;
coinex

نقش ایران خودرو و سایپا در پرونده فولاد مبارکه ؛ هر جا سخن از فساد است، نام این دو می‌درخشد

گزارش نهایی کمیسیون صنایع و معادن مجلس در ارتباط با تخلفات شرکت اصفهانی، اطلاعاتی از نقش ایران خودرو و سایپا در پرونده فولاد مبارکه فاش کرده است.

گزارش نهایی کمیسیون صنایع و معادن مجلس در خصوص تحقیق و تقحص از عملکرد شرکت فولاد مبارکه، در روز 25 مرداد ماه در صحن علنی مجلس مورد بررسی قرار گرفت و نمایندگان با 168 رای موافق، با ارجاع گزارش به قوه قضاییه موافقت کردند.

بیشتر بخوانید: ریزش سهام فولاد در نتیجه افشای پرونده فساد!

نقش ایران خودرو و سایپا در پرونده فولاد مبارکه

در این گزرش 90 مورد تخلف، انحراف و تحمیل خسارت و توزیع رانت بالغ بر صدها میلیاد ریال در کنار ضعف‌های ساختاری و نواقص قانونی بررسی شده و پیشنهادهایی نیز برای اصلاح ساختار و قوانین و مقررات مربوط به آن ارائه شده است.

نقش ایران خودرو و سایپا در پرونده فولاد مبارکه ؛ هر جا سخن از فساد است، نام این دو می‌درخشد

در بخشی از این گزارش اما جزئیاتی درباره احتمال شراکت سایپا و ایران خودرو در این تخلفات مطرح شده است. بر این اساس، یکی از تخلفات فولاد مبارکه فروش محصولات فولادی به شرکت‌های ایران‌ خودرو و سایپا مازاد بر نیاز آن‌ها و عدم تناسب با تولید خودرو آن هم با قیمت پایین‌تر است.

به‌موجب صورت‌های مالی حسابرسی‌شده شرکت‌ های ایران‌ خودرو و سایپا، مازاد بر نیاز ورق خریداری‌ شده در بازار به فروش رفته و تحت‌عنوان سود و زیان فروش مواد اولیه شناسایی شده که بیانگر عدم‌کنترل دقیق میزان نیاز دو خودروساز بورسی با میزان تولید خودرو توسط وزارت صنعت یا عدم تطبیق فولاد مبارکه با سهمیه تعیین‌شده در سامانه بهین‌یاب است.

در واقع دو خودروساز ایرانی بدون توجه به میزان ورق مورد نیاز متناسب با تولید خودرو، اقدام به خرید محصولات فولادی از شرکت فولاد مبارکه کرده‌‌اند.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص نقش ایران خودرو و سایپا در پرونده فولاد مبارکه چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر