;
coinex

دریاچه لزور کجاست ؟ معرفی دریاچه لزور و راه‌های دسترسی به آن

دریاچه زیبای لزور به‌ عنوان یکی از جذاب‌ ترین و پرطرفدارترین مقصدها برای سفر یک‌ روزه در بین گردشگران شناخته‌ شده است و روزانه افراد زیادی برای تفریح و گردش به این منطقه تماشایی سفر می‌کنند. از این رو، ممکن است سوالی در ذهن‌تان ایجاد شده باشد که دریاچه لزور کجاست و چگونه باید به آن دسترسی داشت؟

دریاچه لزور یا همان دریاچه سیاه‌ رود، در مکانی خوش آب‌ و هوا قرار گرفته‌ و طبیعتی بکر را در اطراف خود جای داده‌ است. این دریاچه منحصر به‌ فرد فاصله چندان زیادی با تهران ندارد و به همین دلیل اکثر پایتخت نشینان در روزهای تعطیل هفته، برنامه ریزی‌های لازم را انجام می‌دهند و آماده سفر به این منطقه زیبا می‌شوند. شما نیز اگر قصد دارید گردشی کوتاه خارج از تهران داشته باشید، بهتر است تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید تا اطلاعات کاملی درباره دریاچه لزور در اختیارتان قرار دهیم.

قبل از معرفی دریاچه لزور و جاذبه‌های گردشگری آن بد نیست به یکی دیگر از شهرهای بزرگ ایران اشاره کنیم. مشهد مقدس که علاوه‌بر حرم مطهر، جاذبه‌های گردشگری زیادی دارد، همیشه گردشگران داخلی و خارجی زیادی را به سمت خود می‌کشاند. اگر قصد سفر به این شهر را دارید، می‌توانید از طریق وب‌سایت پایانه‌ها، برای خرید بلیط اتوبوس تهران مشهد اقدام کنید. البته تهیه بلیط از طریق پایانه‌ها، فقط به شهرهای تهران و مشهد خلاصه نمی‌شود و شما می‌توانید بلیط مورد نظر برای تمام شهرهای ایران را در این وب‌سایت جست‌وجو کرده و بهترین گزینه را انتخاب کنید.

دریاچه لزور کجاست و چه ویژگی‌هایی دارد؟

دریاچه لزور در واقع گنجی پنهان در نزدیکی تهران است که در تمام فصل‌های سال، زیبایی خاص خود را دارد. طبیعت اطراف این دریاچه شگفت‌ انگیز در فصل‌های تابستان و بهار شباهت زیادی به مناطق زیبای چهارمحال و بختیاری دارد. دریاچه لزور از جذاب‌ ترین و بی‌نظیرترین مقصدهای گردشگری در اطراف تهران به حساب می‌آید؛ پس از اگر به خوبی نمی‌دانید که دریاچه لزور کجاست بهتر است به مطالبی که در ادامه ذکر می‌شود، توجه کافی داشته باشید.

دریاچه لزور کجاست ؟ معرفی دریاچه لزور و راه‌های دسترسی به آن

دریاچه سیاه‌رود یا لزور در استان تهران، شهرستان خوش آب‌ و هوای فیروزکوه و در بخش ارجمند واقع شده‌ است و برای دسترسی به آن باید به سمت دهستان قزقانچای بروید و در روستای لزور آن را پیدا کنید. این دریاچه طبیعی در فاصله 170 کیلومتری از شمال شرق تهران جای گرفته‌ و فاصله نزدیکی با رشته کوه‌های البرز مرکزی دارد.

دریاچه لزور در واقع نوعی آبگیر نامتقارن است که عرضی حدود 200 متر و طولی حدود 300 متر دارد. عمق این دریاچه دیدنی نیز حدود 15 متر است و در اطراف آن درختان و گونه‌های گیاهی بسیار متنوعی وجود دارد.

در این قسمت که به معرفی دریاچه لزور پرداختیم، بهتر است بدانید که این دریاچه شگفت‌ انگیز در روستایی به همین نام واقع‌ شده است. روستای لزور یکی از بزرگ‌ ترین روستاهای توابع شهرستان فیروزکوه و استان تهران است و با زیبایی‌های بی‌همتایی که دارد، توانسته نظر گردشگران زیادی را به سمت خود جلب کند.

این روستای تاریخی در زمان‌های بسیار دور به‌ عنوان اصلی‌ ترین توقفگاه مسیر تردد از جنوب به شمال یا از شمال به جنوب بوده‌ است؛ اما بعدها با راه‌اندازی راه‌آهن تهران – فیروزکوه، این مسیر حذف شد. با توجه به شواهد موجود و تحقیقات انجام‌ شده می‌توان گفت که انسان‌ها از حدود چند هزار سال قبل در این روستا سکونت داشته‌اند.

رودخانه لزور، دشت‌ها و مراتع وسیعی را در کنار خود جای داده‌ است و افرادی که به آن‌ جا بروند، می‌توانند شاهد زیبایی‌های بی‌همتایی باشند. بنابراین توصیه می‌کنیم پس از این که به‌ خوبی متوجه شدید دریاچه لزور کجاست و چه ویژگی‌هایی دارد، آماده سفر به این منطقه رؤیایی شوید.

دریاچه لزور کجاست ؟ معرفی دریاچه لزور و راه‌های دسترسی به آن

آب دریاچه رویایی لزور بسیار شفاف و زلال است و در آن سنگ‌های ریز و درشت مختلفی به چشم می‌خورد. وجود دریاچه پرآب لزور در منطقه موجب شده کشاورزی و پرورش دام رونق بسیار مطلوبی داشته باشند.‌ در نزدیکی این دریاچه علاوه‌بر درختان انبوه، گل و گیاهان رنگارنگ، رشته کوه‌های زیبایی نیز به چشم می‌خورند که به گونه‌ای خاص موجب شده‌اند جذابیت منطقه چندین برابر شود.

هنگام بازدید از دریاچه لزور چه تفریحاتی را می‌توان انجام داد؟

پس‌ از این‌ که آدرس دریاچه لزور را یاد گرفتید و به این منطقه جذاب رفتید، می‌توانید در آن‌ جا تفریحات سرگرم‌ کننده بسیار زیادی را انجام دهید و لحظات خود را به بهترین شکل ممکن سپری کنید. بنابراین اگر می‌خواهید بیشتر با رایج ترین و بهترین تفریحات این منطقه سرسبز آشنا شوید، بهتر است نسبت به مطالبی که در ادامه ذکر می‌شود بی‌تفاوت نباشید.

  • دوچرخه‌ سواری

اگر به دوچرخه‌ سواری در کوهستان علاقه‌مند هستید، بهتر است حتما یک روز به این منطقه تماشایی سفر کنید. اطراف دریاچه لزور یکی از مناسب‌ ترین جاهایی است که می‌توانید در آن‌ جا دوچرخه‌ سواری کنید و از تماشای مناظر شگفت‌ انگیز و آب و هوای باصفا لذت ببرید.

  • ماهیگیری و کمپینگ

مسلما تا این بخش از مقاله به خوبی متوجه شده‌اید که دریاچه لزور کجاست و چه ویژگی‌هایی دارد. همان‌ طور که در ابتدای مقاله نیز گفته شد، اطراف این دریاچه طبیعت بکر و محیط سرسبزی وجود دارد که برای برپا کردن چادر یا کمپینگ بسیار مناسب هستند. افرادی که به این منطقه سفر کنند، می‌توانند در کنار دوستان یا خانواده‌شان اوقات خوشی را سپری کنند و از تفریحاتی همچون ماهیگیری نیز لذت ببرند.

دریاچه لزور کجاست ؟ معرفی دریاچه لزور و راه‌های دسترسی به آن

  • کوهنوردی

قله‌های کوچک و بزرگی که در اطراف دریاچه لزور وجود دارند، برای پیاده‌ روی و کوهنوردی انتخابی ایده‌آل هستند. بنابراین اگر می‌خواهید در منظره‌ای تماشایی به گشت‌ و گذار یا کوهنوردی بپردازید، بهتر است سری به این منطقه بزنید. از جمله بلندترین قله‌ای که در شمال روستای لزور جای گرفته، می‌توان قله میشینه مرگ که ارتفاعی حدود 4030 متر دارد را نام برد.

  • شنا و قایق‌ سواری

توجه داشته باشید راه های دسترسی دریاچه لزور بسیار متنوع هستند و رفتن به آن جا از طریق مسیرهای مختلفی امکان پذیر است. پس‌ از رسیدن به این منطقه گردشگری جذاب می‌توانید از تفریحاتی همچون شنا و قایق‌ سواری نیز بهره ببرید. آب دریاچه‌ لزور بسیار خنک بوده و در روزهای گرم تابستان بهترین گزینه برای شنا کردن است‌.

بنابراین اگر به شنا یا آب‌تنی علاقه‌مند هستید بهتر است در نزدیکی ساحل دریاچه شنا کنید و خیلی به مرکز آن نروید زیرا هر چقدر بیشتر به‌ طرف وسط دریاچه بروید، عمق آن بیشتر می‌شود. در صورت همراه داشتن قایق بادی نیز می‌توانید در آن جا به قایق سواری مشغول شوید و در دل یک دریاچه شگفت انگیز به ماجراجویی بپردازید.

جاذبه‌های تاریخی و طبیعی اطراف دریاچه لزور

با عبور از مسیر ماشین رو دریاچه لزور می‌توانید از جاذبه‌های گردشگری تاریخی و طبیعی دیگری همچون امامزاده خوشنام، پل سنگی، امامزاده معصوم، روستای تاریخی لزور با قدمت 400 ساله، چشمه‌های کوچک و بزرگ، غارهای مختلف و قلعه‌های قدیمی زیادی نیز دیدن نمایید. علاوه‌بر این موارد، در نزدیکی دریاچه جاذبه‌های دیگری هم وجود دارد که در ادامه شما را با آن‌ها آشنا خواهیم کرد.

دریاچه لزور کجاست ؟ معرفی دریاچه لزور و راه‌های دسترسی به آن

  • تنگه لاسک

یکی دیگر از دیدنی‌های طبیعی که در فاصله بسیار کمی از دریاچه لزور واقع‌ شده، تنگه لاسک است. این تنگه از آب‌ و هوای بسیار خنکی برخوردار بوده و افرادی که به آن‌ جا بروند، می‌توانند تفریحاتی همچون آب بازی را انجام دهند. برای دسترسی به تنگه لاسک باید مسیر جاده خاکی که از بغل مخابرات روستا شروع می‌شود را دنبال کنید.

دقت داشته باشید با استفاده از لوکیشن دریاچه لزور می‌توانید خیلی راحت‌تر به این منطقه بکر دسترسی داشته باشید. بنابراین اگر به‌ خوبی با این منطقه آشنایی ندارید، بهتر است پیش‌ از این‌ که راهی سفر شوید، از یک راهنما، نقشه یا لوکیشن کمک بگیرید تا در طول سفر دچار سردرگمی نشوید.

  • قلعه قلدوش

قلعه قلدوش در روستای لزور بر فراز تپه‌ای واقع شده‌ که از فاصله دور هم قابل تشخیص است. این قلعه از قسمت‌های مختلفی تشکیل شده و قدمت آن به قرن پنجم و ششم هجری قمری مربوط می‌شود. قلعه قلدوش به دلیل ارزش بالایی که دارد، در سال 1381 در لیست آثار ملی ایران به ثبت رسیده و در حال‌ حاضر گردشگران از سراسر جهان می‌توانند به راحتی از آن بازدید کنند.

  • برج نیمه

گردشگرانی که می‌دانند دریاچه لزور کجاست ، می‌توانند خیلی سریع‌تر برج نیمه را در نزدیکی آن پیدا کنند. بنابراین اگر شما هم به‌ طور دقیق آدرس دریاچه زیبای لزور نمی‌دانید، بهتر است مطالبی که در این مقاله ذکر شده را با دقت مطالعه کنید تا اطلاعات لازم را به دست آورید.

قدمت برج نیمه در روستای لزور به قرن هفتم و هشتم هجری قمری بازمی‌گردد و معماری شگفت انگیزی دارد. البته ناگفته نماند که در حال حاضر بیشتر قسمت‌های این برج تخریب شده و تنها بخشی از آن پابرجا است.

دریاچه لزور کجاست ؟ معرفی دریاچه لزور و راه‌های دسترسی به آن

بهترین زمان برای سفر به دریاچه لزور

پس از معرفی دریاچه لزور قصد داریم شما را با آب‌ و هوای این منطقه به‌ خوبی آشنا کنیم تا راحت‌تر بهترین زمان برای سفر را انتخاب کنید و گردشی لذت‌بخش‌تر داشته باشید. دقت داشته باشید از آن جایی‌ که روستای لزور با رشته‌ کوه البرز فاصله کوتاهی دارد، پس آب‌ و هوای این منطقه به‌ صورت کوهستانی است.

فصل‌های بهار و تابستان آب‌ و هوای اطراف دریاچه لزور بسیار خنک و دل‌پذیر است، اما فصل زمستان هوای بسیار سرد و برفی دارد. از این‌ رو مسافرانی که قصد دارند در فصل‌های سرد سال به دیدن این دریاچه بروند، باید از تجهیزات زمستانی و پوشاک مناسبی بهره بگیرند.

از جمله اصلی‌ ترین ویژگی‌های منطقه لزور، هوای سالم و تمیز آن است که موجب شده این منطقه به بهشت دوستداران طبیعت تبدیل شود. سفر به دریاچه‌ لزور در تمام فصل‌های سال زیبایی خاص خود را دارد اما بهتر است بدانید با توجه به سرد بودن هوا، بهترین زمان برای رفتن به منطقه سرسبز لزور، فصل تابستان است. به همین دلیل بعد از این که دانستید دریاچه لزور کجاست و برنامه ریزی لازم را هم انجام دادید، بهتر است آماده سفر شوید و از شگفتی‌های منطقه نهایت لذت را ببرید.

راه های دسترسی دریاچه لزور

بعد از آشنا شدن با این جاذبه گردشگری بی‌همتا، بهتر است راه‌های دسترسی آن را هم بشناسید. در ابتدا لازم است بدانید فاصله تهران تا روستای گردشگری لزور حدود 200 کیلومتر بوده و در مسیری که پیش رو دارید، جاذبه‌های زیادی وجود دارد. برای شروع سفر خود به دریاچه‌‌زیبای لزور اول از هر چیزی باید از تهران به طرف جاده فیروزکوه حرکت کنید.

دریاچه لزور کجاست ؟ معرفی دریاچه لزور و راه‌های دسترسی به آن

بعد از عبور کردن از پمپ‌ بنزین نمرود لازم است به سمت سه‌ راهی لاسم بروید و از آن‌ جا نیز جاده‌ای که به بخش ارجمند راه دارد را دنبال کنید. پس از این که حدود 27 کیلومتر از مسیر ماشین رو دریاچه لزور را به سمت ارجمند رفتید، از روستاهای مختلفی عبور می‌کنید و در نهایت با پیمودن 13 کیلومتر به روستای لزور می‌رسید.

برای دسترسی به این دریاچه علاوه‌بر جاده فیروزکوه، می‌توانید از سمت جاده هراز نیز حرکت کنید. از این مسیر باید ابتدا در نزدیکی پلور وارد جاده هراز – لاسم شوید و از روستاهای لاسم، زیار و نجفدر بگذرید. با عبور از این روستاها به دو راهی می‌رسید که باید به طرف چپ بروید تا خود را به ارجمند برسانید.

بعد از این‌ که به جاده خاکی تنگه لاسک رسیدید، حدود 25 کیلومتر را باید با خودروی شخصی پشت سر بگذارید تا به مقصد مورد نظرتان برسید. همچنین می‌توانید این قسمت را به صورت پیاده نیز طی کنید. البته این روش فقط به طبیعت‌گردان حرفه‌ای توصیه می‌شود زیرا برای طی کردن این مسیر باید از تنگه، صخره و دشت‌های سخت‌العبور مختلفی بگذرید.

نکات مهم برای سفر به لزور

  • در صورتی‌ که نمی‌دانید دریاچه لزور کجاست و چگونه باید به آن دسترسی پیدا کرد، بهتر است به‌ تنهایی راهی سفر نشوید زیرا احتمال سردرگمی در طول سفر وجود دارد.
  • اگر قصد داشتید شب در این منطقه اقامت کنید، حتما کیسه‌ خواب، چادر مناسب و پتوی کافی همراه خود ببرید زیرا دمای هوا در طول شب تا حدود نسبتا زیادی کاهش می‌یابد.
  • از جمله ضروری‌ ترین تجهیزات و امکاناتی که توصیه می‌شود در طول سفر با خود داشته باشید، می‌توان آفتاب‌گیر، کفش مناسب پیاده‌روی، کلاه آفتابی، لباس مناسب، قطب‌نما، نقشه، آب آشامیدنی، خوراکی به مقدار نیاز و کوله‌ پشتی را نام برد.
  • قبل از سفر به‌ خوبی با راه های دسترسی دریاچه لزور آشنا شوید و موارد ضروری لازم را هم به طور کامل رعایت کنید تا به مشکل برنخورید.
  • توجه داشته باشید مسیر جاده دریاچه لزور نسبتاً خطرناک و پرشیب است، به‌ همین‌ علت نیز اگر در فصل زمستان به بازدید آن رفتید، با صبر و حوصله رانندگی کنید و زنجیر چرخ نیز همراه خود داشته باشید.
  • برای کمپینگ در این منطقه سرسبز و دل‌نشین حتما کیسه زباله با خود ببرید و زباله‌ها را در اطراف دریاچه رها نکنید.
  • اگر در بین راه آدرس دریاچه لزور را فراموش کردید، بدون آگاهی مسیری را انتخاب نکنید و با توجه به تابلوهای راهنما و یا کمک گرفتن از دیگران راه خود را ادامه دهید.
  • تا حد امکان در فصل‌های سرد سال از شنا کردن در آب دریاچه لزور بپرهیزید.

دریاچه لزور کجاست ؟ معرفی دریاچه لزور و راه‌های دسترسی به آن

پایانه ها ؛ ارائه‌دهنده بهترین خدمات و مطمئن‌ترین روش برای خرید آنلاین بلیط

پایانه‌ها معتبرترین سامانه تهیه و خرید بلیط اینترنتی اتوبوس، کرایه تاکسی و یا ارسال بار به سراسر کشور با بهترین شرایط است. فرایند خرید بلیط  از پایانه ها بسیار ساده است و همین مهم سبب شده تا پایانه‌ها یکی از پراستفاده‌ترین سامانه‌های بلیط‌ فروشی آنلاین باشد.

تیم بازارگاه به عنوان زیر مجموعه پایانه‌ها یکی از هاب‌های اصلی خرید و فروش بلیط در ایران است. یکی از خدمات جذابی که بازارگاه و پایانه‌ها ارائه می‌دهند، این است که برای مسافرت‌های خانوادگی و دسته جمعی نیز به سادگی می‌توانید از گزینه کرایه اتوبوس استفاده کنید و تجربه‌ای راحت،‌ اقتصادی و البته اختصاصی داشته باشید.

سخن پایانی

قطعا تا این بخش از مقاله پاسخ سوال دریاچه لزور کجاست را به دست آورده‌اید و به‌ خوبی با ویژگی‌ها، جاذبه‌ها و نکات مهم برای سفر به این منطقه نیز آشنا شده‌اید. بنابراین هر زمانی که راهی سفر شدید و سوالی درباره این دریاچه برای‌تان به وجود آمد، پیشنهاد می‌کنیم از مطالب مهم این مقاله کمک بگیرید.

اکنون که می‌دانید دریاچه لزور کجاست ، آیا علاقه دارید به آنجا سفر کنید؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر