;
coinex

بهترین تفریحات آبی در ایران ؛ معرفی مقاصد گردشگری برای تجربه تفریحات آبی

تفریحات آبی جزو محبوب‌ ترین و پرطرفدارترین تفریحاتی هستند که می‌توانید در روزهای گرم سال از آن‌ها بهره‌ بگیرید و لحظات به‌ یادماندنی را تجربه کنید. از این‌ رو اگر شما هم مانند خیلی از افراد دوست دارید که آن‌ها را امتحان کنید، بهتر است قبل از هر چیزی ابتدا بهترین تفریحات آبی در ایران را بشناسید.

تفریحات آبی در فصل تابستان این امکان را برای‌تان به وجود می‌آورند که مدتی از گرمای هوا دور باشید و تجربه‌هایی دل‌نشین نیز به دست آورید. این تفریحات پرهیجان بسیار متنوع هستند و هر کدام نیز ویژگی‌های خاص خود را دارند. به‌ همین خاطر اگر می‌خواهید بیشتر با آن‌ها آشنا شوید، پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای مقاله همراه ما بمانید.

هر ساله در ایام عزاداری‌های محرم و صفر،‌ بسیاری از علاقه‌مندان تلاش می‌کنند خود را به کربلا برسانند و در عزاداری‌های پرشور شرکت کنند. اگر شما هم قصد سفر دارید و در تهران زندگی می‌کنید، می‌توانید با تهیه بلیط سواری تهران مهران از طریق وب‌سایت بازارگاه، در آرامش، رفاه و با سرعت بیشتری به مقصد برسید.

مهیج ترین و بهترین تفریحات آبی در ایران

اگر تا به حال تفریحات آبی پرهیجان در ایران را امتحان نکرده‌اید، باید بگوییم که لذت و شوق بسیار زیادی را از دست داده‌اید. تعداد و تنوع این تفریحات بی‌نظیر بسیار بالا است، اما پیشنهاد می‌کنیم با یک برنامه ریزی صحیح، حتما برای یک بار هم که شده، آنها را تجربه کنید. بنابراین در ادامه مطلب چند مورد از بهترین تفریحات آبی در ایران را به شما معرفی می‌کنیم تا اطلاعات کافی در مورد آن‌ها داشته باشید.

بهترین تفریحات آبی در ایران ؛ معرفی مقاصد گردشگری برای تجربه تفریحات آبی

فلای بورد

یکی از جدیدترین تفریحات آبی که می‌توانید در ایران انجام دهید، فلای بورد است. فلای بورد در واقع یک وسیله مخصوص است که آن را به جت اسکی متصل می‌کنند و با کمک فشار آب زیاد به سمت بالا حرکت می‌کند. این وسیله حس بسیار هیجان‌ انگیزی را به افراد منتقل می‌کند و اگر بتوانید به‌ خوبی قلق آن را در دست بگیرید و تعادل‌تان را حفظ کنید، می‌توانید برای مدتی در آسمان پرواز کنید و نهایت لذت را ببرید.

تقریباً نیم‌ ساعت قبل‌ از شروع بازی با این وسیله هیجان‌ انگیز، مربی‌ها آموزش‌های لازم را به شما می‌دهند تا به مشکل برنخورید. به‌ همین دلیل اگر مهارت کافی برای انجام تفریح آبی فلای بورد را ندارید، بهتر است حتما این آموزش‌ها را با دقت یاد بگیرید.

قایق‌ سواری

قایق سواری نیز به عنوان یکی از بهترین تفریحات آبی در ایران شناخته شده است. از جمله محبوب‌ ترین مدل‌های قایق برای قایق‌ سواری، می‌توان قایق‌های شیشه‌ای، قایق‌های موتوری، قایق‌های پدالی و قطاری را نام برد. برای انجام این تفریح نیازی نیست حتما به دریا بروید، چون در حال حاضر بیشتر شهرها دارای دریاچه‌های مصنوعی هستند و امکان قایق‌ سواری در آن‌ها برای‌تان وجود دارد.

بهترین تفریحات آبی در ایران ؛ معرفی مقاصد گردشگری برای تجربه تفریحات آبی

جت اسکی

یکی دیگر از مهیج ترین تفریحات آبی در ایران که این روزها بیشتر پلاژهای تفریحی در سواحل مختلف آن را اجاره می‌دهند، جت اسکی است. جت اسکی یک وسیله‌ تفریحی است که با سرعت زیادی بر روی آب حرکت می‌کند. این وسیله بی‌نظیر از سرعت زیادی برخوردار بوده افراد در سنین مختلف می‌توانند از آن استفاده کنند.

بنابراین اگر زمانی به سواحل مختلف کشور سفر کردید و قصد انجام این تفریح بی‌نظیر را داشتید، بهتر است پیش‌ از استفاده حتما به توصیه‌های راهنما توجه کافی داشته باشید و همچنین مسائل ایمنی را به‌ طور کامل رعایت کنید.

پارک آبی

پارک‌های آبی طی چند سال اخیر بسیار مورد توجه افراد واقع شده‌اند و امروزه در هر شهر یا استانی می‌توانید نمونه‌هایی بی‌نظیر از آن را مشاهده کنید. پارک‌های آبی وسایل تفریحی و بازی بسیار سرگرم‌ کننده‌ای همچون رودخانه‌های مصنوعی، استخرهای موج، سرسره‌های آبی بزرگ و کوچک، سرسره‌های سقوط آزاد و استخر کودکان را در خود جای داده‌اند.

این مورد از مهیج ترین تفریحات آبی در ایران را می‌توانید در تمام فصل‌های سال به راحتی امتحان کنید و تجربه‌ای متفاوت به دست آورید. در پارک‌های آبی ایران علاوه‌بر انجام تفریحات سرگرم کننده می‌توانید از خدمات ماساژ و اسپا نیز بهره‌مند شوید.

بهترین تفریحات آبی در ایران ؛ معرفی مقاصد گردشگری برای تجربه تفریحات آبی

شاتل و بنانا

یکی دیگر از تفریحات آبی ویژه‌ای که می‌توانید در روزهای گرم سال آن را انجام دهید، شاتل و بنانا است. شاتل و بنانا در واقع نوعی تیوپ هستند که به‌ صورت گروهی یا انفرادی می‌توانید از آنها استفاده کنید. پس‌ از این‌ که ظرفیت آن‌ها تکمیل شد، با استفاده از یک قایق تندرو بر روی آب کشیده می‌شوند و با سرعت بسیار زیادی حرکت می‌کنند.

توجه داشته باشید برای انجام این تفریح آبی باید احتیاط‌های لازم را در نظر بگیرید زیرا ممکن است با سرعت بالا به داخل آب پرتاب شوید. البته نگران شیرجه زدن در آب نباشید چون جلیقه نجات به تن دارید و همچنین غریق نجات‌ها نیز مراقب‌تان خواهند بود.

پاراسل

پاراسل نمونه‌ای دیگر از بهترین تفریحات آبی در ایران بوده که می‌توانید آن را در جزیره‌ها و سواحل مختلف به‌ راحتی انجام دهید. افرادی که به پرواز کردن علاقه دارند، می‌توانند این تجربه پرشور را به‌ راحتی امتحان کنند. برای انجام این تفریح فوق العاده ابتدا روی چتری سوار می‌شوید و سپس یک قایق با سرعت بالا آن را به‌ دنبال خود می‌کشد. با پاراسل احساس می‌کنید که در حال پرواز بر فراز دریا هستید.

بهترین تفریحات آبی در ایران ؛ معرفی مقاصد گردشگری برای تجربه تفریحات آبی

غواصی

غواصی از جمله فعالیت‌هایی است که به‌ تازگی جنبه تفریحی و سرگرمی پیدا کرده‌ و طرفداران زیادی دارد. در واقع تمام افراد می‌توانند بدون محدودیت از این تفریح بهره بگیرند و خیلی راحت به اعماق دریاها بروند.

با انجام غواصی می‌توانید در کنار عروس‌های دریایی، ماهی‌های رنگارنگ، صدف‌ها و جلبک‌ها شنا کنید و لحظاتی پر از شور و هیجان داشته باشید. بنابراین اگر از شنا کردن در آب‌های عمیق نمی‌ترسید و دوست دارید به دنیای زیر آب سفر کنید، بهتر است حتما این مورد از بهترین تفریحات آبی در ایران را انجام دهید.

اسکی روی آب

کیبل اسکی یا اسکی روی آب یکی دیگر از تفریحاتی است که حتما باید آن را در قشم یا کیش امتحان کنید. شما در این تفریح پرهیجان بر روی اسکی می‌ایستید و سپس یک کابل را در دستان‌تان می‌گیرید که به برج‌های دریایی متصل شده‌ است. با حرکت کردن قلاب وصل شده به کابل میان 2 برج، با سرعت بر روی آب کشیده می‌شوید.

توجه داشته باشید انجام چنین تفریحات آبی پرتلاطمی برای کسانی که ناراحتی قلبی دارند، خیلی توصیه نمی‌شود. همچنین اگر اهل ریسک و هیجان نیستید، توصیه می‌کنیم سراغ چنین تفریحاتی نروید.

بهترین تفریحات آبی در ایران ؛ معرفی مقاصد گردشگری برای تجربه تفریحات آبی

اسکوتر زیردریایی

یکی دیگر از جالب ترین و مهیج ترین تفریحات آبی در ایران که در هر جایی نمی‌توانید مانند آن را پیدا کنید، اسکوتر زیردریایی است. اسکوتر زیردریایی نیز مانند غواصی بوده اما با این تفاوت که در غواصی شما لباس‌های مخصوصی را به تن می‌کنید اما اسکوتر زیردریایی یک وسیله است که بر روی آن سوار می‌شوید و به درون آب می‌روید.

افرادی که علاقه دارند دنیای زیر آب را مشاهده کنند اما از غواصی می‌ترسند، می‌توانند به‌ سادگی از اسکوتر زیردریایی بهره بگیرند و تفریحی بسیار متفاوت و به یاد ماندنی را انجام دهند. توجه داشته باشید انجام این نوع تفریح آبی در هر جایی امکان‌پذیر نیست و همچنین برای بهره گیری از آن باید یک‌سری نکات مهم را در نظر بگیرید تا به مشکل برنخورید.

کایت بردینگ

کایت بردینگ نوعی ورزش حرفه‌ای است که برای انجام آن باید حتما از آمادگی جسمانی مناسبی برخوردار باشید. این تفریح آبی در واقع ترکیبی از ژیمناستیک و موج‌ سواری است که از یک برد و یک کایت تشکیل شده و در آن ورزشکار بر روی سطح آب، حرکات ورزشی و نمایشی انجام می‌دهد.

کایت بردینگ نیز از جمله بهترین تفریحات آبی در ایران به حساب می‌آید و سبک‌های مختلفی دارد که هر کدام از آن‌ها طبق نوع حرکات، تجهیزات و محل استفاده، با هم متفاوت هستند. این تفریح آبی فوق‌ العاده جذاب برای تناسب اندام، سلامتی بدن، افزایش تمرکز و همچنین افزایش انعطاف‌ پذیری بسیار مفید است.

تمام افرادی که دارای حداقل آمادگی جسمانی لازم و توانایی حفظ تعادل هستند، می‌توانند به‌ راحتی ورزش آبی کایت بردینگ را امتحان کنند. البته دقت داشته باشید افرادی که دارای فوبیای آب یا بیماری خاصی هستند، بهتر است سراغ این ورزش آبی هیجان‌انگیز نروند.

بهترین تفریحات آبی در ایران ؛ معرفی مقاصد گردشگری برای تجربه تفریحات آبی

پدل بورد

پدل بورد نیز جزو بهترین تفریحات آبی در ایران به شمار می‌رود اما هر کسی توان انجام آن را ندارد. پدل بورد نوعی بورد موج‌ سواری یا تخته است که با استفاده از پارو آن را هدایت می‌کنند. برای انجام این تفریح محبوب باید ابتدا بر روی تخته موج‌ سواری بایستید و با سپس استفاده از پارو یا پدال آن را به هر طرفی که می‌خواهید هدایت کنید.

در صورتی‌ که می‌خواهید این تفریح آبی را انجام دهید و احتمال کمتری برای افتادن در آب داشته باشید، می‌توانید از بورد رد پدل که برای افراد مبتدی در نظر گرفته شده‌، بهره بگیرید. ناگفته نماند که قبل‌ از انجام پدل بورد نیز آموزش‌های لازم به شما داده می‌شود تا بیشتر از تفریح آبی لذت ببرید.

بیگ بال

یکی دیگر از مهیج ترین تفریحات آبی در ایران که حتی کودکان نیز می‌توانند به‌ راحتی آن را تجربه کنند، بیگ بال است. این تفریح پرهیجان ایمنی بسیار بالایی دارد و شما می‌توانید با کمک آن خود را به خوبی سرگرم کنید. برای انجام این تفریح محبوب باید ابتدا وارد یک توپ بزرگ شوید. پس‌ از آن، توپ به وسیله مسئول بخش بر پهنه‌ آب رها می‌شود و شما باید با حرکت کردن، آن را بر روی آب تکان دهید.

این گزینه از بهترین تفریحات آبی در ایران را می‌توانید در رودخانه‌ها، سواحل آرام دریا، استخرهای بزرگ و همچنین دریاچه‌ها به راحتی انجام دهید. برای انجام بیگ بال، مسئولین ابتدا آموزش‌های لازم را به شما می‌دهند تا یاد بگیرید که چگونه داخل توپ بروید و به اطراف حرکت کنید.

بهتر است بدانید که انجام این تفریح به‌ صورت دسته‌ جمعی بسیار لذت‌ بخش‌تر است، به‌ همین دلیل نیز توصیه می‌کنیم با جمعی از دوستان یا خانواده‌تان آن را امتحان کنید. البته اگر در فضاهای بسته احساس خفگی یا ناراحتی می‌کنید، بهتر است سراغ بیگ بال نروید.

بهترین تفریحات آبی در ایران ؛ معرفی مقاصد گردشگری برای تجربه تفریحات آبی

ماهیگیری

شما می‌توانید در سواحل کیش به‌ راحتی تجربه‌ای حرفه‌ای از ماهیگیری داشته باشید و ساعت‌ها خود را مشغول انجام این کار کنید. اگر در زمینه ماهیگیری مهارت کافی ندارید، می‌توانید از کلوپ‌های ماهی‌گیری که در آن جا حضور دارند، بخواهید تا به شما آموزش‌ بدهند.

با رفتن به سواحل مختلف ایران علاوه‌بر قایق‌ سواری می‌توانید تجربه‌ای متفاوت از ماهیگیری را هم داشته باشید و در کنار دوستان یا خانواده نهایت لذت را از سفری عالی ببرید. در صورتی که تجهیرات لازم برای ماهیگیری را ندارید، می‌توانید در آن جا قلاب یا تور ماهیگیری کرایه کنید.

بهترین و محبوب ترین مقاصد برای تجربه تفریحات آبی در ایران

تفریحات آبی شمال ایران

شهرهای شمالی جزو بهترین مقاصد برای تجربه تفریحات آبی در ایران شناخته شده‌اند و به همین دلیل نیز اغلب گردشگران یا مسافران در تعطیلات‌شان راهی آن جا می‌شوند. طبیعت دوست‌ داشتنی و تفریحات پرهیجان در شمال موجب شده‌اند که این مکان به اولین مقصد گردشگری یا سفر در کشور تبدیل شود.

بهترین تفریحات آبی در ایران ؛ معرفی مقاصد گردشگری برای تجربه تفریحات آبی

در شمال می‌توانید علاوه‌بر انجام تفریحات آبی، از تفریحات دیگری نیز بهره بگیرید و سفری فوق‌ العاده جذاب داشته باشید. از جمله مهم‌ ترین تفریحات تابستانه در شمال نیز، می‌توان پارک‌های آبی، قایق موتوری، شاتل و بنانا، پاراسل، اسکی روی آب، فلای بورد، کایت بردینگ، شنا و آب‌تنی در دریای خزر را نام برد.

تفریحات آبی جنوب ایران

یکی دیگر از بهترین مقاصد برای تجربه تفریحات آبی در ایران ، جزیره کیش در جنوب است. این جزیره منحصر به فرد سالانه گردشگران داخلی و خارجی زیادی را به سمت خود می‌کشاند و اغلب افرادی هم که به آن‌ جا سفر می‌کنند، ابتدا سراغ تفریحات آبی هیجان‌ انگیز می‌روند.

تفریحات آبی موجود در جزیره کیش به‌ صورت تک‌ نفره و دسته‌ جمعی قابل انجام هستند و از جمله پرطرفدارترین تفریحات در این منطقه نیز می‌توان اسکوتر زیردریایی، پاراسل، قایق‌ سواری، اسکی روی آب، ماهیگیری، جت اسکی، غواصی و بنانا را نام برد.

علاوه‌بر جزیره کیش، خلیج چابهار و قشم نیز به‌ عنوان بهترین مکان‌های گردشگری برای تجربه تفریحات آبی در کشور شناخته شده‌اند و افرادی که به این مناطق سفر کنند، می‌توانند تفریحات جدید بسیار زیادی را انجام دهند.

بازارگاه ؛ خرید آسان بلیط آنلاین

سامانه بازارگاه کامل‌ترین امکانات را در زمینه خرید بلیط اتوبوس، اجاره سرویس دربستی و ارسال بار اینترنتی در اختیار شما می‌گذارد. شما می‌توانید برای داشتن سفری راحت‌تر و اختصاصی، از طریق سامانه بازارگاه تاکسی بین شهری دربست تهیه کنید. بزرگ‌ترین مزیت تاکسی‌های دربست این است که شما از درب منزل سوار و در مقصد هرکجا بخواهید پیاده می‌شوید حتی می‌توانید در مقصد توقف چند ساعته داشته باشید و با همان تاکسی‌ برگردید. داشتن کاربری ساده و همچنین وجود اپلیکیشن کارامد و پوشش دهی معتبرترین شرکت های مسافربری سراسر کشور، شما را از مراجعه به سایت های متعدد جهت خرید بلیط اتوبوس بی نیاز می‌نماید.

بلیط اتوبوس مرز مهران را می توانید در سایت پایانه ها به صورت اینترنتی از همین امروز خرید کنید. چنانچه قصد رفتن به این سفر زیارتی را در ایام اربعین دارید چند روز قبل بلیط مرز مهران را بخرید تا دچار مشکل نشوید و نگرانی از بابت جا ماندن از سفر به علت شلوغی نداشته باشید. علاوه بر آن شما می توانید برای سفر خود به اربعین سواری دربستی بگیرید و به زیارت بروید.

اگر قصد سفر به کربلا را دارید بهتر است از قبل برای این سفر برنامه‌ریزی کنید. آژانس‌های مسافرتی بسیاری در سر تا سر کشور وجود دارند که تورهای مختلفی به شما ارائه می‌کنند. سفر با تور برای شما هزینه بیشتری دارد پس برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها بهتر است خودتان برای سفر اقدام کنید. برای داشتن سفری به صرفه می‌توانید با اتوبوس سفر کنید. به زودی پیش‌فروش بلیط اتوبوس اربعین در سایت بازارگاه شروع می‌شود و شما می‌توانید بلیط اتوبوس کربلا را در  سایت بازارگاه به صورت آنلاین بخرید. علاوه بر بلیط مستقیم به کربلا شما می‌توانید بلیط اتوبوس مهران را در سایت بخرید و به مرز بروید و از آنجا با اتوبوس به سمت کربلا حرکت کنید. همچنین می توانید برای سفر به مهران بلیط سواری بخرید.

علاوه بر خرید بلیط اتوبوس اربعین و سواری دربست در سایت و یا اپلیکیشن بازارگاه شما می‌توانید اتوبوس دربستی کربلا اجاره کنید. در سامانه بازارگاه علاوه بر اتوبوس، امکان اجاره مینی بوس و ون نیز هست.

سخن پایانی

تمام کسانی که عاشق هیجان و ماجراجویی در اعماق دریاها هستند، می‌توانند از بهترین تفریحات آبی در ایران بهره بگیرند و با انجام این سرگرمی‌ها، شادی وصف‌ ناپذیری را تجربه کند. به‌ همین دلیل اگر شما هم می‌خواهید از تفریحات آبی مختلف بهره بگیرید، بهتر است پیش از هرچیزی ابتدا این مقاله جذاب را مطالعه کنید تا به‌ خوبی با ویژگی‌های هر کدام از آن‌ها آشنا شوید و سپس گزینه‌های ایده‌آل را انتخاب نمایید.

نظر شما درباره بهترین تفریحات آبی در ایران چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر