;
coinex

تصورات غلط درباره ادغام اتریوم ؛ انتظاراتتان را به روز کنید!

عملیات Merge اتریوم از مکانیسم اثبات کار به اثبات سهام در تاریخ 19 سپتامبر انجام خواهد شد. در این مطلب اما به تصورات غلط درباره ادغام اتریوم می‌پردازیم.

فرآیند ادغام مهم‌ترین بروزرسانی تاریخ اتریوم به شمار می‌رود. پس از این بروزرسانی مکانیسم اثبات کار (PoW) دیگر توسط اتریوم مورد استفاده قرار نمی‌گیرد.

بیشتر بخوانید: آینده ارزهای دیجیتال در سال 2022

انواع تصورات غلط درباره ادغام اتریوم

تصورات غلط درباره ادغام اتریوم چیست؟

هیجانات بالا پیرامون عملیات Merge اتریوم که شامل ادغام دو بلاک چین Mainnet Ethereum و Beacon Chain می‌شود، به طور ناخودآگاه منجر به ایجاد شایعات فراوان در سراسر جامعه شده است. بسیاری از کاربران تصورات غلطی درباره ادغام اتریوم دارند که در این مطلب به 5 مورد از آن‌ها اشاره می‌کنیم.

تصور اشتباه 1: هزینه‌های تراکنش اتریوم پس از ادغام کاهش میابد

ارتقای قریب‌الوقوع اتریوم هزینه‌های Gas Fee (کارمزد تراکنش) این شبکه را کاهش می‌دهد. این یکی از بزرگترین تصورات غلط میان سرمایه‌گذاران است. کاهش هزینه‌های تراکنش در صدر فهرست خواسته‌های سرمایه‌گذاران قرار دارد، اما به طور کلی فرآیند ادغام یک تغییر مکانیسیم توافقی است که بلاک چین اتریوم را از مکانیسم PoW به مکانیسم اثبات سهام (PoS) تبدیل می‌کند.

کاهش هزینه‌های تراکنش اتریوم مستلزم کار بر روی افزایش ظرفیت و توان شبکه است. جامعه توسعه‌دهندگان اتریوم در حال حاضر روی یک نقشه راه مشخص کار می‌کنند تا بتوانند هزینه‌های تراکنش را ارزان‌تر کنند.

تصور اشتباه 2: تراکنش‌های اتریوم پس از ادغام سریع‌تر خواهند شد

یکی دیگر از تصورات غلط درباره ادغام اتریوم تغییر سرعت تراکنش‌هاست. با توجه به شواهد می‌توان حدس زد که تراکنش‌های اتریوم به شکل محسوس پرسرعت نخواهند شد.

Beacon Chain به اعتبارسنج‌ها اجازه می‌دهد که هر بلوک را در 12 ثانیه منتشر کنند. هر بلوک در Mainnet تقریباً 13.3 ثانیه زمان می‌برد. سرعت تراکنش با بروزرسانی اتریوم تا حدودی بیشتر خواهد شد اما این میزان در حدی نیست که کاربران به راحتی متوجه آن شوند.

توسعه‌دهندگان اتریوم بر این باورند که انتقال به PoS باعث افزایش 10 درصدی تولید بلوک می‌شود، اما این بهبود جزئی مورد توجه کاربران قرار نخواهد گرفت.

تصور اشتباه 3: ادغام منجر به خرابی بلاک چین اتریوم می‌شود

بر خلاف تصورات غلط قبلی که نتایج مثبتی را برای اتریوم پیش‌بینی می‌کنند، یک شایعه رایج نشان می‌دهد که ارتقای برنامه‌ریزی شده به طور لحظه‌ای منجر به نابودی بلاک چین اتریوم خواهد شد.

توسعه‌دهندگان پیش‌بینی نمی‌کنند که هیچ زمان خرابی در شبکه ایجاد شود، زیرا تنها تغییر حاصل شده، ساخت بلوک‌ها با استفاده از PoS به جای PoW است.

تصور اشتباه 4: سرمایه‌گذاران قادر به برداشت اتریوم پس از ادغام هستند

اتریوم استیک شده (stETH)، یک رمزارز با پشتوانه اتریوم است که در حال حاضر روی زنجیره Beacon قفل شده است. کاربران علاقه دارند دارایی‌های stETH خود را پس بگیرند، اما جامعه توسعه‌دهندگان تأکیید کردند که ارتقا این تغییر را تسهیل نخواهد کرد.

برداشت سهام stETH در طول ارتقای بزرگ بعدی که پس از فرآیند ادغام صورت می‌گیرد، میسر خواهد شد. به طور کلی دارایی‌های استیک شده اتریوم حداقل به مدت 6 الی 12 ماه پس از ادغام قفل شده و غیر قابل نقد خواهند ماند.

تصور اشتباه 5: اعتبارسنج‌ها تا زمان ارتقای شانگهای قادر به برداشت پاداش ETH نیستند

بر خلاف stETH که تا هنگام ارتقای شانگهای در دسترس نیست، اعتبارسنج‌ها می‌توانند پاداش‌های کارمزد خود و همچنین بیشترین میزان قابل استخراج (MEV) در طول پیشنهادات بلوک را برداشت کنند.

از آنجایی که هزینه‌های اضافی بر روی توکن‌های تازه صادر شده اعمال نخواهد شد، برداشت پاداش برای اعتبارسنج‌ها در دسترس خواهد بود. میهایلو بجلیک (Mihailo Bjelic) به کوین تلگراف گفته که zkEVM Rollsups، راه‌حل جدید مقیاس‌پذیری اتریوم، به پروتکل قرارداد هوشمند این اجازه را می‌دهد که از نظر توان عملیاتی تراکنش از Visa پیشی بگیرد.

Sandeep Nailwal، یکی دیگر از بنیانگذاران پالیگان، علاوه بر تأیید صحبت‌های میهایلو به این نکته اشاره کرد که راه‌حل جدید کارمزد اتریوم را تا 90 درصد کاهش می‌دهد و توان تراکنش را به 40 تا 50 تراکنش در ثانیه افزایش می‌دهد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره تصورات غلط درباره ادغام اتریوم چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید.

منبع: cointelegraph

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر