;
coinex

اولین شهر بیت کوین دنیا با نام Bitcoin Valley راه‌اندازی شد

اولین شهر بیت کوین دنیا در کشور هندوراس راه‌اندازی شد. ساکنان شهر ساندرا لوسیا به زودی قادر به خرید محصولات مورد نظر خود از فروشگاه‌های ولی هستند.

بیت کوین ولی (Bitcoin Valley)، اولین شهر بیت کوین دنیا در هندوراس راه‌اندازی شد. این شهر در منطقه توریسیتی ساندرا لوسیا واقع‌شده است. کسب و کارهای این ناحیه از بیت کوین به عنوان روش پرداخت استفاده خواهند کرد.

بیشتر بخوانید: بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری 2022

راه‌اندازی اولین شهر بیت کوین دنیا

اولین شهر بیت کوین دنیا با نام Bitcoin Valley راه‌اندازی شد

یکی از صاحبان کسب و کار محلی در سانتا لوسیا درباره راه‌اندازی اولین شهر بیت کوین دنیا گفت:

پذیرش بیت کوین راه ما را به یک بازار دیگر باز خواهد کرد. این کار در نتیجه مشتریان بیشتری برایمان به ارمغان خواهد داشت.

اولین شهر بیت کوین دنیا، در فاصله 20 کیلومتری از پایتخت هندوراس، تگوسیگالپا (Tegucigalpa) واقع شده است. این ابتکار با همکاری بلاکچین هندوراس، صرافی ارز دیجیتال کوینکاکس (Coincaex)، دانشگاه فناوری هندوراس، آکادمی غیرمتمرکز و شهرداری ساندرا لوسیا انجام شده است. بلاک چین هندوراس روز پنجشنبه خبر راه‌اندازی این شهر را اعلام نمود.

سزار اندینو (Cesar Andino)، رئیس میدان تجاری Los Robles در ساندرا لوسیا است. در این منطقه فروشگاه‌های تجاری زیادی مشغول به فعالیت هستند. سزار علاوه بر دلار آمریکا و لمپرین هندوراس، بیت کوین را هم به عنوان یک روش پرداختی می‌پذیرد. اندینو هفته گذشته به نشریه La Prensa خبر داد که منتظر دریافت دستگاه پوز مخصوص برای فروشگاه‌های منطقه است. این دستگاه قابلیت پرداخت با بیت کوین را میسر می‌کند. وی در ادامه افزود:

همگی ما در ساندرا لوسیا در این پروژه سهیم خواهیم بود. پذیرش بیت کوین، بازار دیگری را به وجود میاورد. این موضوع در نهایت منجر به جذب مشتریان بیشتر می‌شود. ما باید جهانی شویم و نمی‌توانیم چشممان را روی تکنولوژی ببندیم. کشورهای دیگر رو به جلو حرکت می‌کنند و ما نباید از آن‌ها عقب بیفتیم.

کارلوس لئوناردو پاگوادا ولاسکز، بنیانگذار بلاک چین هندوراس و نماینده انجمن کاربران ارزهای دیجیتال آمریکای مرکزی (Acucrip)، چند روز پیش از راه اندازی رسمی شهر Bitcoin Valley به نشریه La Prensa گفت:

حدود 60 کسب و کار در پروژه بیت کوین ولی مشغول به کار خواهند شد.

او همچنین خاطرنشان کرد که صاحبان این کسب و کارها برای استفاده از بیت کوین و فناوری بلاک چین توسط آکادمی غیرمتمرکز آموزش دیده‌اند.

صرافی Coincaex دستگاه‌های پوزی را تهیه کرده که به بازرگانان اجازه دریافت وجه به صورت BTC را خواهد داد. به عقیده Paguada، صرافی Coincaex به دلیل نوسانات سنگین بازار کریپوکارنسی، ریسک استفاده از این دستگاه‌ها را بر عهده خواهد گرفت. پاگوادا در ادامه صحبت‌های خود نحوه‌ کارکرد دستگاه‌های پوز بیت کوین را توضیح داد:

اگر خانواده‌ای در یکی از رستوران‌های سانتا لوسیا، قصد خرید پوپوسا (یک غذای مشهور هندوراسی) را داشته و بخواهد هزینه آن را با بیت کوین پرداخت کند، معادل لمپیرا از کیف پول ارز دیجیتال او کسر خواهد شد. در ادامه صرافی Coincaex بیت کوین دریافت می‌کند و سپس مبلغ را به صورت لمپیرا به رستوران منتقل می‌کند. صاحبان مشاغل در این روش بیت کوین دریافت نخواهند کرد و لمپیرا به حساب آن‌ها واریز می‌شود.

روبن کارباخال ولاسکوئز، استاد دانشگاه فناوری هندوراس نیز به رویترز گفت:  «جامعه سانتا لوسیا برای استفاده و مدیریت ارزهای دیجیتال و پیاده‌سازی آن‌ها در کسب و کارهای مختلف منطقه و همچنین شکل‌گیری سیستم توریست-رمزارز، آموزش‌ خواهند دید».

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره راه‌اندازی اولین شهر بیت کوین دنیا چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید.

منبع: bitcoin

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر