک، ساعت هوشمند، پرینتر، عینک‌های هوشمند و خودرو‌ها را ارائه می‌دهد. از سوی دیگر و علاوه بر این موارد، دستگاه‌هایی چون نمایشگرهای هوشمند یا رایانه‌های شخصی مبتنی بر ویندوز 11 نیز می‌توانند به دستگاه‌های مرکزی HarmonyOS 3 HyperTerminal بدل شوند.

سیستم عامل HarmonyOS 3 رسما معرفی شد

در نسخه جدید سیستم عامل هواوی، نمایشگرها، هدست‌ها و رایانه‌های شخصی می‌توانند به صورت یکپارچه با هم کار ننند و برای مثال، هنگام کار بر روی رایانه شخصی، نمایشگر می‌تواند دو قسمت مجزا برای نمایش محتوا ارائه کند، به نحوی که یکی محتوای رایانه و دیگری محتوای گوشی را نمایش می‌دهد.

سیستم عامل جدید همچنین دارای موتور بازی اختصاصی است که با استفاده از آن، مصرف انرژی برای رندرهای گرافیکی تا 11 درصد کاسته می‌شود و پاسخ عملیاتی برنامه‌های مدیریت حافظه نیز در حد 14 درصد بهبود می‌یابد. به عبارت بهتر، هارمونی او اس 3 در دستگاه‌های که فضای ذخیره‌سازی و رم کمتری دارند روان‌تر اجرا می‌شود.

نمایشگر هوشمند هواوی حال به مرکز سیستم خانه‌های هوشمند بدل می‌شود و می‌توانید با ریموت کنترل برای جابجایی بین اسپیکر و هدفون اقدام کنید. از سویی می‌تواند از طریق تلویزیون‌ها پرداخت بین ترمینال را دریافت کنید. این سیستم با دستیار هوشمند اختصاصی عرضه می‌شود و مراحل کار را بسیار ساده می‌کند و می‌توانید از آن برای پلی کردن موزیک یا اطلاع از وضعیت آب و هوا هم استفاده کنید.

درباره دیگر محصولات هم می‌توانید برای مثال ساعت هوشمند خود را با دیگر تجهیزات ورزشی یکپارچه کنید تا همه داده‌های ورزشی به طور لحظه‌ای به نمایش درآید.

پیشرفت مهم دیگر در سیستم عامل HarmonyOS 3 مربوط به معماری سیستم امنیتی و حریم خصوصی کاربران است که پیشرفت قابل توجهی داشته است. موضوعی که به نحوی طعنه‌آمیز با بهانه دولت آمریکا برای تحریم هواوی ارتباط دارد. آمریکایی‌ها در آن زمان مدعی شده بودند که گوشی‌ها و تجهیزات هواوی با جمع‌آوری اطلاعات کاربران خود، آن‌ها را به سرورهایی در چین ارسال می‌کنند اما حالا هواوی نشان داده که اهمیت زیادی برای حریم خصوصی قائل است.

سیستم عامل HarmonyOS 3 رسما معرفی شد

در این بخش خاص، حال هارمونی 3 از مرکز حریم خصوصی، دسترسی به اطلاعات صفحه قفل، دسترسی به داده‌های با فرکانس بالا و رفتار بسیار حساس پشتیبانی می‌کند. همچنین بخش خاصی برای مقابله با ویروس‌ها، رهگیری آزار و اذیت، ایستگاه پایه ضد جعل و موارد دیگر هم از مهمترین پیشرفت‌های امنیتی Harmony OS 3 است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره سیستم عامل HarmonyOS 3 چیست؟ آیا هواوی در آینده نزدیک می‌تواند با اتکا به این سیستم عامل،‌ دنیای اندروید را به چالش بکشد؟ نظرات خود را با ما در میان گذاشته و اخبار فناوری را از تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر