;
coinex

امکان استخراج متن از تصاویر در ویندوز با قابلیت جدید برنامه PowerToy

به‌زودی امکان استخراج متن از تصاویر در ویندوز به لطف جدیدترین نسخه PowerToy که توسط کمپانی مایکروسافت توسعه یافته، در دسترس کاربران ویندوز قرار می‌گیرد.

PowerToy با استفاده از OCR که با نام فناوری تشخیص نوری کاراکترها شناخته می‌شود، قادر است نوشته‌های موجود در تصاویر را شناسایی کند. مهم نیست نوشته موردنظر در چه قسمتی از تصویر قرار گرفته باشد، در هر صورت این فناوری می‌تواند آن را تشخیص دهد.

امکان استخراج متن از تصاویر در ویندوز

ابزاری که پیش‌تر به آن اشاره کردیم موسوم به PowerOCR در آخرین نسخه PowerToy در اختیار کاربران ویندوز قرار می‌گیرد و امکان استخراج متن از تصاویر ویندوز را برای کاربران فراهم خواهد کرد.

POWEROCR

مهندس و توسعه دهنده این فناوری درباره روش‌کار PowerOCR اینگونه بیان می‌کند که با انتخاب کادر مستطیلی روی تصویر موردنظر و سپس کلیک راست روی فایل تصویر می‌توان متن موجود در تصویر را به راحتی کپی کرد.

PCMAG درباره PowerOCR اظهار کرده که در حال‌حاضر تمام قابلیت‌های آن قابل دسترس نیست و این فناوری همچنان مراحل توسعه خود را سپری می‌کند. باید به این موضوع اشاره کنیم که پیش از این مایکروسافت امکان استخراج متن از تصاویر در ویندوز را برای کاربران فراهم کرده است. از جمله برنامه‌هایی که این ویژگی را به کاربران ارائه می‌دهند می‌توان به One Note اشاره کرد. با این‌حال ویندوز تاکنون ابزار تخصصی جهت استخراج متن از تصاویر ارائه نداده است.

در اینجا خالی از لطف نیست به این موضوع اشاره کنیم که اپل از ویژگی استخراج متن از تصاویز پشتیبانی می‌کند. این کمپانی قابلیت Live Text را با MacOS Monterey معرفی کرد. PowerOCR مایکروسافت عملکردی مشابه Live Text شرکت اپل دارد؛ البته با این تفاوت که به صورت اختصاصی برای کاربران ویندوز توسعه یافته است.
متاسفانه هیچ خبری درباره زمان انتشار این ابزار منتشر نشده است؛ اما در گیت‌هاب می‌توان از مراحل توسعه و پیشرفت‌ این قابلیت مطلع شد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره امکان استخراج متن از تصاویر در ویندوز چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر