;
coinex

کاهش مصرف برق شبکه بیت کوین در سال 2022

استفاده ماینرهای BTC از منابع انرژی تجدیدپذیر منجر به کاهش مصرف برق شبکه بیت کوین در سال 2022 شد. تقاضای برق در کشور چین نیز کاهش یافته است.

ماینرهای بیت کوین در پاسخ به سرکوب استخراج ارزهای دیجیتال در چین به منابع انرژی تجدیدپذیر روی آورده‌اند. این موضوع یکی از دلایل اصلی کاهش 20 درصدی تقاضای برق در چین به شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید: بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری 2022

کاهش مصرف برق شبکه بیت کوین

کاهش مصرف برق شبکه بیت کوین در سال 2022

مصرف برق شبکه بیت کوین در ماه می 2021 با بالاترین میزان تاریخ خود رسید. در آن زمان شبکه بیت کوین روزانه 5.80 GW انرژی مصرف می‌کرد. در حال حاضر شاهد کاهش مصرف برق شبکه بیت کوین هستیم. طبق آخرین برآوردهای شاخص مصرف انرژی Cambridge، هش ریت عمومی بیت کوین برابر با 10.48 GW است.

تقاضای برق در حال حاضر در یک روند نزولی قرار دارد. این میزان از ابتدای سال 21 درصد کاهش یافته و از 13.28 گیگاوات در 2 ژانویه 2022 به 10.49 گیگاوات در 8 آگوست 2022 رسیده است. با کاهش چشمگیر قیمت بیت کوین و کاهش سوددهی استخراج این رمزارز، تقاضای برق نیز روند یکسانی را دنبال کرد. افزایش استفاده از انرژی سبز نیز نقش مهمی در کاهش تقاضا ایفا کرده است.

شایان ذکر است که در ماه مارس سال جاری، دولت ایالات متحده برای اولین بار برنامه‌های خود در راستای مقابله با مصرف بالای انرژی بیت کوین و اثرات آن بر تغییرات آب و هوایی را علنی نمود. به طور خلاصه، مشارکت کاخ سفید در استخراج بیت کوین به منظور پاکسازی محیط زیست و از بین بردن نگرانی‌ها در زمینه تولید گازهای گلخانه‌ای اضافی صورت گرفته است.

گزارش شورای استخراج بیت کوین (BMS) در ماه ژانویه نشان می‌دهد که به طور تقریبی 60 درصد از برق مصرفی جهت روشن کردن دستگاه‌های استخراج بیت کوین را می‌توان به منابع پایدار نسبت داد. گزارش جدید BMS که در سه ماهه دوم 2022 منتشر شد نشان می‌دهد که کارایی فناوری و استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر می‌تواند باعث پایداری سودآور شود.

بر اساس داده‌های منتشر شده، ترکیب برق پایدار با صنعت استخراج بیت کوین با 6 درصد افزایش در حال حاضر 59.5 درصد است. این موضوع استخراج بیت کوین را به یکی از پایدارترین صنایع موجود در سطح جهان تبدیل کرده است.

کاهش مصرف برق شبکه بیت کوین در سال 2022

تخمین زده می‌شود که بازده تکنولوژیکی شبکه جهانی بیت کوین 46 درصد رشد کرده و از 14.4 EH بر گیگاوات (GH) در سه ماهه دوم 2021 به 21.1 EH در گیگاوات در سه ماهه دوم 2022 رسیده است. این افزایش بهره‌وری مجدداً این واقعیت را تأیید می‌کند که شبکه بیت کوین به مرور زمان کارآمدتر از گذشته خواهد شد.

پس از سقوط بازار کریپتوکارنسی در ماه می، سودآوری بیت کوین برای ماینرها موقتاً متوقف شد. ریزش اخیر بازارهای مالی باعث شد بزرگترین رمزارز بازار به پایین‌ترین قیمت 18 ماه گذشته خود برسد. توقف سودآوری ماینینگ بیت کوین بر تقاضای برق شبکه تأثیر می‌گذارد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره کاهش مصرف برق شبکه بیت کوین در سال 2022 چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید.

منبع: finbold

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر