;
coinex

سرمایه‌گذاری ایلان ماسک در شرکت رقیب ؛ هدف ماسک چیست؟

ایلان ماسک سال گذشته شرکت نورالیک را پایه‌گذاری کرد. اما حالا سرمایه‌گذاری ایلان ماسک در شرکت رقیب این استارتاپ فعال در زمینه ارتباط مغز و ماشین خبرساز شده است.

Neuralink، شرکتی است که توسط ایلان ماسک تاسیس شده و از سال 2016  بر روی یک تراشه قابل کاشت رابط مغز انسان و ماشین کار می‌کند. این استارتاپ که قبلاً پیشرفت خود را با نمایش یک میمون ماکاک کنترل شده در بازی Pong نشان داده بود، هنوز آزمایشات انسانی را آغاز نکرده است.

حال اما و طبق گزارش رویترز، ماسک در هفته‌های اخیر با شرکت رقیب نورالیک به نام Synchron تماس گرفته تا درباره سرمایه‌گذاری احتمالی صحبت کند. مشخص نیست که ماسک چه نوع پیشنهادی را ارائه کرده است. اما ممکن است این پیشنهاد یک همکاری یا یک سرمایه گذاری مالی باشد، ولی تاکنون هیچ یک از طرفین گزارشی در این مورد به خبرگزاری رویترز ارائه نداده است.

بیشتر بخوانید: اولین کاشت تراشه مغزی با موفقیت انجام شد؛ نزدیک شدن به رویای زندگی ابدی

سرمایه‌گذاری ایلان ماسک در شرکت Synchron

طبق گفته منابع رویترز این معامله قطعی نیست و Synchron هنوز تصمیمی مبنی بر پذیرش پیشنهاد ماسک نگرفته است. ظاهراً، مدیر اجرایی شرکت Neuralink پس از اعلام نارضایتی خود از روند کند پیشرفت شرکت، به سراغ مدیرعامل Synchron رفته است. Neuralink در سال 2019 اعلام کرد که برای آزمایشات انسانی در سال 2020 مجوزخواهد گرفت.

در ژانویه (دی) امسال، این شرکت شروع به جستجوی مدیر آزمایش بالینی کرد که بر آزمایش این دستگاه پزشکی بر روی انسان نظارت کند. با این حال، هنوز این امر میسر نشده است، و FDA هنوز فاش نکرده است که Neuralink تا چه اندازه در روند اخذ مجوز خود پیشرفته است.

در همین حال، Synchron در ماه ژوئیه (تیر) اعلام کرد که تراشه رابط مغز و رایانه خود را برای اولین بار در قشر حرکتی یک بیمار انسانی در ایالات متحده کاشته است. پزشکان در Mount Sinai West نیویورک این کار را به عنوان بخشی از آزمایش COMMAND این شرکت انجام دادند که هدف آن بررسی ایمنی ایمپلنت Synchron در بیماران مبتلا به فلج شدید است.

سرمایه‌گذاری ایلان ماسک در شرکت رقیب ؛ هدف ماسک چیست؟

این شرکت همچنین یک بررسی را در استرالیا تکمیل کرده است که در آن چهار نفر ادعا دارند که پس از یک سال با کاشت این ایمپلنت هنوز سالم هستند. همانند Neuralink، شرکت Synchron نیز امیدوار است که به افراد دارای حرکت بسیار محدود توانایی کنترل دستگاه‌هایی مانند گوشی‌های هوشمند و رایانه‌ها را با ذهن خود ارائه دهد.

این موضوع به این افراد توانایی استفاده از ایمیل، پیامک و انجام کارهای مختلف دیجیتالی را می‌دهد. در اوایل سال جاری، مکس هوداک، یکی از بنیانگذاران Neuralink که در سال 2021 شرکت را ترک کرد، فاش کرد که نقش مشاوره‌ای را در شرکت Synchron به عهده گرفته است. او همچنین در این شرکت سرمایه‌گذاری مالی کرده است.

البته شایان ذکر است که ماسک در گذشته نیز با سایر رقبای Neuralink مذاکره کرده است. رویترز می گوید او همچنین در سال 2020 با توسعه دهنده رابط مغز و ماشین به نام Paradromics در ارتباط بود، اما این مذاکرات در نهایت کنار گذاشته شد.

بیشتر بخوانید:

شما درباره‌ سرمایه‌گذاری ایلان ماسک در شرکت رقیب چه فکر می‌کنید؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را از تکراتو دنبال کنید.

منبع: engadget

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر