;
coinex

همبستگی بیت کوین با بازار سهام همچنان ادامه دارد

گزارش‌های هفتگی Arcane Research نشان می‌دهد که همبستگی بیت کوین با بازار سهام از ابتدای سال 2022 به بالاترین حد خود رسیده است.

داده‌ها نشان می‌دهد که همبستگی بیت کوین با بازار سهام در ماه‌های اخیر بسیار بالا بوده و حرکات قیمت بیت کوین تا حد زیادی به سهام نزدک و S&P500 شباهت دارد.

بیشتر بخوانید: آینده و پیش بینی قیمت بیت کوین در سال 2022

همبستگی بیت کوین با بازار سهام

طبق آخرین گزارش هفتگی Arcane Research، علی‌رغم اینکه بیت کوین رفتار بی‌ثبات‌تری نسبت به بازار سهام از خود نشان داده است اما همچنان همبستگی بالایی میان BTC و شاخص‌های نزدک و S&P وجود دارد.

از شروع سال 2022 تاکنون، هم بازار سهام و هم بیت کوین شرایط سختی را سپری کرده‌اند. قیمت بیت کوین از ابتدای سال حدود 51 درصد، سهام S&P حدود 14 درصد و NASDAQ حدود 22 درصد کاهش یافته‌اند.

در نمودار زیر وضعیت دارایی‌های ذکر شده را در برابر طلا مشاهده می‌کنید. این داده‌ها مربوط به 7 ماه اول سال 2022 است. همانطور که در نمودار مشاهده می‌شود، حرکات بیت کوین بسیار شبیه به حرکات S&P 500 و NASDAQ بوده است. البته ذکر این نکته خالی از لطف نیست که حرکات قیمت BTC در مقیاس بسیار بزرگتری نسبت به دارایی‌های بازار سهام حرکت کرده است.

همبستگی بیت کوین با بازار سهام همچنان ادامه دارد

با توجه به نمودار فوق و همچنین سایر اطلاعاتی که به آن اشاره کردیم، همبستگی میان ارزهای دیجیتال و بازار سهام در سال جاری قابل توجه است. دلیل اصلی به وجود آمدن همبستگی در بازار، افزایش حضور سرمایه‌گذاران نهادی در بیت کوین به شمار می‌رود.

در دوران عدم قطعیت بازار کلان، سرمایه‌گذاران قصد دارند جهت کاهش ریسک سرمایه‌گذاری خود از بازارهایی نظیر ارزهای دیجیتال خارج شوند. تورم فزاینده پس از کاهش قابل توجه ارزش کریپتوکارنسی‌ها در بازار سهام مشاهده شده است.

طبق گزارش‌های منتشر شده، افزایش اهمیت سیاست‌های پولی مالی و همچنین ارتباط بین بیت کوین و بازار سهام، باعث تقویت بازارهای مالی دیگر می‌شود. در میان دارایی‌‌ها، طلا بهترین عملکرد را به نام خود ثبت کرده است. این دارایی در هفت ماه ابتدایی سال 2022 تنها 7 درصد کاهش قیمتی را تجربه کرد.

همبستگی بیت کوین با بازار سهام همچنان ادامه دارد

در زمان نگارش این مقاله، بیت کوین با قیمت 23.1 هزار دلار معامله می‌شود. بزرگترین رمزارز بازار در هفت روز گذشته 3 درصد کاهش یافته و نسبت به ماه گذشته با افزایش قیمت 14 درصدی مواجه شده است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره  همبستگی بیت کوین با بازار سهام چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید.

منبع: bitcoinist

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر