;
coinex

راهنمای سفر به جزیره هنگام ؛ معرفی جاذبه های گردشگری جزیره هنگام

اگر شما نیز جزو آن دسته از افرادی هستید که دل‌تان می‌خواهد از هوای آلوده شهرهای بزرگ فاصله بگیرید و چند روزی به مکانی خوش آب و هوا بروید، پیشنهاد ما در این فصل، سفر به جزیره زیبای هنگام است. این منطقه گردشگری جذاب دارای ویژگی‌های منحصر به فردی است و افرادی که مقاله راهنمای سفر به جزیره هنگام را به خوبی دنبال کنند، می‌توانند به راحتی تمام اطلاعات لازم درباره آن را به دست آورند و سفری به یادماندنی‌تر داشته باشند.

جزیره هنگام در واقع به عنوان یکی از زیباترین و محبوب ترین مناطق نزدیک قشم شناخته شده است و علاقه‌مندان می‌توانند در 2 کیلومتری جنوب شرقی قشم، به آن دسترسی آسانی داشته باشند. در این جزیره تماشایی، جاذبه‌های تاریخی فوق العاده‌ای وجود دارد که هر کدام از آن‌ها به گونه‌ای خودنمایی می‌کنند. برای آشنا شدن با این جاذبه‌های زیبا و شناخت سایر ویژگی‌های جزیره هنگام، بهتر است تا انتهای مقاله همراه ما بمانید.

در ماه‌های محرم و صفر، بسیاری از مردم برای شرکت در عزاداری‌ها به شهرهای زیارتی عراق سفر می‌کنند. اگر در تهران زندگی می‌کنید و قصد دارید از طریق مرز مهران به کربلا سفر کنید، می‌توانید بلیط اتوبوس تهران به پایانه مرزی مهران را از طریق وب‌سایت پایانه‌ها خریداری کنید. شما همچنین می‌توانید سرویس تاکسی دربستی تهیه کنید و در آرامش به مقصد برسید.

راهنمای سفر به جزیره هنگام و نحوه دسترسی به آن

طی چندین سال اخیر سفر به جنوب کشور مورد توجه گردشگران زیادی واقع شده است و اکثر افرادی که به آن جا سفر می‌کنند، بازدید از جزیره هنگام را در اولویت مقاصد خود قرار می‌دهند. بنابراین اگر شما هم برای دیدن مناظر این جزیره کوچک می‌خواهید راهی سفر به جنوب شوید، بهتر است ابتدا راهنمای سفر به جزیره هنگام را به خوبی مطالعه کنید و سپس برنامه ریزی لازم را انجام دهید.

راهنمای سفر به جزیره هنگام ؛ معرفی جاذبه های گردشگری جزیره هنگام

بازدید از این جزیره تماشایی در تمامی فصل‌های سال امکان‌ پذیر است و شما می‌توانید هر زمانی‌ که خواستید، آماده سفر شوید. برای رفتن به این جزیره محبوب باید ابتدا راهی بندرعباس شوید و سپس از آن‌ جا به سمت قشم حرکت کنید.

پس‌ از رسیدن به قشم باید از اسکله شهید ذاکری خود را به اسکله کندالو برسانید. در این اسکله باید با کمک قایق‌ها به جزیره هنگام بروید. جزیره هنگام حدود 45 دقیقه با قشم فاصله دارد و شما می‌توانید خیلی راحت آن را پیدا کنید.

برای بازدید از دیدنی های جزیره هنگام و رفتن به آن جا می‌توانید از جاده ساحلی جنوبی و همچنین اتوبان قشم-درگهان اقدام نمایید. در صورتی‌ که به‌ خوبی با آدرس جزیره هنگام آشنایی ندارید، بهتر است حین سفر حتما از لوکیشن یا نقشه بهره بگیرید تا از مسیر اصلی گمراه نشوید.

معروف ترین جاذبه های گردشگری جزیره هنگام

ماهی‌های آکواریومی

در جزیره کیش می‌توانید از ماهی‌های آکواریومی زیادی دیدن نمایید و شگفت‌زده شوید. برای دیدن این ماهی‌ها نیازی به آکواریوم نیست و تنها باید سوار یک قایق شوید و از بالای آن داخل آب زلال را تماشا کنید. علاوه‌بر ماهی‌های آکواریومی ممکن است عروس‌های دریایی مختلفی را نیز مشاهده نمایید.

راهنمای سفر به جزیره هنگام ؛ معرفی جاذبه های گردشگری جزیره هنگام

پارک کروکودیل

در این بخش از راهنمای سفر به جزیره هنگام قصد داریم پارک زیبای کروکودیل را به شما معرفی کنیم. این پارک هیجان‌ انگیز به‌ عنوان یکی از خاص‌ ترین جاذبه‌ها در مسیر جزیره به شمار می‌رود و ویژگی‌های خارق العاده‌ای دارد.‌ مسافرانی که به دیدن این پارک در جنوب ایران بروند، می‌توانند از تماشای کروکودیل‌های کوچک و بزرگ لذت ببرند و لحظات به‌ یادماندنی داشته باشند.

دلفین‌های بینی بطری

جزیره هنگام دلفین‌های بینی بطری زیادی را در خود جای داده که می‌توانید از آن‌ها هم دیدن نمایید و اوقات خود را به شکل فوق العاده‌ای سپری کنید. تماشای دلفین‌ها در جزیره هنگام جذابیت خاصی برای اکثر گردشگران دارد.

البته ناگفته نماند که دیدن این دلفین‌ها به شانس شما بستگی دارد و در صورتی که موفق شوید آن‌ها را ببینید، مطمئنا خاطره‌ای بی‌نظیر خواهید داشت. این دلفین‌ها حرکات نمایشی جذابی را از خود نشان می‌دهند و شما می‌توانید بدون محدودیت در آن جا به عکاسی یا فیلمبرداری بپردازید و این لحظات به یادماندنی را ثبت کنید.

سنگ مادر و دختر

یکی دیگر از جاذبه های گردشگری جزیره هنگام که زیبایی چشمگیری دارد، سنگ مادر و دختر است. این سنگ جالب در نزدیکی روستای غیل واقع شده و روایات مختلفی در مورد آن وجود دارد. با توجه به نقل قول‌های برخی از اهالی روستای غیل می‌توان گفت در گذشته‌های بسیار دور یک مادر و دختر هنگام فرار از دست راهزنان و دزدان از خدا خواسته‌اند تا آن‌ها را به سنگ تبدیل کند.

سرانجام نیز خدا آن‌ها را به سنگ تبدیل کرده تا از  خطرات احتمالی نجات پیدا کنند. در حال حاضر این مجسمه‌ سنگی به یکی از معروف‌ ترین و پر بازدید ترین جاذبه‌های جزیره هنگام تبدیل شده‌ و شما نیز می‌توانید به‌ صورت کاملاً رایگان هر زمان که خواستید از آن بازدید به عمل آورید.

راهنمای سفر به جزیره هنگام ؛ معرفی جاذبه های گردشگری جزیره هنگام

ساحل نقره‌ای

در این قسمت از راهنمای سفر به جزیره هنگام جا دارد ساحل زیبای نقره‌ای را نیز به شما معرفی کنیم. این ساحل تماشایی جذابیت زیادی دارد و مسافرانی که به دیدن آن بروند، می‌توانند از تماشای دلفین‌های بازیگوش نیز بهره ببرند. شن ساحل نقره‌ای مانند الماس می‌درخشد و با تابش نور خورشید، درخشش آن چندین برابر می‌شود.

این شن‌های درخشان در شب نیز نورهای زیادی را از خودشان ساطع می‌کنند و فضایی رؤیایی به وجود می‌آورند. توجه داشته باشید طی چندین سال اخیر پیاده شدن در این ساحل ممنوع شده زیرا برخی از افراد دوست داشته‌اند که مقداری از این شن‌ها را با خود ببرند و از این جهت نیز تراکم شن‌های نقره‌ای بسیار کم شده‌ است.

منطقه درختان نخل

درختان نخل در جنوب کشور نیز به‌ عنوان مهم‌ ترین دیدنی های جزیره هنگام شناخته شده‌اند. نخل‌هایی که در این جزیره محبوب وجود دارند، زیبایی خاصی دارند و خرماهای باکیفیتی را تولید می‌کنند.

قدم زدن در بین درختان نخل سرسبز و سر به فلک کشیده، بی‌شک برای هر کسی لذت بخش است‌. به همین خاطر نیز توصیه می‌کنیم این فرصت بی‌نظیر را از دست ندهید و حتما به همراه دوستان یا خانواده‌تان در فضایی جذاب به گشت و گذار بپردازید.

روستای ماشی

از جمله محبوب‌ ترین دیدنی های جزیره هنگام می‌توان روستای ماشی را نام برد.‌ این روستا ویژگی‌های اعجاب‌ انگیزی دارد و مردمان بسیار خونگرم و مهمان‌نوازی نیز در آن زندگی می‌کنند.

بنابراین اگر شما هم دوست دارید از باصفاترین جاذبه های گردشگری جزیره هنگام دیدن کنید، بهتر است برای یک‌ بار هم که شده سری به روستای ماشی بزنید. شغل اکثر ساکنین این روستا صیادی است و مسافرانی که به آن‌ جا بروند نیز می‌توانند در کنار مردم خوش‌ برخورد، به تفریحات مختلفی همچون ماهیگیری و قایق‌‌ سواری بپردازند.

راهنمای سفر به جزیره هنگام ؛ معرفی جاذبه های گردشگری جزیره هنگام

ساحل کله خماسی

با کمک گرفتن از راهنمای سفر به جزیره هنگام می‌توانید خیلی راحت‌تر مقاصد گردشگری مورد نظرتان را پیدا کنید و همچنین از لحظاتی که در اختیارتان است، بهترین استفاده ممکن را ببرید. یکی دیگر از جاذبه های گردشگری جزیره هنگام ساحل کله خماسی است.

این ساحل دارای صخره‌های کوتاه و بلند زیادی است و گردشگرانی که به آن‌ جا بروند، می‌توانند تجربه پرش از بالای آن‌ها به داخل آب را داشته باشند و از زیبایی‌های بی‌همتای منطقه بهره ببرند. فراموش نکنید برای انجام این حرکات هیجان‌ انگیز باید حتما شناگر حرفه‌ای باشید تا بتوانید خیلی راحت به سطح آب برگردید.

در غیر این صورت توصیه می‌کنیم از پریدن در آب خودداری کنید زیرا عمق آن نسبتا زیاد است. علاوه‌بر شنا، آب‌تنی و تماشای مناظر شگفت انگیز ساحل کله خماسی، می‌توانید در آن جا به قدم زدن و پیاده روی هم مشغول شوید. ناگفته نماند که در این ساحل جذاب، یک‌سری تفریحات آبی لذت‌بخش نیز برای مسافران در نظر گرفته شده که می‌توانید از آن‌ها هم بهره بگیرید.

حیات وحش هنگام

کسانی که عاشق محیط‌ زیست و حیوانات هستند، می‌توانند در جزیره هنگام از انواع جانوران کمیاب مانند چینکارا (نوعی غزال ایرانی)، لاکپشت پوزه عقابی، دلفین، خار دم مصری و آهوی بومی دیدن کنند. علاوه‌بر این موارد، در حیات وحش جزیره هنگام حیوانات و جانوران مختلفی زیست می‌کنند که در هر جایی نمی‌توان مانند آن‌ها را پیدا کرد.

راهنمای سفر به جزیره هنگام ؛ معرفی جاذبه های گردشگری جزیره هنگام

کشتی پرتغالی‌ها

در مقاله راهنمای سفر به جزیره هنگام بهتر است با کشتی به گل نشسته پرتغالی‌ها نیز آشنا شوید. جزیره هنگام در گذشته زمانی در استعمار پرتغالی‌ها بوده و ارتش پرتغال طی جنگ‌های جهانی، تجهیزات جنگی مختلفی را در آن جا رها کرده‌ است.

برخی از تجهیزات نظامی آن زمان در حال حاضر به‌ عنوان آثار تاریخی شناخته شده‌اند و ارزش زیادی دارند. یکی از معروف‌ ترین تجهیزات جنگی مربوط به پرتغالی‌ها در جزیره هنگام، کشتی به گل نشسته قدیمی است. این کشتی قدمتی بسیار کهن دارد و در حال حاضر تمام قسمت‌های آن زنگ زده است.

معروف ترین بازار در جزیره هنگام

در ابتدای جزیره هنگام کنار ساحل، یک بازارچه ساحلی بسیار دیدنی وجود دارد که در آن صنایع دستی و کالاهای مختلفی به فروش می‌رسند. در بازار جزیره هنگام می‌توانید انواع گوشواره، گردنبند و دست‌بند که با صدف درست شده‌ است را به عنوان سوغاتی خریداری نمایید.

در این بازار معروف وسایل دکوری زیادی به چشم می‌خورد که هر کدام از آن‌ها دارای ویژگی‌های مخصوص به خود هستند. این بازار سنتی در واقع بخشی از منطقه گردشگری جزیره هنگام به شمار می‌رود و افرادی که به آن‌ جا بروند، می‌توانند ساعت‌ها مشغول خرید و گشت‌ و گذار شوند.

راهنمای سفر به جزیره هنگام ؛ معرفی جاذبه های گردشگری جزیره هنگام

ظاهر این بازار با دیگر بازارچه‌های محلی تفاوت زیادی دارد زیرا غرفه‌های آن به شکل جالبی با استفاده از چوب و نی طراحی شده‌اند و همچنین در کف آن ماسه وجود دارد. مسافرانی که به بازار جزیره هنگام بروند، می‌توانند از طعم غذاهای دریایی و فست فودهای لذیذی همچون سمبوسه نیز لذت ببرند.

دست سازهایی که در بازار ساحلی هنگام وجود دارند، از جذابیت، طرح و رنگ باشکوهی برخوردار هستند و مطمئنا در هیچ‌ جای دنیا نمی‌توانید صنایع دستی شبیه به آن‌ها را پیدا کنید.

اقامت در جزیره هنگام

اگر می‌خواهید برای چند روز در جزیره هنگام به گردش و تفریح بپردازید، بهتر است بدانید که در این جزیره تماشایی، هتل یا اقامتگاهی مجهز برای استراحت وجود ندارد. البته برخی مردم محلی منطقه، یک‌سری خانه‌ها را برای مسافران در نظر گرفته‌اند و شما می‌توانید برای اقامت در جزیره هنگام هر چند روزی‌ که خواستید در این خانه‌ها اقامت کنید.

در این خانه‌های محلی، امکانات رفاهی کاملی برای گردشگران در نظر گرفته شده است و همچنین هزینه اقامت در آن‌ها نیز خیلی زیاد نیست. دقت داشته باشید در ایام تعطیلات، ظرفیت این خانه‌ها خیلی سریع پر می‌شود.

بنابراین در چنین شرایطی بهتر است اصول کمپینگ را هم بدانید زیرا در برخی مواقع احتمال دارد ظرفیت خانه‌هایی که برای اقامت گردشگران در نظر گرفته شده، تکمیل شود.

پس زمانی که قصد اقامت در جزیره هنگام را داشتید، بهتر است محض اطمینان حتما چادر مسافرتی نیز همراه خود ببرید. در صورت همراه نداشتن چادر مسافرتی، می‌توانید در سوئیت‌ها یا هتل‌های محبوبی که در قشم وجود دارد اقامت کنید.

بهترین زمان برای سفر به جزیره هنگام

همان‌ طور که در ابتدای مقاله نیز گفته شد شما می‌توانید برای بازدید از جزیره زیبای هنگام در هر فصلی از سال که خواستید، راهی سفر به جنوب کشور شوید. اما توجه داشته باشید بهترین زمان سفر به این جزیره تماشایی از نظر گردشگران، اواسط پاییز تا اواسط اردیبهشت است. البته در صورتی‌ که می‌خواهید هنرنمایی دلفین‌ها را ببینید، توصیه می‌کنیم در ماه‌های آذر یا دی به جزیره هنگام سفر کنید.

راهنمای سفر به جزیره هنگام ؛ معرفی جاذبه های گردشگری جزیره هنگام

برای انجام برنامه‌ریزی دقیق‌ و کامل‌ نیز پیش‌ از هر چیزی حتما راهنمای سفر به جزیره هنگام را به خوبی بخوانید تا اطلاعات لازم درباره آن را به دست آورید و بیشتر از سفرتان لذت ببرید. اگر دوست دارید در یک هوای مطلوب و خنک به جزیره هنگام بروید، بهتر است سفرتان را به فصل زمستان موکول کنید.

فصل بهار نیز انتخابی ایده‌آل برای تفریح و گردش در این منطقه رؤیایی است. در این زمان جنوب کشور به یک بهشت غیرقابل‌ توصیف تبدیل خواهد شد و زیبایی جاذبه‌های طبیعی آن نیز چندین برابر می‌شود. توجه داشته باشید انتخاب یک زمان مناسب برای سفر به جزیره هنگام به شما بستگی دارد. به همین علت اگر می‌خواهید هوای گرم جنوب شما را اذیت نکند، تا حد ممکن در فصل‌های خنک آماده سفر شوید.

پایانه ها ؛ ارائه‌دهنده بهترین خدمات و مطمئن‌ترین روش برای خرید آنلاین بلیط

پایانه‌ها معتبرترین سامانه تهیه و خرید بلیط اینترنتی اتوبوس، کرایه تاکسی و یا ارسال بار به سراسر کشور با بهترین شرایط است. فرایند خرید بلیط  از پایانه ها بسیار ساده است و همین مهم سبب شده تا پایانه‌ها یکی از پراستفاده‌ترین سامانه‌های بلیط‌ فروشی آنلاین باشد.

تیم بازارگاه به عنوان زیر مجموعه پایانه‌ها یکی از هاب‌های اصلی خرید و فروش بلیط در ایران است. یکی از خدمات جذابی که بازارگاه و پایانه‌ها ارائه می‌دهند، این است که برای مسافرت‌های خانوادگی و دسته جمعی نیز به سادگی می‌توانید از گزینه کرایه اتوبوس استفاده کنید و تجربه‌ای راحت،‌ اقتصادی و البته اختصاصی داشته باشید.

بلیط اتوبوس مرز مهران را می توانید در سایت پایانه ها به صورت اینترنتی از همین امروز خرید کنید. چنانچه قصد رفتن به این سفر زیارتی را در ایام اربعین دارید چند روز قبل بلیط مرز مهران را بخرید تا دچار مشکل نشوید و نگرانی از بابت جا ماندن از سفر به علت شلوغی نداشته باشید. علاوه بر آن شما می توانید برای سفر خود به اربعین سواری دربستی بگیرید و به زیارت بروید.

اگر قصد سفر به کربلا را دارید بهتر است از قبل برای این سفر برنامه‌ریزی کنید. آژانس‌های مسافرتی بسیاری در سر تا سر کشور وجود دارند که تورهای مختلفی به شما ارائه می‌کنند. سفر با تور برای شما هزینه بیشتری دارد پس برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها بهتر است خودتان برای سفر اقدام کنید. برای داشتن سفری به صرفه می‌توانید با اتوبوس سفر کنید. به زودی پیش‌فروش بلیط اتوبوس اربعین در سایت بازارگاه شروع می‌شود و شما می‌توانید بلیط اتوبوس کربلا را در  سایت بازارگاه به صورت آنلاین بخرید. علاوه بر بلیط مستقیم به کربلا شما می‌توانید بلیط اتوبوس مهران را در سایت بخرید و به مرز بروید و از آنجا با اتوبوس به سمت کربلا حرکت کنید. همچنین می توانید برای سفر به مهران بلیط سواری بخرید.

علاوه بر خرید بلیط اتوبوس اربعین و سواری دربست در سایت و یا اپلیکیشن بازارگاه شما می‌توانید اتوبوس دربستی کربلا اجاره کنید. در سامانه بازارگاه علاوه بر اتوبوس، امکان اجاره مینی بوس و ون نیز هست.

سخن پایانی

در این راهنمای سفر به جزیره هنگام سعی کردیم همه‌ چیز در مورد این منطقه جذاب را برای‌تان توضیح دهیم تا با در دست داشتن اطلاعاتی کامل، بتوانید نهایت لذت را از سفری متفاوت ببرید. به‌ همین‌ علت توصیه می‌کنیم نسبت‌ به موارد مهمی که ذکر شد بی‌تفاوت نباشید و با توجه به آن‌ها یک برنامه ریزی مناسب طراحی کنید.

نظر شما درباره مقاله راهنمای سفر به جزیره هنگام چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر