;
coinex

بررسی شیائومی 12S اولترا ؛ موشکافی سیستم، عملکرد، دوربین و باتری

شیائومی ۱۲ اس اولترا یکی از بهترین گوشی های 2022 به شمار می‌رود که توجه اغلب افراد را به سمت خود جلب کرده است. با بررسی شیائومی 12S اولترا همراه ما باشید.

بررسی شیائومی 12S اولترا به شما این امکان را می‌دهد که از تمام قابلیت‌های این تلفن همراه آگاه شوید. این گوشی یکی از پرچم‌داران اصلی شیائومی در سال ۲۰۲۲ به شمار می‌رود که بسیاری از افراد اعتقاد دارند می‌توان آن را یکی از بهترین گوشی‌های تولید شده توسط این برند دانست.

در اوایل سال ۲۰۲۲، شیائومی محصول جدید خود را با نام شیائومی ۱۲ پرو در بازار عرضه کرد. این گوشی به دلیل وجود قابلیت‌های منحصربه‌فرد و چشمگیر، در زمان بسیار کمی توانست توجه اغلب افراد را به سمت خود جلب کند. شاید برای شما جالب باشد که این تلفن همراه توانست در تمام سایت‌ها و مکان‌ها، بازخورد مثبتی از کاربران دریافت کند. اما صرف‌نظر از تمام این مسائل مثبت، همه کاربران می‌دانستند که شیائومی ۱۲ پرو نمی‌تواند به‌عنوان بهترین محصول شیائومی شناخته شود.

ازاین‌رو، منتقدان و کاربران منتظر محصول جدیدی از برند شیائومی ماندند تا بتواند تمام انتظارات آن‌ها را به‌راحتی برآورده سازد. حال  اتفاق به وقوع پیوست و شیائومی از محصول جدید خود با نام ۱۲ اس اولترا رونمایی کرد. هم برند شیائومی و هم منتقدان می‌دانستند که این گوشی می‌تواند به‌عنوان بهترین محصول این شرکت شناخته شود. اگر شما هم می‌خواهید اطلاعات بیشتری درباره این تلفن همراه منحصربه‌فرد کسب کنید، با بررسی شیائومی 12S اولترا همراه ما باشید.

بیشتر بخوانید:

گوشی شیائومی پوکو M3 پرو 

گوشی شیائومی ردمی نوت 10 (Redmi Note 10)

بررسی شیائومی 12S اولترا

قبل از این‌که به بررسی این گوشی پرداخته و قیمت شیائومی 12S Ultra را در اختیار شما قرار دهیم، خوب است بدانید که تقریباً تمام اطلاعاتی که ما در این نوشتار ذکر می‌کنیم، تا حد زیادی ابتدایی هستند. زیر همان طور که پیش‌ازاین هم گفتیم، این گوشی همراه به‌تازگی وارد بازار شده و تمام اطلاعاتی که ما از آن در اختیار داریم، نسبتاً جدید و اولیه هستند

بررسی شیائومی 12S اولترا

 

مهم‌ترین هدف ما از ارائه این نوشتار، این است که کاربران بتوانند یک دید کلی از گوشی ۱۲ اس اولترا داشته باشند و آن را با سایر رقبا مقایسه کنند. این اطلاعات می‌تواند برای اغلب کاربران مفید باشد و آن‌ها می‌توانند در کمترین زمان، بهترین تصمیم را گرفته و سپس گوشی موبایل موردنظر خود را خریداری کنند.

همان طور که گفتیم، گوشی ۱۲ اس اولترا را می‌توان بهترین گوشی‌های شیائومی ۲۰۲۲ دانست که قابلیت‌های منحصربه‌فرد در اختیار کاربران قرار می‌دهد. البته هرچه قابلیت‌های یک گوشی همراه افزایش پیدا کند، طبیعتاً قیمت آن نیز بیشتر می‌شود.

پس نباید در بررسی شیائومی 12S اولترا توقع داشته باشید که این گوشی قیمت پایینی داشته باشد ولی به جرئت می‌توان گفت که این تلفن همراه با وجود قابلیت‌های فراوان و منحصربه‌فردی که در اختیار شما قرار می‌دهد، قیمت کاملاً منطقی و مقرون‌به‌صرفه‌ای دارد.

بررسی شیائومی 12S اولترا

طراحی و ساخت

اولین و مهم‌ترین موضوعی که در بررسی مشخصات فنی شیائومی 12S Ultra مشاهده می‌کنیم، طراحی و ساخت این گوشی همراه است.

یکی از مهم‌ترین قابلیت‌ها و جذابیت‌های طراحی و ساخت گوشی شیائومی ۱۲ اس اولترا، نمایشگر خمیده آن است که توانسته توجه افراد زیادی را در سراسر جهان به سمت خود جلب کند. نمایشگر این گوشی همراه بدون حاشیه بوده و دوربین سلفی آن هم در بخش مرکزی بالای نمایشگر واقع شده است. علاوه بر این، به دلیل وجود خمیدگی نمایشگر این گوشی، در بررسی شیائومی 12S اولترا مشاهده می‌کنیم که حاشیه آن بسیار کاهش یافته و این موضوع برای اغلب گیمرها و افراد علاقه‌مند به فیلم و سریال جذاب است.

بررسی شیائومی 12S اولترا

بعد از این‌که بخش جلویی این گوشی را مورد بررسی قرار دادیم، وقت آن می‌رسد که اطلاعاتی هم درباره طراحی پشت آن کسب کنیم. در این بررسی مشاهده می‌کنیم که پشت این گوشی یک ماژول دوربین نسبتاً بزرگ وجود دارد که به شکل دایره است. این ماژول دوربین در بخش مرکزی گوشی تعبیه شده است.

البته باید بدانید که این ماژول دایره‌ای شکل درون یک بخش مستطیلی با گوشه‌های منحنی واقع شده و این موضوع توانسته تا حد زیادی به افزایش جذابیت گوشی 12S اولترا کمک کند. پس اگر شما هم به دنبال دستگاهی با زیبایی ظاهری بالا هستید، این دستگاه می‌تواند انتخاب خوبی برای شما باشد.

یکی از موضوعاتی که در مشخصات شیائومی ۱۲ اس اولترا به آن بر می‌خوریم، بدنه این دستگاه است که به‌گونه‌ای تعبیه شده است که از ایجاد عرق روی پوست جلوگیری می‌کند. به همین دلیل هم اگر شما مدت زیادی از گوشی خود استفاده می‌کنید و نگران عرق کردن دست خود هستید، خرید شیائومی ۱۲ اس اولترا می‌توانید این نگرانی خود را از بین ببرید.

کلید پاور و دکمه‌های کم یا زیاد کردن صدا هم در سمت راست تلفن واقع شدند و به کاربران این امکان را می‌دهند که به‌راحتی از این دستگاه استفاده کنند. در بررسی شیائومی 12S اولترا مشاهده می‌کنیم که این دستگاه موفق به دریافت تأییدیه IP68 نیز شده است که باعث می‌شود این گوشی در برابر گردوغبار یا آب کاملاً مقاوم باشد.

بررسی شیائومی 12S اولترا

آخرین موضوعی که در بررسی مشخصات فنی شیائومی 12S Ultra مشاهده می‌کنیم، این است که تلفن مذکور دارای بدنه آلومینیومی و نمایشگر کورنینگ گوریلاگلس victus است. به‌طورکلی، این گوشی همراه برای آن دسته از افرادی که می‌خواهند یک دستگاه خاص و منحصربه‌فرد داشته باشند کاملاً مناسب است.

این گوشی همراه به دلیل قابلیت‌های منحصربه‌فردی که دارد، برای گیمینگ کاملاً مناسب بوده و اغلب گیمرها می‌توانند به‌راحتی از آن استفاده کنند. از این رو می‌توان آن را یکی از  بهترین گوشی‌های گیمینگ شیائومی دانست.

بیشتر بخوانید:

گوشی شیائومی Mi Mix 4 

گوشی شیائومی پوکو X3 پرو

نمایشگر

از موضوعات مهم دیگری که قبل از اطلاع از قیمت شیائومی 12S Ultra باید بدانید، نمایشگر این دستگاه است که تأثیر زیادی در جذابیت و کارایی آن دارد. این دستگاه با نمایشگر فوق‌العاده باکیفیتی که دارد، به شما این امکان را می‌دهد که فیلم‌ها و بازی‌های ویدئویی را با بالاترین کیفیت تماشا کنید. این امر باعث می‌شود که از آسیب به چشم شما تا حد زیادی جلوگیری شود.

نمایشگر این گوشی به‌اندازه ۶.۷۳ اینچ و از نوع LTPO2 AMOLED بوده است. همچنین خوب است بدانید که رزولوشن این نمایشگر به‌اندازه ۱۴۴۰ در ۳۲۰۰ پیکسل است. نسبت نمایشگر به بدنه گوشی شیائومی ۱۲ اس اولترا به‌اندازه ۸۹ در ۱۳ درصد است که این موضوع نشان می‌دهد که تلفن مذکور دارای حاشیه کمتری در بخش نمایشگر است.

موضوع جالب‌توجه درباره نمایشگر و بررسی شیائومی 12S اولترا این است که می‌تواند از بیشتر از یک میلیارد رنگ پشتیبانی کند. نمایشگر این تلفن همراه با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز در اختیار شما قرار می‌گیرد و هم‌زمان شما می‌توانید از قابلیت‌هایی مانند Dolby Vision و HDR10+ نیز لذت ببرید.

موضوع دیگری که در بررسی نمایشگر این تلفن همراه مشاهده می‌کنیم، این است که این صفحه‌نمایش با حداکثر روشنایی ۱۵۰۰ نیت در اختیار کاربران قرار گرفته می‌شود.

بررسی شیائومی 12S اولترا

 

همان طور که پیش‌ازاین نیز گفت این نمایشگر این تلفن همراه دارای محافظ کورنینگ گوریلاگلس Victus است که یکی از عوامل مهم در افزایش ایمنی آن به نظر می‌رسد. بر اساس اطلاعاتی که درباره نمایشگر این گوشی جذاب کسب کردید، باید بدانید که اگر به دنبال یک گوشی منحصربه‌فرد برای تماشای فیلم و سریال یا انجام بازی‌های ویدئویی هستید، 12S می‌تواند گزینه بسیار خوبی برای شما باشد.

بررسی شیائومی 12S از نظر رم و فضای ذخیره

همان طور که می‌دانید، رم و فضای ذخیره تأثیر بسیار زیادی در افزایش کارایی یک گوشی همراه دارند و به همین دلیل هم باید در هنگام خرید تلفن همراه به این موضوع توجه داشته باشید.

این گوشی دارای ۸ و ۱۲ گیگابایت حافظه رم به همراه ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایت فضای ذخیره داخلی است. این موضوع به خود شما بستگی دارد که قصد خرید گوشی با رم ۸ یا ۱۲ را داشته باشید.

البته شما می‌توانید با خرید این گوشی همراه، از کارت حافظه استفاده کرده و فضای ذخیره آن را افزایش دهید. نکته دیگری که درباره فضای ذخیره در مشاهده می‌کنیم، نوع فضای ذخیره دستگاه مذکور است که با نوع UFS 3.1 در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.

بررسی شیائومی 12S اولترا

تراشه

تراشه یکی از مهم‌ترین بخش‌های هر گوشی همراه بوده و به همین دلیل هم بهتر است که در مشخصات فنی شیائومی 12S Ultra به بررسی آن بپردازیم. هرچه تراشه گوشی شما بهتر باشد، می‌توانید استفاده‌های بهینه‌تری از آن داشته باشید.

در این بررسی مشاهده می‌کنیم که گوشی شیائومی ۱۲ اس اولترا دارای تراشه کوالکام اسنپدراگون ۸ + نسل یک است که می‌تواند قدرت زیادی به دستگاه ارائه دهد. گفتنی است که تراشه این دستگاه یکی از جدیدترین هسته‌های موجود چهار نانومتری را دارد. تراشه قدرتمند این گوشی به همراه پردازنده گرافیکی Adreno 730 می‌تواند شیائومی 12S اولترا را به یکی از محصولات برتر سال ۲۰۲۲ تبدیل کند که بررسی شیائومی 12S اولترا نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.

پس اگر شما هم می‌خواهید یک گوشی باکیفیت برای بازی‌های ویدئویی خریداری کنید، شیائومی 12S اولترا می‌تواند گزینه‌ای عالی برای شما باشد. زیرا این گوشی به دلیل وجود هسته‌های قدرتمند در کنار پردازنده گرافیکی عالی، برای بازی‌های ویدئویی کاملاً مناسب است.

بیشتر بخوانید:

شیائومی می 11 اولترا (Xiaomi Mi 11 Ultra)

شیائومی ردمی نوت 10 پرو (Redmi Note 10 Pro)

نرم‌افزار

بعد از بررسی برخی از مشخصات فنی شیائومی 12S Ultra به طور کامل، وقت آن می‌رسد که اطلاعاتی هم درباره نرم‌افزار این تلفن همراه کسب کنیم. ۱۲ اس اولترا با اندروید ۱۲ و رابط کاربری MIUI در اختیار شما قرار می‌گیرد. همچنین کارشناسان اعتقاد دارند که این گوشی نرم‌افزار جذاب و منحصربه‌فردی دارد که می‌تواند استفاده را برای کاربران بسیار راحت کند.

بررسی شیائومی 12S اولترا
مشخصات شیائومی ۱۲ اس اولترا

ازآنجاکه این دستگاه در حال حاضر تنها در چین عرضه می‌شود، نرم‌افزار آن به همراه اپلیکیشن‌های گوگل در اختیار کاربران قرار نمی‌گیرد. بااین‌حال، آن‌ها می‌توانند هر یک از برنامه‌های موردنیاز خود را به‌راحتی از فروشگاه اپلیکیشن شیائومی یا حتی برنامه‌های شخص ثالث دانلود و در گوشی خود نصب کنند.

بررسی شیائومی 12S اولترا از نظر دوربین

همان طور که می‌دانید، هرچه دوربین گوشی شما بهتر باشد، می‌توانید تصاویر باکیفیت‌تری بگیرید. پس اگر می‌خواهید خاطرات خوب و بد خود را به‌راحتی و با بیشترین کیفیت ذخیره کنید، به دوربین گوشی خود توجه داشته باشید.

علاوه بر سایر ویژگی‌های ذکر شده، دوربین گوشی شیائومی ۱۲ اس اولترا نیز کیفیت بالایی دارد و می‌توانید مطمئن باشید که تصاویر و ویدئوهای شما با بهترین کیفیت ذخیره خواهد شد. تلفن مذکور دارای دوربین ماژول ۴ گانه است که در ادامه هر یک را توضیح می‌دهیم.

لنز اصلی (واید) این تلفن همراه دارای کیفیت ۵۰.۳ مگاپیکسل با دیافراگم ۱.۹ است که این لنز از قابلیت‌های PDAF، Laser AF و OIS پشتیبانی می‌کند. علاوه بر این، لنز دوم دوربین این دستگاه دارای کیفیت ۴۸ مگاپیکسل با دیافراگم ۴.۱ بوده که قابلیت زوم اپتیکال 5× را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

بررسی شیائومی 12S اولترا

علاوه بر دو سنسور مذکور، این گوشی دارای یک لنز دوربین دیگر به نام لنز اولترا واید با کیفیت ۴۸ مگاپیکسل دیافراگم ۲.۲ است. با استفاده از این لنز دوربین، شما می‌توانید تصاویر خود را با کیفیت قابل‌توجهی گرفته و در گوشی خود ذخیره کنید. به جز موارد ذکرشده، لنز TOF 3D این گوشی هم تأثیر بسیار زیادی در افزایش کیفیت تصاویر دارد و با نام سنسور سنجش عمق شناخته می‌شود.

دوربین گوشی از قابلیت فلش دوگانه، پانوراما، HDR و Leica Lenses پشتیبانی می‌کند. علاوه بر دوربین پشت که تأثیر زیادی در گرفتن عکس‌های جذاب دارد، این دستگاه همانند تمام گوشی‌های هوشمند کنونی، از قابلیت دوربین سلفی نیز برخوردار است. با استفاده از دوربین سلفی این گوشی هوشمند، می‌توانید تصاویر جذابی از خود بگیرید و نیازی به شخص دیگری برای گرفتن عکس نخواهید داشت.

دوربین سلفی این گوشی با کیفیت ۳۲ مگاپیکسل و دیافراگم ۲.۵ در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. علاوه بر این، دوربین سلفی این دستگاه هم از قابلیت پانوراما و HDR پشتیبانی می‌کند. با استفاده از این دوربین، شما می‌توانید تصاویر باکیفیتی گرفته و حتی فایل‌های ویدئویی را نیز ضبط کنید.

بررسی شیائومی 12S اولترا از نظر باتری

یکی دیگر از مشخصات شیائومی ۱۲ اس اولترا که تأثیر زیادی در افزایش کارایی گوشی دارد، باتری آن است. این ویژگی برای اغلب افراد گیمرها اهمیت بسیار بالایی دارد. زیرا آن‌ها می‌توانند ساعات طولانی از گوشی خود استفاده کرده و نیازی به شارژ کردن آن نداشته باشند.

بررسی شیائومی 12S اولترا
بررسی شیائومی 12S اولترا

این تلفن هوشمند دارای باتری باکیفیتی با ظرفیت ۴۸۶۰ میلی‌آمپر بر ساعت است که می‌تواند ظرفیت فوق‌العاده‌ای برای گوشی‌های جدید به شمار رود. علاوه بر این، یکی دیگر از مهم‌ترین مشخصات فنی شیائومی 12S Ultra این است که از قابلیت فست‌شارژ پشتیبانی می‌کند و دارای شارژر سریع ۶۷ واتی است.

با استفاده از این قابلیت جذاب، شما می‌توانید گوشی خود را در مدت‌زمان کمتر از ۴۱ دقیقه از صفر درصد به شارژ کامل برسانید. این ویژگی برای افرادی که وقت زیادی برای شارژ کردن گوشی خود ندارند، فوق‌العاده به نظر می‌رسد.

نکته دیگری که درباره باتری این تلفن همراه وجود دارد، این است که از قابلیت وایرلس ۵۰ وات نیز پشتیبانی می‌کند. با استفاده از این ویژگی، شما می‌توانید گوشی خود را در مدت‌زمان کمتر از ۵۲ دقیقه شارژ کنید. به‌طورکلی، اگر به دنبال یک گوشی باکیفیت هستید که بتوانید تا ساعت‌ها بدون نیاز به شارژ کردن از آن استفاده کنید، تلفن هوشمند ۱۲ اس اولترا گزینه‌ای بسیار عالی در بازار کنونی محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید:

مقایسه شیائومی نوت 10 پرو با گلکسی A72 سامسونگ

مقایسه شیائومی 11 تی پرو با اس 21 اف ای سامسونگ

قیمت

در نهایت، برای اطلاع از قیمت شیائومی 12S Ultra خوب است بدانید که این گوشی نسبت به کیفیتی که ارائه می‌دهد، با قیمت مقرون‌به‌صرفه‌ای در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. به همین دلیل هم نیاز به هیچ‌گونه نگرانی نیست و کاربران در سایر کشورها با قیمت تقریبی ۹۵۰ یورو می‌توانند از قابلیت‌های منحصربه‌فرد این تلفن هوشمند برخوردار شوند.

شاید برخی از افراد توانایی پرداخت هزینه‌های بالا برای خرید یک گوشی همراه را نداشته باشند. ازاین‌رو، این افراد به دنبال گوشی‌های میان‌رده هستند تا بتوانند به نیازهای خود پاسخ دهند. بدین ترتیب، مطالعه فهرست بهترین گوشی‌های میان‌رده از نظر دوربین می‌تواند برای آن‌ها مفید باشد. علاوه بر این، بهترین گوشی‌های شیائومی در رده‌های مختلف قیمت می‌تواند انواع گوشی‌ها با قیمت‌های مختلف را به شما معرفی کند.

 

کلام آخر

همان طور که در بالا مشاهده کردید، این گوشی از قابلیت‌های منحصربه‌فردی برخوردار است که می‌تواند استفاده را برای کاربران بسیار راحت کند. اگر شما هم قصد خرید یکی از گوشی‌های پرچمدار شیائومی را دارید، با مطالعه مشخصات شیائومی ۱۲ اس اولترا می‌توانید تصمیم خود را برای خرید این گوشی نهایی کنید.

سؤالات متداول

آیا گوشی شیائومی ۱۲ اس اولترا ارزش خرید دارد یا خیر؟

تلفن هوشمند شیائومی ۱۲ اس اولترا با قابلیت‌های منحصربه‌فرد و جذابی که دارد، تقریباً برای تمام افراد جامع مناسب است. کارشناسان اعتقاد دارند که این تلفن همراه را می‌توان پرچمدار برند شیائومی در سال ۲۰۲۲ به شمار آورد. در نتیجه، می‌توانید مطمئن باشید که این گوشی همراه کاملاً ارزش خرید را دارد و هیچ نگرانی بابت خرید آن نداشته باشید.

بیشتر بخوانید:

منبع:

نظر شما درباره این مقاله بررسی شیائومی 12S اولترا چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر