;
coinex

بهترین پارک های آبی ایران ؛ معرفی بزرگترین و جذاب ترین پارک های آبی ایران

اگر برای تعطیلات آخر هفته یا گذراندن اوقات فراغت به دنبال یک تفریح پرهیجان هستید، رفتن به پارک‌‌های آبی بهترین گزینه برای شما است. در واقع با رفتن به این پارک‌های آبی می‌توانید روز به یادماندنی داشته باشید و از تک تک لحظات خود لذت ببرید. از این رو توصیه می‌کنیم قبل از هرچیزی، ابتدا بهترین پارک های آبی ایران را بشناسید و سپس گزینه مطلوبی را انتخاب کنید.

در حال حاضر هر کدام از شهرها یا استان‌های کشورمان، چندین پارک آبی منحصر به فرد را در خود جای داده‌اند؛ اما از میان گزینه‌های موجود، برخی از این پارک‌ها مورد توجه بیشتری قرار گرفته‌اند و همچنین ویژگی‌های بهتری دارند. پس اگر شما هم می‌خواهید با کامل‌ترین و جذاب ترین پارک‌های آبی ایران آشنا شوید، پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای مقاله همراه ما بمانید.

سرزمین موج‌های آبی، یکی از بهترین پارک های آبی ایران است که در شهر مشهد واقع شده و امکانات تفریحی و رفاهی جذابی را در اختیار مسافران قرار می‌دهد. در سفر به مشهد زیبا، مخصوصا در فصل تابستان سعی کنید حتما سری هم به این مجموعه جذاب بزنید. اگر قصد سفرزمینی به این شهر را دارید، می‌توانید با جست‌وجو در وب‌سایت بازارگاه، بلیط اتوبوس تهران مشهد را تهیه کنید. در نظر داشته باشید که از طریق درگاه بازارگاه می‌توانید از هر مبدا در ایران، بلیط مورد نظر به شهرهای دور و نزدیک خود را تهیه کنید و به‌راحتی از خدمات مسافربری رده‌بالا بهره‌مند شوید.

بزرگ ترین و بهترین پارک های آبی ایران

این روزها می‌توانید در بیشتر شهرهای ایران علاوه‌بر جاذبه‌های تاریخی یا مکان‌های دیدنی، از پارک‌های آبی زیادی نیز بازدید کنید و از آب‌تنی و تفریحات تابستانی لذت ببرید. البته توجه داشته باشید انتخاب یک پارک آبی ایده‌آل از میان گزینه‌های زیاد، کار چندان راحتی نیست. به همین خاطر ما در ادامه مطلب سعی داریم معروف ترین و بهترین پارک های آبی ایران را به شما معرفی کنیم.

بهترین پارک های آبی ایران ؛ معرفی بزرگترین و جذاب ترین پارک های آبی ایران

پارک آبی ائل گلی تبریز

اگر زمانی به شهر زیبای تبریز سفر کردید، بهتر است رفتن به پارک آبی ائل گلی را از دست ندهید. این پارک آبی مشهور امکانات بسیار عالی را در خود جای داده‌ است و از این‌ جهت نیز می‌تواند لذت سفر را برای‌تان چندین برابر کند. پارک آبی ائل گلی یک رودخانه مصنوعی با طول 170 متر دارد و محیطی جداگانه نیز برای بازی کودکان در نظر گرفته‌ است.

از جمله دیگر امکانات مطلوب این مجموعه می‌توان مه سرد، استخر موج‌های بلند، استخر موج‌ سواری، رعد و برق، تونل وحشت، پرده بارانی در ورودی تونل، سونا، بوفه و جکوزی را نام برد. بهتر است بدانید تمام تجهیزات و امکاناتی که در این پارک آبی زیبا وجود دارد، از کیفیت و استانداردهای لازم برخوردار هستند.

پارک آبی آریا موج البرز

یک نمونه دیگر از جذاب ترین پارک های آبی ایران را می‌توانید در البرز مشاهده کنید. پارک آبی شگفت‌ انگیز آریا موج انواع وسایل تفریحی و سرگرمی را برای افراد در سنین مختلف در نظر گرفته‌ است و کسانی که به آن‌ جا بروند، می‌توانند از آموزش شنا، سرسره آبی، سونا بخار، رودخانه‌ خروشان، سونا خشک، آب‌ درمانی، ماساژ درمانی و استخر شنا بهره ببرند.

این پارک از ظرفیت حداکثر 150 نفر برخوردار بوده و فضای بسیار دلنشینی دارد. با تهیه کردن بلیط پارک آبی آریا موج البرز می‌توانید حدود 1 ساعت و نیم در آن‌ جا به تفریح مشغول شوید و اوقات خود را به بهترین شکل سپری کنید.

بهترین پارک های آبی ایران ؛ معرفی بزرگترین و جذاب ترین پارک های آبی ایران

پارک آبی اوشن کیش

یکی دیگر از بزرگترین پارک های آبی ایران که در کیش واقع شده، پارک آبی اوشن نام دارد. این پارک آبی منحصر به‌ فرد به‌ عنوان اولین تم پارک روباز آبی در کشور شناخته‌ شده است و مانند سایر پارک‌های آبی دارای امکانات رفاهی و تفریحی مختلفی است.

بعد از شنا کردن و انجام فعالیت‌های تفریحی می‌توانید به کافه‌ها و فست فودهای پارک آبی اوشن بروید و در آن‌ جا علاوه‌بر استراحت کردن، از طعم نوشیدنی‌ها، دسرها و ساندویچ‌های مختلف لذت ببرید. این پارک آبی جذاب از خدماتی مانند ماساژ و اسپا نیز برخوردار بوده و کسانی که به آن‌ جا مراجعه نمایند، می‌توانند خیلی راحت خستگی را از تن به در کنند.

در پارک آبی اوشن کیش یک فروشگاه برای خرید سوغاتی وجود دارد که اجناس باکیفیت و جذابی را به فروش می‌رساند. این مورد از بهترین پارک های آبی ایران یک‌سری قوانین خاص را برای مراجعه‌ کنندگان در نظر گرفته‌ است و افرادی که به آن‌ جا می‌روند، باید حتماً این موارد را رعایت کنند.

توجه داشته باشید برای استفاده از برخی امکانات تفریحی باید قدتان بلندتر از 1.2 متر باشد. در پارک آبی اوشن به کودکانی که سن‌شان زیر 12 سال است، بدون همراه بلیط فروخته نخواهد شد. همچنین برای رفتن به این پارک آبی باید از لباس‌های مناسبی استفاده کنید که به تجهیزات و امکاناتی که در نظر گرفته شده،‌ آسیبی نرساند.

سرسره‌ها و رایدهای پارک آبی اوشن در 3 دسته هولناک، تند و آرام تقسیم‌ بندی می‌شوند. دقت داشته باشید تنها افراد با سنین بالا می‌توانند از لذت سرسره‌های هولناک بهره ببرند و استفاده از آن‌ها برای افراد زیر 12 سال ممنوع است. در اوشن پارک یک دلفیناریوم جذاب هم وجود دارد که در آن می‌توانید شنا‌ی دلفین‌ها را تماشا کنید.

بهترین پارک های آبی ایران ؛ معرفی بزرگترین و جذاب ترین پارک های آبی ایران

سرزمین موج‌های آبی مشهد

سرزمین موج‌های آبی در مشهد با زیر بنایی حدود 23 هزار مترمربع به‌ عنوان بزرگ‌ ترین پارک آبی سرپوشیده در خاورمیانه شناخته‌ شده است و تاکنون توانسته نظر افراد زیادی را به خود جلب نماید.

این مورد از بهترین پارک های آبی ایران دارای امکاناتی نظیر رودخانه آرام، رودخانه‌ خروشان، سرسره‌های آهسته، سرسره‌ پیچشی، سرسره‌های سرعتی، منطقه بازی مخصوص کودکان، سرسره‌ موج، استخر موج، سرسره‌ تاپسی توروی، چاله فضایی و سرسره تویستر است.

سرزمین موج‌های آبی در سال 1386 افتتاح‌ شده و تا پیش‌ از افتتاح پارک آبی پکن به‌ عنوان بزرگ‌ ترین پارک آبی قاره آسیا آن را می‌شناختند. این پارک آبی در قاسم آباد، بلوار اندیشه جای گرفته و علاقه‌مندان می‌توانند دسترسی بسیار راحتی به آن داشته باشند.

پارک آبی آب‌ و تاب قم

پارک آبی آب‌ و تاب به‌ عنوان یکی از محبوب‌ ترین جاهای تفریحی شهر قم شناخته شده‌ و مساحت آن حدود 30 هزار متر مربع است. این پارک از بزرگترین پارک های آبی ایران و خاورمیانه بوده و امکاناتی مانند دریاچه مصنوعی، سالن پارک آبی حلزونی، سرسره سقوط آزاد، استخر موج سرسره مخصوص بزرگسالان، رستوران، سرسره مخصوص کودکان و کافی شاپ را در خود جای داده است.

پارک آبی آب‌ و تاب در بلوار غدیر قم واقع شده‌ و در نوبت‌های مختلف برای خانم‌ها و آقایان پذیرش دارد. بنابراین اگر زمانی به شهر قم سفر کردید و قصد داشتید در آن‌ جا تفریحی متفاوت را انجام دهید، بهتر است حتما سری به پارک آبی آب‌ و تاب بزنید.

بهترین پارک های آبی ایران ؛ معرفی بزرگترین و جذاب ترین پارک های آبی ایران

دهکده آبی پارس تهران

یکی دیگر از پرطرفدارترین ترین پارک‌های آبی ایران که در پایتخت جای گرفته‌، دهکده آبی پارس نام دارد. در این مجموعه تفریحی امکاناتی از جمله جکوزی، استخر، سونا، استخر کودکان، رستوران، شهربازی، سفره‌ خانه‌ سنتی و کافی‌ شاپ وجود دارد و کسانی که به آن جا بروند، می‌توانند یک روز فراموش‌ نشدنی و عالی داشته باشند.

پارک آبی اُ پارک تهران

اُ پارک تهران نیز جزو بهترین پارک های آبی ایران به شمار می‌رود و ویژگی‌های منحصر به‌ فردی دارد‌. این پارک آبی در انتهای خیابان شمیم واقع شده‌ است و افراد در تمام سنین می‌توانند برای تفریح به آن‌ جا مراجعه کنند. پارک آبی اُ پارک علاوه‌بر مجموعه آبی و تفریحی دارای سالن بازی، ماساژ، فروشگاه‌های مختلف و کافه‌های متنوع نیز است.

این پارک آبی محبوب یک تیم عکاسی حرفه‌ای دارد و در صورتی که بخواهید، می‌توانید لحظات هیجان‌ انگیزتان را ثبت کنید. پارک آبی اُ پارک دارای 3 هزار لاکر است و تمام تجهیزات و امکانات تفریحی موجود در آن، از کیفیت بالایی برخوردار هستند.

توجه داشته باشید در این پارک آبی ورود کودکان زیر 1 سال به داخل استخرها ممنوع بوده و همچنین پوشیدن مایو الزامی است. افراد مراجعه کننده باید از مایوهایی استفاده کنند که فاقد زیپ و سگک باشند زیرا ممکن است سرسره‌ها آسیب ببینند.

بهترین پارک های آبی ایران ؛ معرفی بزرگترین و جذاب ترین پارک های آبی ایران

پارک آبی رامسر

یکی دیگر از جذاب ترین پارک های آبی ایران که در فضایی سرسبز و آرامش‌ بخش احداث‌ شده، پارک آبی رامسر است. این پارک آبی امکانات تفریحی زیادی همچون جت اسکی، قایق‌ سواری، سرسره‌های کوچک و بزرگ دارد و در کنار ساحل نیز مکان‌های سرپوشیده‌ای برای استراحت طراحی کرده است.

علاوه‌بر این موارد می‌توانید غذای مورد علاقه‌تان را در رستوران یا کافی‌شاپ این مجموعه سفارش دهید و نوش جان کنید. پرسنل پارک آبی رامسر نیز بسیار خوش‌ برخورد هستند و با روی خوش از مراجعه کنندگان استقبال می‌کنند.

پارک آبی اهواز

پارک آبی اهواز نیز برای گذراندن اوقات فراغت یک گزینه پیشنهادی ویژه به شمار می‌رود و علاقه‌مندان به شنا یا تفریحات آبی می‌توانند به‌ راحتی از آن بهره بگیرند. این مجموعه تفریحی در واقع یکی از بهترین پارک های آبی ایران به حساب می‌آید که محیط هیجان‌ انگیزی دارد.

پارک آبی اهواز هم مانند سایر پارک‌های آبی ایران دارای یک استخر مخصوص برای بازی کودکان است. بنابراین کودک شما نیز می‌تواند در محیطی امن با وسایل مناسب خود را سرگرم کند و از انجام تفریحات مفرح، نهایت لذت را ببرد. از دیگر امکانات این مجموعه تفریحی می‌توان به کافی‌شاپ، سرسره‌های هیجان‌ انگیز و رستوران اشاره کرد.

بهترین پارک های آبی ایران ؛ معرفی بزرگترین و جذاب ترین پارک های آبی ایران

پارک ساحلی آفتاب مشهد

مجموعه پارک ساحلی آفتاب مساحتی نزدیک به 4 هزار مترمربع دارد و در سال 1390 به بهره‌برداری رسیده‌ است. این پارک آبی در 7 طبقه بنا شده جزو بزرگ‌ ترین پارک آبی طبقاتی در دنیا به حساب می‌آید.

از جمله امکانات موجود در پارک ساحلی آفتاب مشهد می‌توان استخر VIP، استخر مجزا برای بانوان و آقایان، استخر مخصوص غواصی، استخر نمک اسپوتا با خواص لایه‌برداری و درمانی پوست، حمام آفتاب، سونا ماسه جهت التیام بخشیدن به دردهای مفصلی یا عضلانی، امکانات ایروبیک، بدنسازی، هیدروتراپی، یوگا، ماساژ و آروماتراپی را نام برد.

هزینه بلیط پارک آبی آفتاب مشهد نیز خیلی زیاد نیست و افرادی که برای تفریح در مشهد به آن جا بروند، می‌توانند تجربه‌ای جذاب و به یادماندنی داشته باشند و بیشتر از سفر خود لذت ببرند.‌

پارک آبی آبسار اصفهان

در استان اصفهان نیز می‌توانید یکی دیگر از بزرگترین پارک های آبی ایران را پیدا کنید و در آن جا به تفریح بپردازید. پارک آبی آبسار مساحتی حدود 2 هزار مترمربع دارد و در خود امکاناتی نظیر استخر عادی، رختکن، استخر استاندارد شنا، استخر کودکان، سالن ماساژ و جکوزی با دمای آب مختلف، آرایشگاه، سونای بخار و سونای خشک را جای داده است.

رفتن به پارک آبی آبسار در تمام فصل‌های سال امکان پذیر است و شما می‌توانید هر زمانی که خواستید، بلیت رزرو کنید. این پارک آبی محبوب در استان اصفهان، سپاهان‌ شهر و بلوار شاهد جای گرفته‌ و افرادی که برای تفریح به آن‌ جا بروند، می‌توانند از جاذبه‌های دیدنی زیادی نیز بازدید به عمل آورند.

بهترین پارک های آبی ایران ؛ معرفی بزرگترین و جذاب ترین پارک های آبی ایران

دهکده موج شهرکرد

دهکده موج یکی دیگر از بهترین پارک های آبی ایران به شمار می‌رود که سرسره‌های زیادی مانند سقوط آزاد، چاله فضایی و سرسره موج را در خود جای داده‌ است. این پارک آبی جذاب برای تفریح و بازی کودکان هم یک جای اختصاصی و امن را طراحی کرده تا با خیال راحت کودکان‌تان را به آن جا ببرید.

دهکده موج فست فود و کافی شاپ نیز دارد و شما می‌توانید بعد از انجام تفریحات لذت‌بخش، هر آنچه که میل دارید را برای خود سفارش دهید. ناگفته نماند که این پارک آبی هر روز برای خانم‌ها نیز سرویس رفت‌ و برگشت رایگان دارد.

پارک آبی نشاط رفسنجان

این پارک آبی با مساحتی نزدیک به 8 هزار مترمربع به‌ عنوان یکی از بزرگ ترین و جذاب ترین پارک های آبی ایران شهرت پیدا کرده است و روزانه افراد زیادی برای گذراندن اوقات فراغت به آن‌ جا می‌روند. امکانات رفاهی و تفریحی پارک آبی نشاط شامل اتاق کودک، سرسره‌های دوقلو، سرسره‌های سرعتی، استخر موج، حمام ترکی، کافی‌ شاپ، رستوران و سالن ماساژ می‌شود.

بهترین پارک های آبی ایران ؛ معرفی بزرگترین و جذاب ترین پارک های آبی ایران

پارک آبی پرشین فردیس

افرادی که به پارک آبی پرشین فردیس برای تفریح بروند، می‌توانند از باشگاه بدنسازی، سونا، استخر شنا، جکوزی، چاله فضایی، آب‌ درمانی، سقوط آزاد، کافی‌ شاپ، موسیقی زیر آب و استخر کودکان نیز بهره‌مند شوند. این مورد از بهترین پارک های آبی ایران 3300 متر وسعت دارد و در آن از بهترین سیستم تصفیه آب جهان (UOZONE) استفاده می‌کنند.

طراحی این پارک آبی بسیار مدرن و جذاب است و همین امر در کنار امکانات رفاهی و تفریحی کامل موجب شده، روزانه افراد زیادی به آن جا بروند‌. شما نیز اگر دوست دارید تجربه‌ای متفاوت از شنا و انجام تفریحات آبی داشته باشید، بهتر است برای یک بار هم که شده در پارک آبی پرشین فردیس به تفریح بپردازید.

بازارگاه ؛ خرید آسان بلیط آنلاین

سامانه بازارگاه کامل‌ترین امکانات را در زمینه خرید بلیط اتوبوس، اجاره سرویس دربستی و ارسال بار اینترنتی در اختیار شما می‌گذارد. شما می‌توانید برای داشتن سفری راحت‌تر و اختصاصی، از طریق سامانه بازارگاه تاکسی بین شهری دربست تهیه کنید. بزرگ‌ترین مزیت تاکسی‌های دربست این است که شما از درب منزل سوار و در مقصد هرکجا بخواهید پیاده می‌شوید حتی می‌توانید در مقصد توقف چند ساعته داشته باشید و با همان تاکسی‌ برگردید. داشتن کاربری ساده و همچنین وجود اپلیکیشن کارامد و پوشش دهی معتبرترین شرکت های مسافربری سراسر کشور، شما را از مراجعه به سایت های متعدد جهت خرید بلیط اتوبوس بی نیاز می‌نماید.

سخن پایانی

ما در این مقاله به معرفی بهترین پارک های آبی ایران پرداختیم و سعی کردیم اطلاعات جامعی درباره آن‌ها در اختیارتان قرار دهیم. از این رو امیدواریم مطالب ذکر شده به اندازه کافی برای‌تان مفید بوده باشد و بتوانید از آن‌ها استفاده کنید.

نظر شما درباره بهترین پارک های آبی ایران چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر