;
coinex

تصاحب بازار گوشی روسیه توسط برندهای چینی ؛ پیامد تحریم شرکت‌های آمریکایی

برندهای چینی از فرصت ایجاد شده در اثر جنگ روسیه و اوکراین، برای تصاحب بازار گوشی روسیه استفاده کرده‌اند و حالا سهم چشمگیری از این بازار را در اختیار دارند.

با شروع جنگ روسیه و اوکراین، شاهد ایجاد تحولات زیادی در روسیه بودیم. خروج شرکت‌های آمریکایی و اروپایی بزرگ از بازار روسیه، باعث شد که شرکت‌های چینی فرصت ورود به این بازار بزرگ را پیدا کنند؛ در نتیجه این شرکت‌ها با جدیت و سرعت چشمگیری در حال تصاحب بازار گوشی روسیه هستند.

شبکه روسی Kommersant با استناد به آمار شرکت MTS اعلام کرده که در کشور روسیه، برندهای چینی گوشی‌های هوشمند نسبت به محصولات اپل و سامسونگ محبوبیت بیشتری دارند. این داده‌ها نشان می‌دهند که در ماه گذشته میلادی (اواسط تیر تا اواسط مرداد)، شیائومی و برند پوکو که زیرمجموعه آن است، بین برندهای چینی بیشترین سهم را از بازار روسیه به خود اختصاص داده‌اند.

تصاحب بازار گوشی روسیه

شیائومی و برند پوکوی این شرکت در ماه ژوئیه (تیر تا اوایل مرداد) 42 درصد از سهم بازار گوشی‌های هوشمند روسیه را در اختیار داشتند و از نظر حجم فروش جایگاه اول را کسب کردند. دومین جایگاه متعلق به ریلمی بود که 17 درصد از سهم بازار روسیه را در همین ماه تصاحب کرده است؛ این رقم برای یک ماه قبل‌تر از آن 13.4 درصد بود. در سومین جایگاه شرکت سامسونگ با سهمی نزولی قرار دارد (از 10.9 درصد به 8 و نیم درصد) و چهارمین جایگاه متعلق به شرک تکنو با سهم 7 و نیم درصدی است. اپل هم با سهم بازار 7 درصدی، یک سقوط 2.2 درصدی را نسبت به 2 ماه قبل تجربه کرده است.

 

بازار گوشی روسیه
سهم شرکت‌های مختلف از بازار گوشی روسیه

طبق آمار فروش، شیائومی و پوکو با سهم 35 درصدی جایگاه اول را در اختیار دارند و رتبه دوم با 25 درصد از سهم بازار روسیه ، متعلق به اپل است. سومین جایگاه در اختیار ریلمی با 12 و نیم درصد و چهارمین جایگاه متعلق به سامسونگ با 11 درصد سهم بازار است. شرکت تکنو جایگاه پنجم و 4 درصد از سهم بازار روسیه را در اختیار دارد. همچنین، آمار MTS نشان می‌دهد که در ماه گذشته میلادی روسیه 2.3 میلیون گوشی هوشمند به ارزش 36.7 میلیارد روبل (590 میلیون دلار) فروخته که میانگین قیمت هر گوشی 16100 روبل (259 دلار) بوده یعنی یک ریزش 6 درصدی.

درحال‌حاضر، سهم شرکت‌های اپل و سامسونگ از بازار گوشی روسیه نسبت به قبل از ماه مارس 2022 (بهمن سال گذشته) بین 80 تا 90 درصد کاهش یافته که البته دلیل این موضوع کاملاً مشخص است. تحلیلگران پیش بینی می‌کنند که احتمالاً امسال سهم برندهای باکیفیت از بازار روسیه به کمتر از 10 درصد ریزش کند که علت آن ضعف تأمین از واردات موازی است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره سهم بازار گوشی روسیه چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

منبع: gizchina

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر