;
coinex

ورود خودروهای برقی به رالی نسکار ؛ نسکار هم الکتریکی شد!

به نظر می‌رسد نگرانی در مورد افزایش گرمای زمین به مسابقات اتومبیل رانی هم رسیده است و باید منتظر ورود خودروهای برقی به رالی نسکار بود.

مسابقات نسکار یکی از معتبرترین و سنتی‌ترین شکل مسابقات اتومبیل رانی در آمریکاست که علاقمندان زیادی هم دارد. در مسابقات نسکار به طور معمول اتومبیل‌های ارتقا یافته با یکدیگر رقابت می‌کنند. این در حالی است که برگزار‌کنندگان این مسابقات تصمیم دارند مجوز ورود خودروهای برقی به رالی نسکار را در سال 2023 صادر کنند.

اینطور که از شواهد پیداست، این سنت شکنی خیلی به مذاق دوستداران این سری از مسابقات اتومبیل رانی خوش نیامده و معترضان زیادی دارد.

ورود خودروهای برقی به رالی نسکار، تحول بزرگی در سنتی‌ترین شکل مسابقات اتوموبیل رانی به شمار می‌رود. وجود گازهای گلخانه‌ای و گرمایش زمین مهم‌ترین دغدغه‌ی این روزهای مردم و دولت هاست . همین مسئله باعث شده است که فشار دوستداران محیط زیست و دولت‌ها مبنی بر برقی کردن خودروها بیشتر شود. در همین راستا بسیاری از شرکت‌های اتومبیل‌سازی دست به تولید خودروهایی زده‌اند که با برق کار می‌کنند.

بیشتر بخوانید: ورود Dodge به دنیای خودروهای برقی ؛ پایان شکوهمندانه V8 جهنمی!

ورود خودروهای برقی به رالی نسکار

در پی اطلاعیه‌ای که در نشریه Kickin’ The Tires (نشریه اختصاصی نسکار) منتشر شده، انتظار می‌رود قوانین مسابقات اتومبیل رانی نسکار در سال 2023 با تغییراتی همراه باشد و در واقع اجازه ورود خودروهای برقی به  رالی نسکار صادر شود.

تا پیش از ورود خودروهای برقی به رالی نسکار، این مسابقات سراسر از هیجان و اتفاقات غیر منتظره بود. باید دید با ورود خودروهای برقی این هیجان و ترشح آدرنالین ادامه‌دار خواهد بود یا نه. قرار است در سال 2023، شش مسابقه نمایشگاهی به مسابقات معمولی نسکار اضافه شود که شامل خودروها الکتریکی نیز می‌شود. پیش‌بینی می‌شود تا سال 2025 خودروهای احتراقی جای خود را کاملا با خودروهای الکتریکی عوض کنند و رفته رفته تمامی خودروهای شرکت کننده در مسابقات نسکار برقی شوند.

خودروهای الکتریکی با حضور در این مسابقات خود را وارد چالشی بزرگ خواهند کرد. منبع ذخیره انرژی (باتری) این خودروها باید بتواند، تا آخر یک مسیر پر سرعت و پر از هیجان را دوام بیاورد و نیاز به تعویض نداشته نباشد. این بزرگترین چالشی است که خودروهای الکتریکی قرار است با آن دست و پنجه نرم کنند.

تمامی قوانین نسکار درباره خودروهای الکتریکی به مانند دیگر خودروهای احتراقی خواهد بود. با این حال انتظار می‌رود برای حضور خودروهای برقی در مسابقات نسکار برخی از قوانین مسابقه با توجه به مسابقات فرمول E با کمی تغییر مواجه شوند.

به نظر مهندسین صنعت خودرو‌سازی، قوانینی که برای حضور در مسابقات نسکار وجود دارد حل شدنی است و خودروهای الکتریکی توانایی رقابت با خودروهای احتراقی را دارند. اما چیزی که قابل رقابت با اتوموبیل های احتراقی نیست، سر و صدای جذاب موتورهای آنهاست. یکی از فاکتورهایی که به این چنین از مسابقات هیجان می‌بخشد، سر و صدای موتورها و چرخ‌های اتومبیل‌هاست.

با ورود خودروهای برقی به رالی نسکار این فاکتور جذاب به طور قطع حذف خواهد شد. از آنجایی که بسیاری از تماشاگران این سبک از مسابقات عاشق سر و صدایی هستند که در این مسابقات جریان دارد، این مساله باعث تردید قانونگذاران شده است و می‌‌تواند به بزرگترین مانع برای حضور خودروهای برقی به مسابقات نسکار تبدیل شود.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درباره ورود خودروهای برقی به رالی نسکار چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان گذاشته و اخبار فناوری را با ما در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر