;
coinex

آتش سوزی در یکی از مراکز داده گوگل ؛ اعتراض کاربران جهانی همچنان ادامه دارد

یکی از مراکز داده گوگل دچار آتش سوزی شده که کاربران جهانی را با مشکلات زیادی روبرو کرده است. به گزارش indiatoday، تعدادی از کارگران زخمی شدند. با ما همراه شوید تا جزئیات آتش سوزی در یکی از مراکز داده گوگل را بررسی کنیم.

از ساعت 18 به وقت PT و 5:30 دقیقه صبح به وقت تهران، کاربران در سراسر دنیا با مشکلات مختلفی مواجه شدند؛ از اختلال در سرویس‌های جستجوی گوگل و Trends گرفته تا ایندکس نشدن صفحات و بهم‌ریختن رتبه‌بندی‌ها. کاربران مشکلات خود را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشتند.

آتش سوزی در یکی از مراکز داده گوگل

آتش سوزی در مرکز داده گوگل در آمریکا باعث شده که خدمات این شرکت در سطح جهانی با قطعی مواجه شود. گزارش‌ها حاکی از آن هستند که در پی این آتش‌سوزی، سه نفر از کارمندان حاضر در محل، مجروح شدند.

آتش سوزی در یکی از مراکز داده گوگل ؛ اعتراض کاربران جهانی همچنان ادامه دارد
آتش سوزی در یکی از مراکز داده گوگل

یکی از سخنگویان گوگل، وقوع این حادثه را تایید کرده و گفت: از وقوع حادثه الکتریکی در مرکز داده بلوفس در آیووا و مجروح شدن سه نفر که هم‌اکنون تحت درمان هستند، مطلع هستیم.

او اضافه کرد: «سلامت و ایمنی کارگران اولویت اصلی ماست و ما برای بررسی کامل وضعیت و کمک‌رسانی، با همکاران و مقامات محلی همکاری می‌کنیم.»

از اوایل امروز، خدمات گوگل همچون سرویس جستجو و Google Trends برای بسیاری از کاربران در سطح جهان مختل شد که نارضایتی آنها را به همراه داشت. به گزارش وب‌سایت Downdetector، نزدیک به 40 هزار کاربر، از قطعی سرویس جستجوی گوگل خبر داده‌اند. دلیل این قطعی، احتمالا انفجار در مرکز داده گوگل (Google Data Center) است.

برخی کاربران هنگام استفاده از خدمات گوگل، خطایی را با این مضمون دریافت کردند: «502. این یک ارور است. سرور با یک ارور موقت مواجه شده و نمی‌تواند درخواست شما را تکمیل کند. لطفا 30 ثانیه دیگر امتحان کنید. این تمام چیزی‌ست که می‌دانیم.»

اما برخی کاربران، پیام دیگری را دریافت کردند: «ما متاسفیم؛ اما به نظر می‌رسد که یک خطای سرور داخلی در هنگام پردازش درخواست شما رخ داده است. مهندسان ما از این موضوع مطلع شدند و در حال تلاش هستند تا مشکل را برطرف کنند. لطفا بعدا دوباره امتحان کنید.»

به گزارش indiatoday، سرویس‌های گوگل هم‌اکنون به‌درستی کار می‌کنند. اما کاربران همچنان از اختلال در عملکرد سرویس‌های گوگل خبر می‌دهند؛ از ایندکس نشدن صفحات و بهم ریختن رتبه‌بندی‌ها گرفته تا صفحات حذف شده.

گزارش‌ها حاکی از آن هستند که نتایج جستجوی گوگل به شدن تحت تاثیر قرار گرفته است. جان مولر، تحلیلگر گوگل، رسما اعلا کرد که گوگل از مشکلات حادی که کاربران با آن مواجه هستند، کاملا آگاه است و کارشناسان در حال تعمیر و حل مسئله هستند.

منبع: indiatoday

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر