;
coinex

زمان نابودی زمین توسط خورشید تعیین شد!

دانشمندان زمان نابودی زمین توسط خورشید را تخمین زده‌اند. به نظر می‌رسد که این سرانجامی است که توسط مادر منظومه شمسی یعنی خورشید رقم خواهد خورد.

نابودی زمین توسط خورشید هر چند نظریه ترسناکی است، اما به دلیل ممکن بودن آن مدتی است ذهن دانشمندان را به خود مشغول کرده است. بنابراین دانشمندان به دنبال تخمین زمان دقیق وقوع این واقعه هستند. آن‌ها عقیده دارند، روزی فراخواهد رسید که گرما و بزرگی خورشید آنچنان زیاد خواهد شد که منجر به نابودی کره زمین می‌شود.

بیشتر بخوانید: پوسته‌ٔ یخی قمر اروپا احتمالاً از برف خالص زیرزمینی ساخته شده باشد!

زمان نابودی زمین توسط خورشید مشخص شده است؟

زمان تخمینی نابودی زمین توسط خورشید توسط سازمان فضایی اروپا (ESA) با توجه به داده‌ها و اطلاعات فضاپیمای گایا انجام شده است. طبق گفته تیم سرپرستی و کنترل این فضاپیما، در حال حاضر عمر خورشید به نیمه خود رسیده و زمان نابودی زمین و سایر سیارات واقع در منظومه شمسی پس از پایان عمر خورشید خواهد بود. بنابراین خوشبختانه این امر تا حداقل 5 میلیارد سال دیگر رخ نخواهد داد.

طبق اطلاعات فضاپیما گایا، با بررسی جرم و ترکیبات خورشید حداکثر عمر مادر منظومه شمسی ۱۰ یا ۱۱ میلیارد سال است. هرچه سن خورشید بالاتر رود تبدیل به یک گوی آتشین و حجیم شده که روی گرمایش کره زمین و تغییرات اقلیمی این سیاره تاثیر خواهد گذاشت اما نابودی کامل زمین در زمانی اتفاق می‌افتد که خورشید با پایان عمر خود برسد.

پیش‌بینی می‌شود که تا دو میلیارد سال دیگر اندازه خورشید دو برابر اندازه کنونی آن شود. با فروپاشی خورشید تمام منظومه شمسی تحت تأثیر قرار خواهد گرفت. همچنین عمر فعلی زمین و خورشید 4.57 میلیارد سال است.

زمان نابودی زمین توسط خورشید

با توجه به سن خورشید، این ستاره منظومه شمسی در اواسط عمر خود قرار دارد. بنابراین در حال حاضر هیدروژن به درستی تبدیل به هلیوم شده و شرایط پایداری برای آن به وجود آورده است. پس فعلا نباید نگران نابودی کره زمین توسط خورشید باشیم.

به گفته اورلا کریوی یکی از ستاره‌شناسان پروژه فضایی گایا، به منظور درک بهتر از شرایط خورشید ضروری است که ستاره‌های شبیه به آن را پیدا و مطالعه کنیم. درک بهتر از خورشید امکان پیش‌بینی رفتار آینده این ستاره و راه‌حل‌های مقابله با شرایط سخت را به ما می‌دهد.

یکی از دلایل درخشان‌تر بودن خورشید نسبت به ستاره‌های مشابه وجود آهن بر روی آن است. بنابراین بررسی ستاره‌های مشابه خورشید ضرروی به نظر می‌رسد. به دلیل نزدیک بودن خورشید به زمین نسبت به ستارگان سایر منظومه‌ها امکان کاوش بیشتر روی آن وجود دارد. اما برای بررسی سایر ستاره‌های مشابه در دوردست باید از تلسکوپ‌های پیشرفته استفاده کرد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره تعیین زمان نابودی زمین توسط خورشید چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر