;
coinex

ممنوعیت فروش گوشی های چینی ارزان قیمت در هند؛ گوشی زیر 150 دلار وارد نکنید!

کشور هند یکی از مهم‌ترین بازارهای فروش گوشی های ارزان قیمت است. اکنون با برنامه‌های جدید دولت هند، شاهد ممنوعیت فروش گوشی های چینی ارزان قیمت در این کشور هستیم.

بازار گوشی‌‌های هوشمند هند در حال حاضر در کنترل گوشی های هوشمند میان رده و ارزان قیمتی مانند اوپو و شیائومی قرار دارد. اما به نظر می‌رسد که سلطه کمپانی‌های چینی در بازار هند به زودی خاتمه پیدا کند. طبق گزارش‌های اخیر، دولت هند در حال برنامه‌ریزی طرح جدیدی است که طی آن واردات گوشی‌‌های هوشمند چینی کم‌تر از 150 دلار که معادل 12000 روپیه هند است ممنوع خواهد شد.

دلیل اصلی ممنوعیت فروش گوشی های چینی ارزان قیمت در بازار هند

با توجه به گزار‌ش‌ها، دلیل اصلی ممنوعیت فروش گوشی های چینی ارزان قیمت در هند شروع دوباره صنعت گوشی‌های هوشمند این کشور است. در گذشته دو کمپانی Lava و MicroMax در بازار گجت‌های هوشمند هند از جایگاه خوبی برخوردار بودند. با ورود گوشی‌‌های میان رده اوپو، شیائومی و ویوو به این کشور، کمپانی‌های داخلی هند که در زمینه تولید گوشی‌ فعالیت داشتند با مشکلات مالی بزرگی روبرو شدند؛ چرا که متقاضیان دیگر تمایلی به خرید محصولات داخلی نداشتند و همین موضوع باعث شکست صنعت گوشی‌های هوشمند در هند شد.

جلوگیری از وازدات گوشی‌های ارزان قیمت چینی به بازار هند
ممنوعیت فروش گوشی های چینی ارزان قیمت در هند

در صورت عملی شدن طرح ممنوعیت فروش گوشی های چینی ارزان قیمت در بازار هند، احتمال می‌رود که صنعت تولید گوشی‌های هوشمند این کشور دوباره احیا شود. این طرح ضربه بزرگی به کمپانی‌های چینی وارد می‌کند که با محصولات میان رده و ارزان قیمت خود، بر قسمتی از بازار هند کنترل داشتند.

در سال‌های گذشته، شیائومی و سایر کمپانی‌های تولید کننده گوشی های هوشمند چینی جهت رشد اقتصادی و تقویت فروش خود به بازار هند وابسته بودند، به این دلیل که بازار چین به خاطر شیوع ویروس کرونا و قوانین سختگیرانه برای رعایت قرنطینه، با مشکلات اساسی دست و پنجه نرم می‌کرد و تقریبا بازار‌ فروش گوشی‌‌ در این کشور مختل شده بود.

پیش از اعلام طرح ممنوعیت فروش گوشی های چینی ارزان قیمت توسط مقامات دولت هند، با توجه به گزارش‌های منتشر شده تقریبا یک سوم از فروش گوشی‌های هوشمند در بازار این کشور در سه ماه قبل از ژوئن 2022 به گوشی های ارزان قیمت زیر 150 دلار اختصاص یافته و سهم محصولات چینی در این گوشی‌های ارزان قیمت حدود 80 درصد بود.

علاوه بر کمپانی‌های تولید کننده گوشی های هوشمند چینی، شرکت اپل نیز سهمی در بازار گوشی های چینی دارد اما باید گفت که طرح ممنوعیت فروش گوشی‌های چینی و گجت‌های ارزان قیمت خارجی، هیچ تاثیری بر میزان فروش اپل در بازار هند نخواهد داشت؛ چرا که اپل فروش گوشی های میان رده را به قشر کم درآمد کشور هند در دستور کار خود قرار نداده است.

باید به این موضوع اشاره کنیم که دولت هند طرح ممنوعیت فروش گوشی‌های چینی و گوشی‌های ارزان قیمت وارداتی را به صورت رسمی اعلام کرده است؛ اما هیچ اقدامی از سوی دولت این کشور برای انجام این برنامه صورت نگرفته است. هنوز مشخص نیست که سیاست جدیدی برای اجرای طرح ذکر شده اعمال می‌شود یا اینکه دهلی تصمیم دارد از راه‌های غیر رسمی واردات گوشی‌های ارزان قیمت را متوقف کند. در حال حاضر هیچ واکنشی در ارتباط با این خبر از سوی برندهای تولید کننده گوشی های هوشمند رخ نداده است. انتظار می‌رود که به زودی جزییات کاملی از ممنوعیت فروش گوشی‌های وارداتی ارزان در بازار هند از سوی دولت این کشور اعلام شود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره ممنوعیت فروش گوشی های ارزان قیمت چینی در هند چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

منبع: Gizmochina

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر