;
coinex

تعلیق نماد معاملاتی فولاد مبارکه در بورس ؛ اولین ترکش‌های فساد بزرگ!

در پی انتشار خبر فساد فولاد مبارکه، معاملات این شرکت در بازار بورس مسدود شد که در نهایت منجر به تعلیق نماد معاملاتی فولاد مبارکه در بورس شد.

شرکت فولاد مبارکه اصفهان به عنوان بزرگترین واحد صنعتی در ایران شناخته می‌شود. این شرکت در سال 1979 میلادی به بهره برداری رسید و بزرگترین واحد تولیدی فولاد در سراسر کشور را دارد. البته این شرکت از سال 1377 با مشکلات مالی زیادی دست و پنجه نرم می‌کند که ماحصل سوء مدیریت این مجموعه است و حالا به تعلیق نماد بورسی فولاد مبارکه انجامیده است.

بیشتر بخوانید: برجام و فساد در فولاد مبارکه، چه تاثیری بر معاملات بورسی داشتند؟

تعلیق نماد معاملاتی فولاد مبارکه در بورس

در پی فساد آشکار فولاد مبارکه و تحقیقاتی که نمایندگان مجلس در این‌باره انجام دادند، حمید گودرزی مدیرعامل بورس تهران توضیح داد:

فقط همین را بگویم که بورس تهران با توجه به ابهامات شفافیت اطلاعاتی ناشر (شرکت فولاد مبارکه) وجود داشت با هماهنگی سازمان بورس از امروز اقدام به تعلیق نماد معاملاتی فولاد در بورس کرد تا بعد از اینکه اطلاعات لازم به صورت شفاف از سمت ناشر اخذ شود، بازگشایی نماد انجام نخواهد شد.

تعلیق نماد معاملاتی فولاد مبارکه در بورس ؛ اولین ترکش‌های فساد بزرگ!

همچنین مدیرعامل اوراق بهادار تهران در خصوص بازگشایی مجدد این نماد معاملاتی گفت: «بستگی به اطلاعات شفاف‌سازی شرکت دارد و تا زمانی که اطلاعات لازم از ناشر گرفته نشود، نماد بازگشایی نمی‌شود». او در مورد اینکه آیا واحدهای نظارتی بر گزارش‌های حسابرسی که شرکت‌ها ارائه می دهند وجود دارد نیز اظهار داشت:

این گزارش‌های ارائه شده از سوی ناشران بورسی توسط سازمان بورس رصد می‌شود، البته طبق قانون مسؤولیت صحت و شفافیت گزارش‌های انتشار یافته برای هر یک از شرکت‌های بورسی بر عهده هیأت مدیره و خود ناشر یعنی شرکت بورسی است.

این شرکت دومین شرکت بزرگ بورس در بازار اول بورس محسوب می‌شود که ارزش روز آن را بیش از 294 هزار میلیارد دلار تخمین زده‌اند و 36 درصد از این سهام به صورت شناور و در گردش خرید و فروش می‌شود.

امروز و با شروع فعالیت بورس، همچنان نماد معاملاتی فولاد مبارکه با نام فولاد باز بود. پس از گذشت ساعاتی و در میانه بازار، این نماد معاملاتی بسته شد که در نهایت به تعلیق نماد معاملاتی فولاد مبارکه در بورس انجامید.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره تعلیق نماد معاملاتی فولاد مبارکه در بورس چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر