;
coinex

فروش ساعت مچی طلایی هیتلر ؛ بخشی از تاریخ نازی‌ها که کمتر از حد انتظار ارزش داشت

ساعت مچی طلایی هیتلر ، رهبر نازی­‌های آلمان به قیمت 1,100,000 دلار حراج شد. این قیمت، کمتر از چیزی بود که شرکت فروشنده، به‌عنوان قیمت پایه تعیین کرده بود.

الکساندر هیستوریکال اُکشنز، شرکتی است که اشیاء تاریخی را به حراج می­‌گذارد و برای فروش ساعت مچی طلایی هیتلر ،‌ میانگین قیمت پایه حراج اولیه را حدود 2 تا 4 میلیون دلار تعیین کرده بود.

حراج ساعت مچی طلایی هیتلر

روی این ساعت مچی از برند آندریاس هوبر، دو حرف اول اسم و نام‌خانوادگی هیتلر یعنی «A و H»  نقش بسته است. جالب است بدانید که خریدار این ساعت از شرکت اکشنز خواسته تا هویتش فاش نشود. این ساعت در روزی که حزب نازی به پیروزی رسید و درست در تاریخ ۲۰ آوریل ۱۹۳۳ که هیتلر ۴۴ ساله شد و به مقام صدراعظمی آلمان رسید، از طرف حزبش به او هدیه داده شد.

ساعت هیتلر

از سال ۱۹۳۳ تا ۱۹۴۵ میلادی، هیلتر رهبری حزب نازی آلمان را بر عهده داشت و در این مدت حدود بیش از ۱۱ میلیون نفر را به کام مرگ فرستاد. بنابر دلایل و استدلال‌های بسیاری از مورخان، در آن زمان شش میلیون نفر از افرادی که قربانی هیتلر و حزب او شدند، از جامعه یهودیان بودند.

شرکتی که ساعت مچی هیتلر را به حراج گذاشته است می‌­گوید: آدولف هیتلر در ۳۰ آوریل همان سال خودش را کشت و این ساعت چهار روز پس از خودکشی هیتلر، درست در تاریخ ۴ مه ۱۹۴۵ میلادی توسط یکی از سربازان فرانسوی و در اقامتگاهی که هیتلر در آن بود، پیدا شده است.

شرکت حراجی اشیاء تاریخی الکساندر گفته است که هدف اصلی آن از به حراج گذاشتن اشیای متعلق به هیتلر در واقع حفظ تاریخ بوده است. اما رهبران جامعه یهودیان قبل از حراج، این تصمیم شرکت الکساندر را محکوم می­‌کردند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره حراج ساعت مچی طلایی هیتلر چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر