;
coinex

بهترین لپ تاپ ها برای کارهای گرافیکی 2024 [دی 1402]

در این مطلب با بهترین لپ تاپ ها برای کارهای گرافیکی 2024 آشنا می‌شوید که امکانات و قدرت بالای آنها به انجام کارهای گرافیکی با دقت و سرعت بالا کمک می‌کنند.

اگر با بهترین نرم‌افزارهای طراحی گرافیکی کار می‌کنید، برای پردازش طرح‌های گرافیکی خلاقانه خودتان باید از سیستمی با قدرت بالا و نمایشگری باکیفیت استفاده کنید و یک لپ تاپ مناسب برای کارهای گرافیکی دقیقاً چنین قابلیتی را دارد. بدون شک برای یک طراح گرافیک، انتخاب لپ تاپ یک تصمیم‌گیری بسیار مهم است. یک لپتاپ خوب برای کارهای گرافیکی، علاوه بر داشتن قدرت پردازشی چشمگیر، طراحی قابل حمل و زیبایی هم دارد.

در این مطلب با 10 مورد از این لپ تاپ‌ها آشنا می‌شوید که جزء بهترین لپ تاپ ها برای کارهای گرافیکی 2024 هستند. لپ تاپ‌های انتخاب شده برای این مطلب، کاملاً با تست‌های بنچمارک ارزیابی شده و مشخصاتی مثل ماندگاری شارژ و سطح روشنایی نمایشگر آنها، با آنچه که توسط شرکت سازنده ادعا شده، مقایسه و تأیید شده است. اگر شما هم به دنبال خرید یکی از بهترین لپ تاپ ها برای کارهای گرافیکی سنگین هستید، با ما همراه باشید.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


انتخاب بهترین لپ تاپ ها برای کارهای گرافیکی 2024

مسلماً اولین معیار برای انتخاب بهترین لپ تاپ های گرافیکی بودجه است و ما هم در این مطلب، بهترین گزینه‌ها را برای هر بودجه‌ای به شما معرفی می‌کنیم؛ اما هنگام خرید یک لپ تاپ مناسب برای کارهای گرافیکی باید به چند نکته دیگر هم توجه داشت.

بهترین لپ تاپ ها برای کارهای گرافیکی 2024
بهترین لپ تاپ ها برای کارهای گرافیکی 2024

یکی از معیارهای مهم برای انتخاب لپتاپ، مقایسه قدرت در برابر قابلیت حمل است. خیلی از کاربران، لپ تاپ‌هایی با طراحی باریک و وزن سبک را ترجیح می‌دهند که با وجود داشتن طراحی سبک و ظریف، قدرت لازم را برای اجرای مجموعه ابزارهای گرافیکی خلاقانه داشته باشد. همچنین، باید سیستم‌عامل مناسب خودتان را بین macOS و ویندوز انتخاب کنید. قبلاً خرید سیستم‌های شرکت اپل برای انجام کارهای گرافیکی بیشتر توصیه می‌شد؛ اما امروزه، سیستم‌های ویندوزی هم کاملاً پیشرفته شده‌اند و از نظر قدرت، اختلاف زیادی با مک بوک‌های اپل ندارند.

ویژگی‌های مورد علاقه شما هر چه که باشند، در ادامه مطلب با بهترین لپ تاپ ها برای کارهای گرافیکی 2024 از جمله ارزانترین لپ تاپ ها برای کارهای ادیت ویدیو آشنا می‌شوید. با ما همراه باشید.

1. مک بوک پرو 16 اینچی (M3. 2023)

بهترین لپ تاپ ها برای کارهای گرافیکی 2024

  • پردازنده: M3 پرو/ M3 مکس، 12 هسته‌ای/ 16 هسته‌ای
  • گرافیک: M3 پرو، 16 گیگابایتی، 32 گیگابایتی/ M3 مکس، 64 گیگابایتی، 96 گیگابایتی
  • نمایشگر: 16.2 اینچی لیکوئید رتینای XDR
  • حافظه داخلی: 512 گیگابایت – 8 ترابایت
  • پورت‌ها: اسلات کارت SDXC، HDMI، جک هدفون، مگ سیف 3، 3 عدد پورت تاندربولت 4 (USB-C)
  • دلایل خرید: ماندگاری شارژ طولانی، تعداد زیاد پورت‌ها، نمایشگری بزرگ و زیبا، مجهز به تراشه جدید M3
  • دلایل اجتناب از خرید: قیمت بالا

معرفی بهترین لپ تاپ ها برای کارهای گرافیکی 2024 را با مک بوک پروی 16 اینچی M3 (2023) شروع می‌کنیم که یکی از قدرتمندترین لپ تاپ‌های موجود در بازار است. این لپتاپ اپل، با داشتن تراشه‌های جدید M3 پرو و M3 مکس 3 نانومتری، از همیشه بسیار سریع‌تر است و نمایشگری بزرگ و درخشان دارد که حداکثر سطح روشنایی آن برای نمایش محتوای اچ‌دی‌آر به 1600 نیت می‌رسد. لازم به ذکر است که میانگین سطح روشنایی لپ تاپ‌ها، حدود 500 نیت است.

اپل به این نمایشگر، لیکوئید رتینای XDR می‌گوید و برای ساخت آن از تکنولوژی مینی-ال‌ای‌دی استفاده کرده تا رنگ‌ها بسیار شاداب و خوش رنگ به نظر برسند. این نمایشگر، نسبت کنتراست 1000000 به 1 دارد که برای کارهای گرافیکی بسیار مناسب است.

اگر دائماً در حال حرکت و جابجایی هستید، ماندگاری شارژ 22 ساعته این لپتاپ می‌تواند نیاز شما را رفع کند. در عین حال، اگر قابلیت حمل برای شما بیشترین اهمیت را دارد، مک بوک پروی 14 اینچی گزینه بهتری است. همچنین، مک بوک پروی جدید شرکت اپل، مجهز به تعداد زیادی پورت مهم است از جمله یک اسلات HDMI و یک کارتخوان SD که در ترکیب با امکانات ذکر شده، این لپ تاپ اپل را تبدیل به یکی از بهترین لپ تاپ ها برای رندرینگ کرده‌اند.

بیشتر بخوانید:

بهترین لپ تاپ های لنوو 2024

بهترین لپ تاپ های اچ پی 2024

2. ایسوس ProArt Studiobook OLED (H7604)

بهترین لپ تاپ ها برای کارهای گرافیکی 2024

  • پردازنده: اینتل Core i9-13980HX
  • گرافیک: انویدیا جی‌فورس RTX 4070 (8 گیگابایتی)
  • رم: حداکثر 64 گیگابایتی
  • نمایشگر: 16 اینچی، نمایشگر 3 بعدی OLED بدون گلس، با رزولوشن 2K (3200×3200 پیکسل)
  • حافظه داخلی: حداکثر 8 ترابایت (2 عدد SSD 4 ترابایتی)
  • پورت‌ها: 4 پورت تاندربولت، USB 3.2 نسل 2، کارتخوان SD اکسپرس، HDMI 2.1، جک هدست 3.5 میلی متری، لن
  • دلایل خرید: کانفیگ قوی، کم صدا، دارای پورت تاندربولت 4
  • دلایل اجتناب از خرید: قیمت بالا، عادت کردن به کیبورد کمی زمان می‌برد، ماندگاری شارژ نسبتاً کمی دارد.

ایسوس با ارایه لپ تاپ ProArt Studiobook OLED (H7604) کار بسیار مهم و قابل توجهی انجام داده؛ چون مجموعه‌ای از قطعات بسیار پیشرفته و قوی که برای انجام کارهای گرافیکی سنگین مورد نیاز هستند، در این لپ تاپ که جزء بهترین لپ تاپ ها برای کارهای گرافیکی 2024 است، جای گرفته‌اند. در عین حال، دمای لپ تاپ همواره پایین نگه داشته شده و کاملاً بی‌صدا کار می‌کند.

اگر به دنبال بهترین لپ تاپ ایسوس برای کارهای گرافیکی هستید بدون اینکه نگران داغ شدن لپ تاپ باشید، قطعاً این لپ تاپ می‌تواند رضایت شما را جلب کند.

نمایشگر OLED لمسی این لپ‌تاپ، علاوه بر داشتن تصویری بسیار روشن و واضح، تمام طیف رنگی DCI-P3 را پوشش می‌دهد؛ در نتیجه این محصول ایسوس، یک لپ تاپ مناسب برای کارهای گرافیکی است که نیاز به دقت رنگ بالایی دارند.

یک کلید درجه‌دار هم بالای ترک پد لپ تاپ قرار دارد که می‌توانید آن را به شکل دلخواه تنظیم کرده و عملکرد آن را بسته به اپلیکیشنی که در حال اجرا است، تغییر دهید. مثلاً می‌توانید از این کلید برای پیمایش یک خط سیر زمانی یا تغییر اندازه برس در ادیتورهای دلخواهتان استفاده کنید.

در مجموع، اگر طرفدار لپتاپ‌های اپل نیستید، این لپ تاپ ایسوس می‌تواند یکی از بهترین لپ تاپ های ادیت ویدیو و عکس برای شما باشد.

3. مایکروسافت سرفیس لپ تاپ استودیو 2

بهترین لپ تاپ ها برای کارهای گرافیکی 2024

  • پردازنده: نسل 13 اینتل Core H
  • گرافیک: انویدیا جی‌فورس RTX 4060 و جی‌پی‌یوی لپ تاپ RTX 200 Ada
  • رم: 16 تا 64 گیگابایت
  • نمایشگر: 14.4 اینچی PixelSense Flow لمسی با رزولوشن 2400×1600 پیکسل
  • حافظه داخلی: 512 گیگابایت تا 1 ترابایت
  • دلایل خرید: نمایشگر بسیار عالی برای طراحی با قابلیت سازگاری با قلم MPP، کانفیگ بسیار قوی برای کارهای گرافیکی
  • دلایل اجتناب از خرید: وزن نسبتاً بالا، امکان خرید لپ تاپ‌های قدرتمندتر با قیمت مشابه

اگر نیاز به نمایشگری مناسب طراحی دارید، این لپ تاپ مایکروسافت می‌تواند انتخاب خوبی برای شما باشد. این لپتاپ با داشتن نمایشگری با نرخ نوسازی 120 هرتز، نسبت ابعاد 3:2، پشتیبانی از قلم MPP و طراحی ارگونومیک، یکی از بهترین لپ تاپ های گرافیکی برای طراحی است؛ به خصوص برای طراحان گرافیک، هنرمندان دیجیتال و ادیتورهایی که با قلم‌های دیجیتال کار می‌کنند.

یکی دیگر از مهم‌ترین ویژگی‌های این مدل، ماندگاری شارژ خوب و قدرت بالای آن است. این لپ تاپ مایکروسافت، با جدیدترین پردازنده‌های نسل سیزدهم اینتل کار می‌کند و می‌توانید آن را با گرافیک انویدیا RTX 4060 یا RTX 2000 Ada بخرید؛ در نتیجه جزء بهترین لپ تاپ ها با پردازنده گرافیکی قوی است.

البته، اگر فقط سرعت و قدرت لپ تاپ برای شما اهمیت دارد، می‌توانید با خرید لپ تاپ‌های ارزان‌تر هم نیاز خودتان را رفع کنید اما اگر قابلیت‌ها و امکانات طراحی با این لپتاپ مایکروسافت برای شما مهم‌تر هستند، این مدل انتخاب بسیار خوبی خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

بهترین لپ تاپ با پردازنده Core i7

بهترین لپ تاپ با پردازنده Core i9

4. Dell Precision 5480

بهترین لپ تاپ ها برای کارهای گرافیکی 2024

  • پردازنده: اینتل Core i7-13800H
  • گرافیک: انویدیا RTX 200 Ada
  • رم: 32 گیگابایت
  • نمایشگر: 14 اینچی 1440 پیکسلی (1600×2560) یا 1080 پیکسلی (1920×1200)
  • حافظه داخلی: 256 گیگابایت تا 1 ترابایت
  • پورت‌ها: 4 عدد پورت تاندربولت 4 (USB-C)، کارتخوان MicroSD و جک هدفون 3.5 میلی متری
  • دلایل خرید: بسیار قدرتمند، بسیار قابل حمل، ماندگاری شارژ استثنائی، طراحی زیبا و بادوام
  • دلایل اجتناب از خرید: نداشتن پورت HDMI یا USB-A

معرفی بهترین لپ تاپ ها برای کارهای گرافیکی 2024 را با لپ تاپ Dell Precision 5480 ادامه می‌دهیم. این لپ تاپ برند دل، نمایشگر بزرگ مک بوک پروی 16 اینچی را ندارد؛ اما نسبت به ابعاد آن، مجهز به امکانات بسیار زیادی است که این محصول را تبدیل به یکی از بهترین لپ تاپ ها برای رندرینگ کرده‌اند. در تست‌های انجام شده، عملکرد مدل نسل قبل این لپ تاپ در حد مک بوک پروی 14 اینچی با تراشه M2 پروی اپل بوده که برای انجام کارهای گرافیکی، بسیار قوی است. قطعاً نسل جدید این لپ تاپ که با پردازنده‌های نسل سیزدهم ساخته شده، نسبت به نسل قبل بسیار قدرتمندتر است.

ماندگاری شارژ این لپ تاپ دل در تست‌ها به 12 ساعت رسیده و کار کردن با کیبورد آن بسیار لذت بخش است. این قابلیت‌ها و امکانات، در بدنه‌ای قوی با کیفیت ساخت بسیار بالا جمع شده‌اند. بنابراین، اگر به دنبال یک لپتاپ قابل حمل با قدرت زیاد هستید، این محصول می‌تواند برای شما، بهترین لپ تاپ دل برای کارهای گرافیکی باشد.

5. مک بوک ایر (M3, 2022)

بهترین لپ تاپ ها برای کارهای گرافیکی 2024

  • پردازنده: اپل M2 هشت هسته‌ای
  • گرافیک: جی‌پی‌یوی 8 یا 10 هسته‌ای
  • رم: 8، 16، 24 گیگابایت
  • نمایشگر: 13.6 اینچی لیکوئید رتینای XDR
  • حافظه داخلی: 256 گیگابایت، 512 گیگابایت، 1 ترابایت، 2 ترابایت
  • پورت‌ها: 2 عدد پورت تاندربولت 4 (USB-C)، مگ سیف و جک هدفون 3.5 میلی متری
  • دلایل خرید: نمایشگر بزرگ‌تر، طراحی جدید عالی، ماندگاری شارژ طولانی، عملکرد بسیار عالی
  • دلایل اجتناب از خرید: قیمت بالا، ارزش نه چندان زیاد نسبت به مدل قبلی، گرم شدن هنگام انجام کارهای سنگین

سری مک بوک ایر، جزء پرطرفدارترین و بهترین لپ تاپ ها برای کارهای گرافیکی سنگین است و نسخه 2022 این لپ تاپ که با تراشه M2 ساخته شده، طراحی کاملاً جدیدی دارد. البته این نسخه به غیر از طراحی جدید، به دلیل داشتن قطعات قوی یکی از بهترین لپ تاپ ها برای تدوین ویدیو و کارهای گرافیکی سنگین است.

یکی از دلایل قدرت بالای این لپ تاپ، تراشه M2 به کار رفته در آن است که مثل نسخه قبلی، علاوه بر قدرت بالا بهره‌وری انرژی زیادی دارد. در واقع، بهره‌وری انرژی این تراشه در حدی است که مک بوک ایر نیازی به فن ندارد و فقط هنگام انجام کارهای سنگین، دمای آن کمی افزایش پیدا می‌کند. در سایر مواقع، دمای این مک بوک کاملاً پایین و صدای آن بسیار کم است.

البته، این لپ تاپ هم همه مشخصات و امکانات همیشگی لپ تاپ‌های اپل را دارد از جمله نمایشگر زیبا، دکمه تاچ آی‌دی و ساختار فلزی بسیار زیبا.

اگر نیاز به نمایشگری بزرگ‌تر دارید، مک بوک ایر 15 اینچی اپل می‌تواند بهترین لپ تاپ اپل برای کارهای گرافیکی باشد اما اگر چنین نمایشگری برای شما بزرگ است، می‌توانید مک بوک ایر 13 اینچی را انتخاب کنید.

بیشتر بخوانید:

بهترین لپ تاپ با پردازنده Core i3

بهترین لپ تاپ با پردازنده Core i5

6. دل XPS 15

بهترین لپ تاپ ها برای کارهای گرافیکی 2024

  • پردازنده: اپل Core i9-13900H
  • گرافیک: اینتل Arc A370M، حداکثر گرافیک انویدیا جی‌فورس RTX 4070
  • رم: 16، 64 گیگابایتی
  • نمایشگر: 15.6 اینچی FHD+ و 4K OLED با روشنایی 400 نیت
  • حافظه داخلی: 512 گیگابایت – 4 ترابایت
  • پورت‌ها: 2 عدد پورت تاندربولت 4 (با USB-C)، یک USB-C، کارت SD و جک هدفون 3.5 میلی متری
  • دلایل خرید: مجهز به جدیدترین سی‌پی‌یو و جی‌پی‌یوها، طراحی باریک بسیار زیبا، نمایشگر OLED
  • دلایل اجتناب از خرید: قیمت نسبتاً بالا و نداشتن پورت‌های سنتی

اگر به دنبال یکی از بهترین لپ تاپ ها برای کارهای گرافیکی 2024 هستید که جایگزین خوبی برای مک بوک پرو باشد، Dell XPS 15 بهترین انتخاب برای شما خواهد بود. این لپ تاپ، مجهز به جدیدترین پردازنده و جی‌پی‌یوهای بازار است و یکی از بهترین لپ تاپ ها برای کارهای گرافیکی سنگین محسوب می‌شود.

البته لپتاپ‌های زیادی با چنین کانفیگی ساخته شده‌اند اما ویژگی متمایز XPS، بدنه فلزی و استراحتگاه مچ کربن-فیبری آن است. بعلاوه، حاشیه‌های بسیار باریک نمایشگر این لپتاپ، باعث شده که طراحی آن حتی نسبت به جدیدترین مدل‌های مک بوک پرو هم مدرن‌تر به نظر برسد.

یکی دیگر از مزایای مهم این لپ تاپ دل، نمایشگر 4K OLED لمسی آن است. در حال حاضر، هیچ کدام از مک بوک‌های قابل حمل شرکت اپل، تکنولوژی صفحه لمسی یا OLED را ندارند. تنها کمبود این لپ تاپ دل نسبت به مک بوک، ماندگاری شارژ آن است. در واقع، ماندگاری شارژ مدل LCD این لپ تاپ 16 ساعت و برای مدل OLED آن 9 ساعت اعلام شده است که نسبت به ماندگاری شارژ 22 ساعته مک بوک‌های اپل بسیار کمتر است.

با این حال، نباید فراموش کرد که این لپ تاپ دل نسبت به لپ تاپ‌های اپل جزء ارزانترین لپ تاپ ها برای کارهای گرافیکی است. اگر به دنبال یک لپ تاپ ویندوزی هستید و ماندگاری شارژ برای شما اهمیت چندانی ندارد، قطعاً Dell XPS 15 می‌تواند جزء بهترین لپ تاپ ها برای تدوین ویدیو و سایر کارهای ادیت باشد.

7. مک بوک ایر (M1, 2020)

بهترین لپ تاپ ها برای کارهای گرافیکی 2024

  • پردازنده: اپل M1 با سی‌پی‌یوی 8 هسته‌ای
  • گرافیک: جی‌پی‌یوی 7 هسته‌ای، جی‌پی‌یوی 8 هسته‌ای
  • رم: 8، 16 گیگابایتی
  • نمایشگر: 13.3 اینچی رتینا
  • حافظه داخلی: 256 گیگابایت، 512 گیگابایت، 1 ترابایت، 2 ترابایت
  • پورت‌ها: 2 عدد پورت تاندربولت 4 (USB-C) و جک هدفون 3.5 میلی متری
  • دلایل خرید: عملکرد بسیار عالی، قیمت مناسب، پشتیبانی نمایشگر از طیف رنگی P3، ماندگاری شارژ عالی
  • دلایل اجتناب از خرید: طراحی مشابه با مدل قبلی، کمبود پورت‌ها، قیمت بالا

یکی دیگر از بهترین لپ تاپ ها با پردازنده گرافیکی قوی مک بوک ایر 2020 با تراشه M1 است. این مک بوک اپل نسبت به مک بوک پروی این برند قیمت مناسب‌تری دارد؛ اما وجود تراشه M1 اپل که بر اساس معماری ARM طراحی شده، باعث شده که این مک بوک یکی از بهترین لپ تاپ ها برای رندرینگ و کارهای گرافیکی سنگین باشد.

در حال حاضر، مدل جدیدتر این لپ تاپ با تراشه M2 و حتی M3 ساخته شده اما مدل قدیمی‌تر آن، برای کاربرانی که بودجه کمتری دارند بیشتر توصیه می‌شود.

طراحی بدون فن این لپ تاپ باعث شده که صدای آن بسیار کم باشد؛ در عین حال، این مک بوک اپل هم کارهای سنگین را بدون داغ شدن به خوبی انجام می‌دهد. مک بوک ایر 2020 هم از طیف رنگی P3 پشتیبانی می‌کند و این یعنی نمایشگر این لپ تاپ، رنگ‌های دقیقی دارد؛ ویژگی که برای طراحان گرافیکی بسیار مهم است.

این قابلیت‌ها در کنار ماندگاری شارژ طولانی مدت و طراحی زیبا و سبک، مک بوک ایر 2020 با تراشه M1 را تبدیل به یک لپ تاپ مناسب برای کارهای گرافیکی کرده‌اند.

بیشتر بخوانید:

بهترین لپ تاپ تا 40 میلیون

بهترین لپ تاپ تا 50 میلیون تومان

8. ایسوس زنبوک پرو 14 دوئو OLED

بهترین لپ تاپ ها برای کارهای گرافیکی 2024

  • پردازنده: اینتل Core i9-13900H (14 هسته‌ای)
  • گرافیک: حداکثر تا انویدیا RTX 4060 (8 گیگابایتی)
  • رم: 32 گیگابایت DDR5
  • نمایشگر: 14.5 اینچی 2880×1800 پیکسلی، 120 هرتزی OLED و 12.7 اینچی 2880×864 پیکسلی IPS
  • حافظه داخلی: حداکثر تا 2 ترابایت
  • پورت‌ها: 2 عدد پورت تاندربولت 4 و 2 پورت USB Type-C به همراه 1 پورت USB-A 3.2، کارتخوان SD، پورت HDMI 2.1 و جک صوتی 3.5 میلی متری
  • دلایل خرید: فناوری پیشرفته نمایشگر، پورت‌های مختلف، کیفیت ساخت عالی
  • دلایل اجتناب از خرید: طراحی ارگونومیک غیرعادی، ماندگاری شارژ ضعیف، قدرت نسبتاً محدود

ایسوس زنبوک پرو 14 دوئو یکی دیگر از بهترین لپ تاپ های ادیت ویدیو و مجهز به تکنولوژی‌های بسیار قوی و پیشرفته است از جمله آپدیت اخیر پردازنده نسل 13 اینتل و گرافیک RTX 4060 که باعث شده این محصول ایسوس، قابلیت انجام انواع پردازش‌های گرافیکی سنگین را داشته باشد.

وجود پردازنده 14 هسته‌ای و رم 32 گیگابایتی هم باعث شده که این لپ تاپ ایسوس زنبوک قابلیت اجرای همزمان چندین کار را داشته باشد. البته، مهم‌ترین ویژگی زنبوک پرو 14 دوئو، وجود دو نمایشگر در این لپ تاپ است یعنی یک نمایشگر 14.5 اینچی OLED با نرخ نوسازی 120 هرتز و یک نمایشگر 12.7 اینچی IPS که بالای کیبورد قرار گرفته است.

می‌توان گفت که این نمایشگر دوم، حکم یک تاچ بار قوی را دارد که با استفاده از آن می‌توانید اپلیکیشن‌ها و ابزارها را به صفحه پایینی منتقل کرده و فضای ببشتری برای کار با نمایشگر اصلی در اختیار داشته باشید. می‌توانید برای نمایشگر دوم، از یک قلم نوری هم استفاده کنید که این محصول را تبدیل به یک تبلت بسیار عالی برای طراحی و نقاشی می‌کند.

قیمت این لپ تاپ ایسوس هم بالاست و ماندگاری شارژ خیره کننده‌ای ندارد؛ اما قطعاً جزء بهترین لپ تاپ های گرافیکی موجود در بازار است.

9. ایسوس زنبوک 14X OLED

بهترین لپ تاپ ها برای کارهای گرافیکی 2024

  • پردازنده: اینتل Core i9-13900H
  • گرافیک: اینتل Iris Xe و انویدیا جی‌فورس RTX 3050 (4 گیگابایتی)
  • رم: 16-32 گیگابایتی
  • نمایشگر: 14.5 اینچی، 8K با رزولوشن 2880×1800 پیکسل OLED
  • حافظه داخلی: حداکثر 1 ترابایت
  • پورت‌ها: 2 عدد پورت تاندربولت 4 (USB-C) و 1 پورت USB-A به همراه 1 پورت HDMI 2.1 و جک صوتی 3.5 میلی متری
  • دلایل خرید: پردازنده‌های قدرتمند، تاندربولت 4، نمایشگر OLED
  • دلایل اجتناب از خرید: نسبتاً سنگین، انعکاس تصویر نمایشگر و باقی ماندن لک انگشت

اگر به دنبال یکی از بهترین لپ تاپ های ادیت ویدیو و کارهای گرافیکی هستید که کاملاً قابل حمل باشد، حتماً ایسوس زنبوک 14X OLED را در نظر داشته باشید. این لپتاپ از نظر عملکردی در حد مک بوک پرو است اما با خرید آن به یک نمایشگر لمسی دسترسی دارید. بعلاوه، این محصول ایسوس در مقایسه با مک بوک پرو یکی از ارزانترین لپ تاپ ها برای کارهای گرافیکی است.

ماندگاری شارژ این لپ تاپ ایسوس 8 ساعت است که در حد لپ تاپ‌های اپل نیست اما قدرت بالای پردازنده i9، صفحه نمایش لمسی و پنل OLED بسیار باکیفیت و واضح این لپ تاپ، آن را تبدیل به یکی از بهترین لپ تاپ ها برای کارهای گرافیکی 2024 کرده‌اند.

بیشتر بخوانید:

بهترین لپ تاپ های ترید 2023

بهترین لپ تاپ های دانشجویی 2023

10. ریزر بلید 18

بهترین لپ تاپ ها برای کارهای گرافیکی 2024

  • پردازنده: نسل 13 اینتل Core i7-i9
  • گرافیک: حداکثر انویدیا جی‌فورس RTX 4090
  • رم: 16 تا 64 گیگابایت
  • نمایشگر: 18 اینچی QHD+، با نرخ نوسازی 240 هرتز و G-Sync
  • حافظه داخلی: 1 تا 2 ترابایت 2 PCIe NVMe SSD
  • پورت‌ها: یک تاندربولت 4 (USB-C)، یک USB-C، سه USB-A، یک کارتخوان SD، یک HDMI 2.1 و یک لن
  • دلایل خرید: قدرت بسیار زیاد، نمایشگر 18 اینچی جدید بسیار باکیفیت، طراحی مدرن با کیبوردی عالی
  • دلایل اجتناب از خرید: قیمت بسیار بالا، ماندگاری شارژ کوتاه مدت

معرفی بهترین لپ تاپ های گرافیکی را با ریزر بلید 18 به پایان می‌بریم که جدیدترین لپ تاپ بسیار پیشرفته ریزر، با نمایشگری بزرگ، حاشیه‌هایی کوچک و جدیدترین تراشه انویدیا و اینتل است. در مجموع، ریزر بلید بهترین لپ تاپ ایسوس برای کارهای گرافیکی و سایر کارهای سنگین است.

وجود جی‌پی‌یوی انویدیا جی‌فورس RTX 4090 که سریع‌ترین جی‌پی‌یوی لپ تاپ جهان است، این لپ تاپ ایسوس را تبدیل به یکی از بهترین لپ تاپ ها با پردازنده گرافیکی قوی کرده و قطعاً این لپ تاپ قدرت اجرای همه انواع کارهای گرافیکی را دارد. قدرت این لپ تاپ برای انجام کارهای معمولی بیش از حد زیاد است و برای چنین کارهایی، خرید مدل ارزان‌تر آن که با جی‌پی‌یوهای RTX 40 ساخته شده، بیشتر توصیه می‌شود.

این لپ تاپ ایسوس برای گیمینگ مناسب نیست اما برای جزء بهترین لپ تاپ های ادیت ویدیو محسوب می‌شود. همانطور که قبلاً اشاره شد، ریزر بلید 18 قیمت بالایی دارد اما با خرید آن، به بهترین تکنولوژی‌های بازار دسترسی خواهید داشت.

این قابلیت‌ها در ترکیب با کیفیت ساخت عالی، نمایشگر 18 اینچی و پردازنده‌های نسل 13 اینتل، ریزر بلید 18 را تبدیل به یکی از بهترین لپ تاپ ها برای تدوین ویدیو و سایر کارهای گرافیکی سنگین کرده‌اند.

جمع‌بندی

امروزه شاهد تنوع بسیار زیاد لپ تاپ‌ها و کامپیوترهای بازار هستیم که بعضی از آنها به صورت اختصاصی برای کارهایی خاص مثل طراحی گرافیک ساخته شده‌اند. چنین لپ تاپ‌هایی، مجهز به امکاناتی اختصاصی هستند که کار شما را بسیار راحت‌تر کرده و به شما برای پیشرفت هر چه بیشتر در کارتان کمک می‌کنند.

در این مطلب با بهترین لپ تاپ ها برای کارهای گرافیکی 2024 آشنا شدید که بر اساس فاکتورهایی مثل سیستم‌عامل، قدرت، امکانات، ساختار و طراحی انتخاب شده بودند. امیدواریم که شما هم با مطالعه این مطلب، توانسته باشید یکی از بهترین لپ تاپ ها برای رندرینگ و کارهای گرافیکی سنگین را انتخاب کنید.

سوالات متداول

آیا برای طراحی گرافیکی، به لپ تاپی قوی نیازی داریم؟

بله برای انجام کارهای طراحی گرافیکی باید یک لپ تاپ قوی با پردازنده‌ای پیشرفته و رم کافی داشته باشید؛ چون انجام کارهای گرافیکی با لپ تاپ‌های ضعیف بسیار سخت و زمانبر است.

طراحان گرافیک به چقدر رم نیاز دارند؟

میزان رم مورد نیاز برای کارهای گرافیکی بستگی به نرم‌افزارهای مورد استفاده شما دارد. اما در حال حاضر، بهترین لپ تاپ ها برای کارهای گرافیکی 2024 حداقل دارای 8 گیگابایت رم هستند.

بهترین لپ تاپ برای کارهای گرافیکی چه لپ تاپی است؟

در حال حاضر، مک بوک پروی جدید اپل (M2, 2023) بین بهترین لپ تاپ ها برای کارهای گرافیکی 2024 رتبه اول را دارد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره بهترین لپ تاپ ها برای کارهای گرافیکی 2024 چیست؟ شما خرید چه لپ تاپی را برای طراحان گرافیک توصیه می‌کنید؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر