;
coinex

احتمال خرید نتفلیکس توسط اپل ؛ نابود کردن رقیب یا توسعه فعالیت‌ها؟

با وجود موفقیت سرویس اپل تی وی پلاس، اخیرا خبری مبنی بر احتمال خرید نتفلیکس توسط اپل به دست رسیده که حتی تیم کوک آن را صراحتا رد نکرده است.

با توجه به درآمد و سرمایه کلانی که همواره در دسترس اپل است، این شرکت هیچ نگرانی از بابت خرید شرکت‌های بزرگ و برندهای مشهور ندارد. بر این اساس و با وجود اینکه اپل چند سالی است فعالیت تخصصی خود در صنعت استریمینگ را آغاز کرده، اخیرا خبری مبنی بر خرید احتمالی نتفلیکس توسط اپل به دست رسیده است.

بیشتر بخوانید: بزرگترین ضرر نتفلیکس با از دست دادن 1 میلیون کاربر در سه ماه!

احتمال خرید نتفلیکس توسط اپل

علاوه بر سخت‌افزار، اپل همواره توجه خاصی به توسعه ابزارها و خدمات نرم‌افزاری خود داشته است. اما آیا این به معنای برنامه‌ریزی برای انجام خریدهای بزرگ است؟ در این باره تیم کوک مدیرعامل اپل هیچ احتمالی را رد نکرده است.

بنابر گزارش درآمد سه ماهه دوم سال 2022، اپل اعلام کرده که باز هم رکورد درآمد خود را فراتر از انتظارات تحلیلگران شکسته است. در یک کنفرانس خبری با سرمایه‌گذاران، آقای کوک مدیرعامل اپل گفته که به هیچ وجه احتمال انجام خریدهای عمده را رد نمی‌کند.

احتمال خرید نتفلیکس توسط اپل ؛ نابود کردن رقیب یا توسعه فعالیت‌ها؟

تیم کوک البته به این نکته هم اشاره کرده که اپل بدون یک برنامه استراتژیک خاص، دست به هیچ حرکتی نمی‌زند. او در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا اپل به خرید سرویس‌هایی چون نتفلیکس علاقه‌مند است یا خیر، گفته که اگر خرید یک شرکت منطقی باشد،‌ اپل آن را می‌خرد.

البته تیم کوک جزئیات خاصی درباره برنامه‌های اپل ارائه نداده است،‌اما گفته که به طور مداوم بازار را برای خریدهای احتمالی زیر نظر دارند و اگر خرید یک شرکت بزرگ منطقی باشد، اپل آن را رد نمی‌کند. با وجود این، مدیرعامل اپل مدعی است که اپل هرگز برای افزایش درآمد خود معامله نمی‌کند.

وی همچنین تاکید می‌کند که حداقل در حال حاضر، اپل همچنان روی خرید شرکت‌های کوچک‌تر متمرکز است و در عین حال افرادی را که ممکن است در روند رو به رشد این شرکت‌ها موثر باشند، جذب می‌کند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره احتمال خرید نتفلیکس توسط اپل چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما در میان بگذارید و اخبار فناوری را از تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر