;
coinex

سگ های رباتیک در ارتش آمریکا ؛ گشت‌زنی با ربات ویژن 60!

همانطور که می‌دانید ارتش ایالات متحده در حال‌حاضر از جدیدترین فناوری‌های دنیا برخوردار است. اکنون شاهد حضور سگ های رباتیک در ارتش آمریکا جهت گشت‌زنی هستیم.

طبق ادعای نیروی فضایی ارتش آمریکا، وظیفه این عضو جدید ارتش ایالات متحده گشت‌زنی و کمک به بررسی خسارت‌ها خواهد بود. خبرگزاری اسپیس‌دات‌کام در ارتباط با این موضوع اظهار کرده که اخیرا شاهد استفاده از یک وسیله نقلیه بی‌سرنشین جدید جهت گشت‌زنی و انجام برخی امور امنیتی در نیروی فضایی آمریکا بودیم.

بیشتر بخوانید: ربات انسان نمای شیائومی سایبر وان معرفی شد

سگ های رباتیک در ارتش آمریکا

سگ های رباتیک در ارتش آمریکا ؛ گشت‌زنی با ربات ویژن 60!

طی یک پروژه که در روزهای 27 و 28 ژوئن در پایگاه فضایی کیپ‌کاناورال صورت گرفت، حداقل دو ربات چهارپای ویژن 60 که توسط کمپانی گوست رباتیکس توسعه یافته‌ بودند مورد آزمایش قرار گرفتند.

با توجه به اعلامیه وزارت دفاع این کشور در ارتباط با حضور سگ‌ رباتیک در ارتش آمریکا، واحد فضایی دلتا 45 که عملیات‌ پرتاب فضایی پایگاه‌های کندی و کیپ‌کاناورال را مدیریت می‌کند قرار است از از این سگ‌های رباتیک جهت گشت‌زنی و ارزیابی خسارت‌ها استفاده کند.

لازم به ذکر است که این وظیفه در گذشته برعهده نیروهای انسانی ارتش ایالات متحده بود و اکنون با حضور ربات‌های چهارپای شرکت گوست رباتیکس، به شکل قابل توجه‌ی در زمان نیروهای انسانی صرفه‌جویی می‌شود.

باید به این موضوع اشاره کنیم که ارتش ایالات متحده تصاویری در ارتباط با پروژه آزمایش سگ‌های رباتیک منتشر کرده که با توجه به این تصاویر می‌توان گفت که این ربات‌ها با استفاده از کنترلرهای دستی هدایت می‌شوند.

به عقیده برخی از تحلیل‌‌گران این سگ‌های رباتیک در ارتش آمریکا به انواع حسگرهای نوری و صوتی مجهز خواهند شد؛ به همین دلیل سگ‌های رباتیک ویژن 60 جهت گشت‌زنی در اطراف پایگاه‌های حساس، می‌توانند بسیار مفید و کاربردی واقع شوند. لازم به ذکر است که این عضو جدید ارتش ایالات متحده از قابلیت پاسخ به دستورات صوتی و گشت‌زنی به صورت خودکار بدون نیاز به کنترلر برخوردار هستند.

سگ‌های رباتیک در ارتش آمریکا

علاوه بر موارد ذکر شده، متخصصان ارتش آمریکا می‌توانند با نصب آنتن به ربات ویژن 60 در مناطق عملیاتی که فاقد زیر ساخت‌های موردنیاز جهت برقرای ارتباط هستند، شبکه ارتباطی ایجاد کنند. این سگ‌‌های رباتیک در برابر شرایط آب‌و‌هوایی نامناسب مقاوم خواهند بود و با نصب تجهیزات موردنیاز، قادر به حرکت در زیر آب هستند.

خالی از لطف نیست به این موضوع اشاره کنیم که پیش‌ازاین سگ‌های رباتیک در ارتش آمریکا با هدف پدافند پیرامونی مورد استفاده قرار گرفتند. در سال 2020 ویژن 60 در پایگاه نظامی نلیس در نوادا به کمک اینترنت استارلینک، مختصات و داده‌های هدف‌گیری را به صورت بلادرنگ برای اپراتورهای نیروی هوایی ارتش آمریکا در فلوریدا ارسال کرد.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درباره استفاده از سگ های رباتیک در ارتش آمریکا چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما در میان بگذارید و اخبار فناوری را از تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر