;
coinex

اولین کاشت تراشه مغزی با موفقیت انجام شد؛ نزدیک شدن به رویای زندگی ابدی

در شرایطی که استارتاپ نورالینک ایلان ماسک مدت‌ها است در تلاش برای کاشت تراشه در مغز انسان است، اولین کاشت تراشه مغزی توسط رقیب آن انجام شد.

در شرایطی که شرکت نورالینک متعلق به ایلان ماسک مدت‌ها است که می‌کوشد مجوز کاشت تراشه مغزی در انسان را از سازمان غذا و دارو آمریکا دریافت کند، حال رقیب آن یعنی استارتاپ Synchron اولین کاشت تراشه مغزی را انجام داده است.

بیشتر بخوانید: چین از ساخت مدل هوش مصنوعی در مقیاس مغز انسان خبر داد

اولین کاشت تراشه مغزی

به نقل از بلومبرگ این شرکت موفق شده تا اولین تراشه مغزی را روی یک بیمار آمریکایی که دارای مشکلات حرکاتی و صحبت کردن بوده استفاده کند تا او بتواند تنها با فکر کردن صفحات وب را مرور کردن. Synchron امیدوار است تراشه مغزی به این بیمار در چک کردن ایمیل‌ها و ارسال و دریافت پیامک کمک کند تا او بتواند با دیگران ارتباط برقرار کند.

درواقع هدف از ایجاد تراشه مغزی و استفاده از آن اساسا کمک به بیمارانی اینچنینی است که دارای ضعف‌های حرکتی و ناتوانی در تلکم هستند بتوانند تنها از طریق انتقال افکار خود دستورات لازم را به سیستم‌های کامپیوتری منتقل کنند.

اولین کاشت تراشه مغزی با موفقیت انجام شد؛ نزدیک شدن به رویای زندگی ابدی

پیش از این نیز شرکت Synchron محصولات خود را روی چهار بیمار در استرالیا ماشته بود و بلومبرگ نیز گزارش مربوط به آن را منتشر کرده بود. گویا بیماران مورد آزمایش قرار گرفته هیچ گونه عارضه‌ای نداشته‌اند و می‌توانستند از طریق دستگاه تعبیه شده، پیام‌هایی از طریق واتساپ دریافت و ارسال کنند و یا حتی خرید آنلاین انجام دهند.

این شرکت در ژوئیه 2021 مجوز سازمان غذا و دارو را دریافت کرد و توانست فاز آزمایش انسانی محصولات خود را برای برقراری ارتباط مغز و سیستم‌های کامپیوتری آغاز کند.

این سیستم کاشت مغزی بدون نیاز به جراجی و باز کردن جمجه بیمار انجام می‌شود و پزشک در واقع با ایجاد برشی در گردن، می‌تواند الکترود مربوطه را در رگ خونی در قشر حرکتی قرار دهد. این تراشه مغزی در واقع در قسمت برنامه‌ریزی، کنترل و اجرای حرکات ارادی کاشته می‌شود.

بعد از کاشت تراشه، در گام بعد دستگاهی در قفسه سینه بیمار قرار می‌گیرد تا اتصال و ارتباطی با تراشه برقرار شود. این دستگاه از طریق بلوتوث با سیستم کامپیوتری و گوشی هوشمند بیمار در ارتباط خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درباره اولین کاشت تراشه مغزی توسط شرکت Synchron چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر