;
coinex

مقایسه گلکسی A73 سامسونگ با پوکو F4 GT شیائومی ؛ با 15 تومان گوشی چی بخریم؟

مقایسه گلکسی A73 سامسونگ با پوکو F4 GT شیائومی دو محصول پرطرفدار از دو کمپانی متفاوت و موفق در ادامه آمده است. برای اطلاعات بیشتر همراه ما باشید.

گوشی a73 یکی از پر سر و صداترین مدل‌هایی است که معرفی شد و کاربران زیادی منتظر آن بودند و اشتیاق زیادی داشتند. پوکو F4 GT نیز یکی از جدیترین مدل‌های این برند نوپاست که سر و صدای زیادی به پا کرده است.

گوشی Poco F4 Gt قدرتی در حد بهترین‌های بازار را دارد و یک گزینه خوش‌قیمت با امکانات عالی است. در واقع این گوشی نسخه گلوبال مدل K50Gaming بوده و شباهت زیادی به آن دارد.

این دو گوشی محبوب و پرطرفدار در ادامه بررسی شده‌اند. اگر مایل هستید در مورد این دو محصول حرفه‌ای بیشتر بدانید، با مقایسه گلکسی A73 با پوکو F4 GT همراه ما باشید.

بیشتر بخوانید:

مقایسه گلکسی M51 با گلکسی M62 سامسونگ

مقایسه گلکسی A53 با گلکسی A73 سامسونگ ؛ بهترین سری A

مقایسه گلکسی A73 سامسونگ با پوکو F4 GT شیائومی

مقایسه Galaxy A73 با Poco F4 GT به ما کمک می‌کند تا به اطلاعات کاملی در مورد هر دو گوشی دست یابیم. اگر قصد خرید یکی از مدل‌ها را دارید این مطلب را از دست ندهید تا انتخاب درست و حرفه‌ای داشته باشید.

مقایسه گلکسی A73 سامسونگ با پوکو F4 GT شیائومی از نظر کیفیت ساخت و طراحی ظاهری

از نظر متریال سامسونگ a73 از پلی‌کربناتی فوق‌العاده باکیفیت و فریم آلومینیومی ساخته شده که اگر آن را با گوشی‌های میان‌رده‌ دیگر برندها مقایسه کنید، کاملاً این موضوع را حس می‌کنید. از نظر مقاومت نیز گوشی a73 قطعاً رضایت شما را جلب خواهد کرد.

نکته جالب گرفتن گواهی IP67 برای این گوشی است که آن را در حد یک پرچمدار در مقابل آب و گرد و غبار مقاوم می‌سازد. دوربین سلفی a73 سامسونگ نیز در حالت هول پانچ قرار گرفته و نمای جلوی گوشی را خراب نکرده است. سنسور اثر انگشت نیز به صورت اپتیکال و زیر نمایشگر جا گرفته و عملکردی کم‌نقص دارد.

متأسفانه خبری از جک 3.5 میلی‌متری موسیقی در این مدل نیست، هرچند اسپیکرهای استریوی بکار گرفته شده در گوشی a73 5g کیفیت بسیار خوبی دارد. این مدل در رنگ‌های مشکی، طوسی و سبز عرضه شده است.

کیفیت ساخت پوکو F4 GT بسیار بالاست و پنل پشت از جنس شیشه و فریم آلومینیومی ساخته شده تا حس پرمیوم و لوکس بودن را به کاربران القاء کند. همچنین با استفاده از خطوط مختلف سعی شده قاب پشتی از سادگی دراید.

مقایسه گلکسی A73 سامسونگ با پوکو F4 GT شیائومی

وزن تقریبی این مدل نزدیک به 210 گرم بوده و سنسور اثرانگشت نیز روی کلید پاور طراحی شده و عملکردی بسیار سریع دارد. همچنین در گوشی پوکو اف 4 gt با همکاری شرکت معروف JBL چهار اسپیکر تعبیه شده که کیفیت و وضوح صدایی تحسین برانگیز دارد.

اگر بخواهیم به طراحی گوشی پوکو اف ۴ جی تی نمره دهیم، قطعاً این مدل یکی از بهترین‌ها است و ارگونومی مناسب آن، به شما کمک می‌کند تا بدون احساس خستگی ساعت‌ها با آن بازی کنید.

مقایسه Galaxy A73 با Poco F4 GT از نظر صفحه نمایش

این غول کره‌ای Galaxy A73 به نمایشگر محصولات خود توجه ویژه‌ای داشته و از صفحه نمایش گوشی‌های هوشمند آن همیشه به نیکی یاد شده است. در گوشی a73 نیز از نمایشگری 6.7 اینچی با پنل +Super AMOLED استفاده شده که نرخ‌نوسازی بسیار خوب 120 هرتزی دارد و بعلاوه برای وب گردی نیز بسیار روان و مناسب است.

رزولوشن +Full HD این مدل در کنار تراکم پیکسلی بالای 393 پیکسل در هر اینچ، گوشی a73 سامسونگ را به وسیله‌ای ایده‌آل، برای بازی تبدیل می‌کند.

همچنین 87 درصد از نمای جلوی این گوشی به نمایشگر اختصاص یافته که نشان از کم‌حاشیه بودن و زیبایی آن دارد. ناگفته نماند گوریلاکلس 5 وظیفه محافظت از این صفحه نمایش را به عهده دارد. در کل نمایشگر a73 یکی از بهترین‌های بازار در این کلاس محسوب می‌شود.

پوکو F4 GT با یک نمایشگر فوق‌العاده 6.67 اینچی OLED با تراکم پیکسلی بسیار خوب و رزولوشن +Full HD عرضه می‌شود. این صفحه نمایش قابلیت نشان دادن 1 میلیارد رنگ را دارد و روشنایی بالای آن باعث می‌شود در نور آفتاب بتوانید جزئیات را به خوبی ببینید.

نرخ نوسازی عالی 120 هرتزی به شما در وب‌گردی و اجرای روان‌تر بازی‌ها کمک شایانی می‌کند. هرچند به شما پیشنهاد می‌کنیم برای مصرف بهینه‌تر باتری، از رفرش‌ریت حداکثری صفحه، زیاد استفاده نکنید و به نرخ استاندارد 60 هرتزی بسنده کنید تا به باتری فشار کمتری وارد شود.

شیائومی برای ایمنی نمایشگر گوشی پوکو، آن را با گوریلاگلس ویکتس پوشانده و گواهی ضدآب IP53 را نیز برای آن در نظر گرفته است.

بیشتر بخوانید:

مقایسه گلکسی A11 با گلکسی M11 سامسونگ ؛ دو پایین رده کارآمد

مقایسه شیائومی نوت 10 پرو با پوکو x3 پرو (Xiaomi Note 10 Pro Vs. POCO X3 Pro)

مقایسه گلکسی A73 با پوکو F4 GT از نظر دوربین

شاید یکی از اصلی‌ترین نقاط قوت گوشی a73 و یکی از دلایلی که کاربر را برای خرید ترغیب می‌کند، دوربین این مدل است. این گوشی از ترکیب چهارگانه دوربین استفاده کرده که لنز اصلی آن، کیفیت تحسین‌برانگیز 108 مگاپیکسلی دارد.

همچنین با توجه به قیمت گوشی a73 5g لنزهای فرعی اولتراواید 12 مگاپیکسلی، ماکرو و عمق سنج 5 مگاپیکسلی، یکی از بهترین مجموعه دوربین‌ها را برای عکاسی در اختیار شما قرار می‌دهند. لنز سلفی نیز 32 مگاپیکسلی است و جزئیاتی عالی به ثبت می‌رساند. لازم به ذکر است که هر دو دوربین اصلی و سلفی سامسونگ a73 قابلیت فیلم‌برداری با کیفیت 4K را دارند.

گوشی شیائومی پوکو f4 gt با ترکیب دوربین سه‌گانه عرضه شده که شامل لنز اصلی 64 مگاپیکسلی، اولتراواید 8 مگاپیکسلی و ماکرو 2 مگاپیکسلی است. سنسور اصلی مطابق انتظار عکس‌های شارپ و کم‌نویزی را به ثبت می‌رساند و پردازش خوبی که تراشه اسنپدراگون دارد، قطعاً موجب رضایت شما از تصاویر خروجی این دوربین خواهد شد.

مقایسه گلکسی A73 سامسونگ با پوکو F4 GT شیائومی
مقایسه گلکسی A73 سامسونگ با پوکو F4 GT شیائومی

قابلیت فیلمبرداری با کیفیت 4K نیز برای این لنز در نظر گرفته شده است. دوربین اولتراواید گوشی Poco F4 Gt برای گرفتن عکس‌های فوق‌عریض عملکرد قابل قبولی دارد و سنسور ماکرو نیز برای ثبت جزئیات سوژه‌های بسیار نزدیک کاربردی است.

دوربین سلفی نیز 20 مگاپیکسلی است و با پشتیبانی از قابلیت HDR، عکس‌های پرجزئیاتی را ثبت می‌کند. مشخصات گوشی پوکو اف ۴ جی  در قسمت دوربین، شاید نسبت به هم‌کلاس‌هایش چشمگیر نباشد، اما قطعاً شما را ناامید نمی‌کند.

مقایسه گلکسی A73 سامسونگ با پوکو F4 GT شیائومی از نظر باتری

سامسونگ به خوبی می‌داند که هیچ کاربری دوست ندارد گوشی خود را بیش از یک بار در طول روز شارژ کند و به همین دلیل گوشی a73 را به یک باتری حجیم 5000 میلی‌آمپری مجهز کرده‌ که مصرف بهینه و مناسبی دارد و در این زمینه رضایت همه کاربران را جلب کند. همچنین این باتری از فست شارژ 25 واتی پشتیبانی می‌کند.

مقایسه گلکسی A73 سامسونگ با پوکو F4 GT شیائومی

گوشی Poco F4 Gt با باتری 4560 میلی‌آمپری تغذیه می‌شود که با توجه به فناوری ساخت 4 نانومتری تراشه Snapdragon 8 Gen1، مصرفی بهینه و مناسب دارد. نقطه قوت اصلی این باتری، پشتیبانی از فست شارژ فوق‌العاده 120 واتی آن است که تنها در 15 دقیقه پوکو F4 GT را فول شارژ و آماده استفاده می‌کند که قطعاً یک آپشن کم‌نظیر برای گیمرها است.

بیشتر بخوانید:

مقایسه گلکسی A73 با گلکسی A72 سامسونگ ؛ قدرتمندترین سری A کدام است؟

مقایسه شیائومی نوت 10 پرو با A52 سامسونگ (Xiaomi Note 10 Pro vs. Galaxy A52)

مقایسه گلکسی A73 با پوکو F4 GT از نظر نرم افزاری

گوشی a73 یکی از اولین مدل‌هایی است که به رابط کاربری 1.One UI 4 و اندروید 12 مجهز شده و طبق گفته سامسونگ، این مدل تا سه سال آپدیت نرم‌افزاری و تا 4 سال به‌روز رسانی امنیتی دریافت خواهد کرد که خیال کاربران از به روز بودن گوشی خودشان راحت شود و بدون دغدغه تا چندین سال بتوانند از سامسونگ a73 استفاده کنند.

مقایسه گلکسی A73 سامسونگ با پوکو F4 GT شیائومی

شیائومی سعی کرده که حداکثر توان خود را بکار گیرد تا نرم‌افزاری روان و بدون باگ را به کاربران هدیه دهد و باید گفت در این امر تا حد زیادی نیز موفق بوده است. پوکو F4 GT با نسخه 12 اندروید و رابط کاربری انحصاری MIUI 13 عرضه خواهد شد که البته MIUI نسبت به نسخه سال گذشته پیشرفت‌هایی داشته و چندین قابلیت جدید به آن اضافه شده است.

مقایسه گلکسی A73 سامسونگ با پوکو F4 GT شیائومی از نظر سخت افزاری

در بطن گوشی a73 تراشه Snapdragon 778G 5G قرار گرفته که قدرت بسیار خوبی داشته و در اجرای اکثر بازی‌های گرافیکی نیز موفق است.

چیپست a73 سامسونگ توانایی اجرای اکثر بازی‌های گرافیکی را با کیفیت متوسط دارد و مصرف شارژ آن نیز بهینه و قابل‌قبول است. لازم به ذکر است که این تراشه از اینترنت پر سرعت 5G نیز پشتیبانی می‌کند که در بازی‌های آنلاین حسابی می‌تواند به شما کمک کند.

مقایسه گلکسی A73 سامسونگ با پوکو F4 GT شیائومی

پردازنده گرافیکی آن نیز Adreno 642L بوده که امتحان خود را پس داده و می‌توانید از عملکرد a73 خیالتان کاملاً راحت باشد. مدل پایه گوشی a73 دارای رم 6 گیگابایتی و حافظه داخلی 128 گیگابایتی است، بعلاوه این گوشی در دو نسخه‌ی 128/8 و 256/8 گیگابایتی نیز وارد بازار شده است.

در بطن این مدل پوکو قوی‌ترین تراشه کوالکام یعنی Snapdragon 8 Gen1 قرار گرفته که در حال حاضر بهترین چیپست گوشی‌های اندرویدی محسوب می‌شود و آن را فقط در پرچمداران می‌بینید.

مقایسه گلکسی A73 سامسونگ با پوکو F4 GT شیائومی

جالب است بدانید این تراشه نازک‌ترین چیپست ساخته شده تا امروز است و لیتوگرافی 4 نانومتری دارد که باعث می‌شود در پردازش‌های سنگین و به خصوص هنگام بازی کردن، گوشی کمتر داغ شود و مصرف باتری نیز بسیار بهینه‌تر باشد.

پردازنده گرافیکی بکار رفته در این تراشه نیز Adreno-730 است که هماهنگی خوبی با cpu دارد و پردازش داده‌های گرافیکی را بسیار سریع انجام می‌دهد.

مقایسه گلکسی A73 با پوکو F4 GT از نظر کیفیت صدا

کیفیت صدای سامسونگ A73 فوق‌العاده است، هم تریبل بسیار بالایی دارد و وضوح صدا در آن مشخص است، هم بیس موسیقی را به‌خوبی پخش می‌کند که قطعاً از شنیدن آهنگ‌های بیس دار در آن شگفت‌زده خواهید شد. اسپیکر تماسی که در بالای پنل جلویی قرار گرفته به‌عنوان اسپیکر دوم عمل می‌کند.

مقایسه گلکسی A73 سامسونگ با پوکو F4 GT شیائومی
مقایسه گلکسی A73 سامسونگ با پوکو F4 GT شیائومی

گوشی شیائومی پوکو F4 GT مجهز به چهار اسپیکر در دو سمت گوشی است و بلندی صدای فوق العاده زیادی دارد. علاوه بر بلندی صدا، تفکیک صدا در بازی‌ها هم تحسین برانگیز است و اگر زمانی نتوانستید با هدفون بازی کنید، به راحتی اسپیکرهای این گوشی شیائومی نیازتان را برطرف می‌کند.

در این مطلب به بررسی و مقایسه گلکسی A73 با پوکو F4 GT پرداختیم. دو گوشی محبوب و رقیب هم که هر دو طرفدارانی بسیار دارند. با به دست آوردن شناخت کافی در مورد این دو گوشی می‌توان انتخابی مناسب داشت. پس مقایسه Galaxy A73 با Poco F4 GT در این مطلب را از دست ندهید تا انتخابی هوشمندانه داشته باشید.

سوالات متداول

گلکسی A73 بخریم یا پوکو F4 GT ؟

سری A به خودی خود دوستداران زیادی دارد و سابقه خوب این خط تولید باعث شده انتظارات از گوشی‌های آن نیز بالا برود. با توجه به مشخصات گوشی سامسونگ a73 می‌توان گفت که این گوشی یکی از بهترین‌هاست. از جمله ویژگی‌های این مدل می‌توان به صفحه نمایش فوق‌العاده +Super AMOLED، نرخ نوسازی 120 هرتزی نمایشگر، ضدآب بودن گوشی a73، باتری حجیم 5000 میلی‌آمپری و … اشاره کرد. در مقابل پوکو هر سال در حال نزدیک‌تر شدن به پرچمداران است و کاربران زیادی را به خود جذب می‌کند.  گوشی پوکو اف ۴ جی تی ارزان‌ترین گوشی مجهز به تراشه فوق‌العاده Snapdragon 8 Gen1 است که باعث می‌شود ارزش خریدش بسیار بالا برود. از جمله ویژگی‌های این مدل نیزمی‌توان به صفحه نمایش فوق العاده OLED، رفرش ریت 120 هرتزی، دوربین سه گانه 64 مگاپیکسلی، فست شارژ 120 واتی، کیفیت ساخت بالا، پشتیبانی از اینترنت پر سرعت 5G، گواهی ضد آب IP53، پوشش گوریلاگلس ویکتس برای نمایشگر و … اشاره کرد. با توجه به موارد گفته شده و ویژگی‌های هر دو مدل اکنون انتخاب با شماست.

بیشتر بخوانید:

.

نظر شما در مورد مقایسه گلکسی A73 سامسونگ با پوکو F4 GT شیائومی چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با تکراتو و سایر کاربران در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر