;
coinex

وان پلاس از ظرفیت باتری وان پلاس 10T با سرعت شارژ بالاتر از 10 پرو خبر داد

کمپانی وان پلاس با انتشار پستی در وب‌سایت رسمی خود، جزئیات و اطلاعاتی را درباره ظرفیت باتری وان پلاس 10T در اختیار کاربران قرار داده است.

همان‌طور که می‌دانید گوشی OnePlus 10T هفته آینده در تاریخ 3 اوت (12 مرداد) عرضه خواهد شد. شرکت وان پلاس پیش از این نیز از طراحی و مشخصات کلیدی این گوشی مانند پردازنده، رم، دوربین، فضای ذخیره داخلی و نرخ نوسازی نمایشگر پرده‌برداری کرده بود؛ و اما اکنون، تنها چند روز قبل از رونمایی رسمی این گوشی، وان پلاس جزئیاتی را درباره ظرفیت باتری وان پلاس 10T فاش کرده است.

ظرفیت باتری وان پلاس 10T

اخیرا کمپانی وان پلاس اعلام کرده است که OnePlus 10T دارای یک باتری 4800 میلی آمپر ساعتی خواهد بود که نسبت به OnePlus 10 Pro کوچک‌تر بوده اما از شارژ سریع‌تری پشتیبانی می‌کند.

ظرفیت باتری وان پلاس 10T

طبق اطلاعاتی که قبلا منتشر شده بود، گوشی وان پلاس 10 پرو در آمریکای شمالی از شارژ 65 واتی پشتیبانی می‌کند، اما این سرعت شارژ در مناطق دیگر به 80 وات می‌رسد. اما وان پلاس 10T با شارژ سریع 150 واتی، باتری 4800 میلی آمپر ساعتی خود را تنها در 19 دقیقه از 1 به 100 درصد می‌رساند.

شرکت وان پلاس چند ماه پیش دو گوشی OnePlus Ace و OnePlus 10R را با باتری 4500 میلی آمپر ساعتی و شارژ سریع 150 واتی عرضه کرد. بنابراین وان پلاس 10T اولین گوشی هوشمند این برند با این قابلیت منحصر به فرد نیست.

همچنین یک نسخه 80 واتی نیز از وان پلاس 10R وجود دارد که از یک باتری 5000 میلی آمپر ساعتی تغذیه می‌کند. حال باید منتظر ماند و دید که آیا OnePlus 10T نیز نسخه دیگری با باتری بزرگ‌تر و سرعت شارژ کمتر مانند 10R دارد یا فقط یک نسخه از آن وجود خواهد داشت.

همان طور که گفته شد، وان پلاس 10T نیز مانند وان پلاس 10 پرو در همه مناطق با حداکثر سرعت شارژ پشتیبانی شده، یعنی 150 وات، شارژ نمی‌شود. برای مثال این مقدار در آمریکای شمالی به 125 وات می‌رسد، که البته به گفته کمپانی وان پلاس این کاهش سرعت تفاوت چندانی ایجاد نمی‌کند؛ زیرا تنها یک دقیقه بیشتر طول می‌کشد تا شارژ این گوشی در این مناطق از 1 به 100 درصد برسد.

ظرفیت باتری وان پلاس 10T

درباره دلیل کاهش سرعت شارژ در آمریکای شمالی گفته می‌شود که فناوری شارژ سریع 150 واتی SUPERVOOC فقط از پریزهای شارژ با ولتاژ 220 ولت یا بالاتر پشتیبانی می‌کند؛ در آمریکای شمالی، اکثر پریزها دارای ولتاژ 110 ولت یا 120 ولت هستند. بنابراین گوشی‌های وان پلاس 10T که در آمریکای شمالی به فروش می‌رسند تفاوتی با دیگر مناطق ندارند و این کاهش سرعت فقط به دلیل ولتاژ پایین پریزهای این منطقه نسبت به کشورهای دیگر اتفاق می‌افتد.

به گفته کمپانی وان پلاس، تنها در صورتی می‌توانید از شارژ سریع  125 یا 150 واتی بهره مند شوید که از کابل مخصوص SUPERVOOC همراه با آداپتور 160 واتی استفاده کنید. زیرا این گوشی هوشمند دارای یک الگوریتم رمزگذاری شده 128 بیتی است که فقط کابل‌ها و آداپتورهای اصلی و اورجینال وان پلاس را، جهت تضمین شارژ ایمن و بی‌خطر، شناسایی و پشتیبانی می‌کند. بااین‌حال این احتمال وجود دارد که آداپتور 160 واتی گوشی ریلمی GT Neo 3 نیز وان پلاس 10T را با سرعت 150 وات شارژ کند.

این نکته را هم باید خاطر نشان کرد که آداپتورهای 160 واتی OnePlus 10T، از پروتکل شارژ PD پشتیبانی می‌کنند که به شما این امکان را می‌دهد که کنسول‌های بازی، تبلت و لپ تاپ‌های خود را با آن شارژ کنید.

کمپانی وان پلاس در وبلاگ رسمی خود درباره الگوریتم حفظ سلامت و بهبود باتری این گوشی هوشمند نیز صحبت کرده است که با تکیه بر آن می توان 80 درصد از ظرفیت اولیه باتری را پس از 1600 بار شارژ حفظ کرد.

بر اساس اخبار گزارش شده، گوشی OnePlus 10T به طور کامل و رسمی در تاریخ 3 اوت (12 مرداد) عرضه خواهد شد. این گوشی به اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1، صفحه نمایش 120 هرتزی و یک ماژول دوربین سه گانه پشتی متشکل از دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی، دوربین فوق عریض 8 مگاپیکسلی و دوربین ماکرو 2 مگاپیکسلی، مجهز شده است.

این گوشی هوشمند دارای سیستم عامل OxygenOS 13، رم 16 گیگابایتی از نوع LPDDR و حافظه داخلی 256 گیگابایتی از نوع UFS 3.1 است. البته انتظار می‌رود نسخه ریبرند شده این گوشی یعنی OnePlus Ace Pro که در چین عرضه خواهد شد از سیستم عامل ColorOS پشتیبانی کند.

این احتمال وجود دارد که نسخه‌های دیگری از این گوشی با حافظه بیشتر نیز عرضه شوند که هنوز این مسئله از سوی شرکت وان پلاس تایید نشده است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما کاربران تکراتو درباره ظرفیت باتری وان پلاس 10T چیست؟ دیدگاه خود را در بخش نظرات با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

منبع: gsmarena

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر