;
coinex

مصادره 10000 ماینر توسط مقامات ایرانی ؛ رکوردشکنی ایرانیان ادامه دارد!

فعالیت های غیرقانونی استخراج رمزارزها در تهران منجر به مصادره 10000 ماینر توسط مقامات ایرانی شد. وزارت اطلاعات 9219 حساب بانکی مشکوک را مسدود کرده است.

مقامات ایرانی از فروردین 1401 تاکنون، نزدیک به 10 هزار دستگاه استخراج غیرقانونی ارز دیجیتال را توقیف کرده‌اند. بر اساس گزارش‌ها، بسیاری از دکل‌های ماینینگ کریپتوکارنسی در ایران در مکان‌های عمومی که برق رایگان دریافت می‌کردند مشغول به فعالیت بودند.

مصادره 10000 ماینر توسط مقامات ایرانی

کامبیز ناظریان،‌ سرپرست شرکت توزیع نیروی برق تهران، روز دوشنبه اعلام کرد که مقامات ایرانی از ابتدای سال 1401 تا کنون 9404 دستگاه استخراج غیرقانونی را در تهران کشف و ضبط کرده‌اند. وی توضیح داد که این تجهیزات ماینینگ توسط بازرسان در مناطق مختلف پایتخت کشف شده است.

مصادره 10000 ماینر توسط مقامات ایرانی ؛ رکوردشکنی ایرانیان ادامه دارد!
مصادره 10000 ماینر توسط مقامات ایرانی

مقامات ایرانی به طور مرتب از کشف ماینرهای غیرقانونی در بخش‌های مختلف کشور خبر می‌دهند. بسیاری از عملیات‌های غیرقانونی ماینینگ ارزهای دیجیتال در مکان‌های عمومی نظیر مدارس و مساجد، که برق رایگان دارند، صورت می‌گرفت.

علیرضا پیمان پاک، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس سازمان توسعه تجارت کشور اعلام کرد که اولین سفارش رسمی واردات با ارز دیجیتال به ارزش 10 میلیون دلار با موفقیت انجام شده است. وی افزود: دولت تا پایان شهریور ماه، تجارت با کشورهای خارجی با استقاده از ارزهای دیجیتال و قراردادهای هوشمند را آغاز خواهد کرد.

وضعیت نامعلوم رمزارزها در ایران

هفته گذشته، علیرضا منقابی، رئیس گروه واردات ایران تأکید کرد که دولت می‌بایست یک چارچوب نظارتی پایدار برای رمزارزها ایجاد کند تا امکان استفاده از این دارایی‌های دیجیتال به عنوان وسیله پرداخت واردات میسر شود.

علی صالح آبادی، رئیس کل بانک مرکزی ایران، اخیراً خرید، فروش و سرمایه‌گذاری روی ارزهای رمزنگاری شده را ممنوع اعلام کرده است. وزارت اطلاعات ایران نیز در اردیبهشت ماه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که 9219 حساب بانکی متعلق به 545 فرد را به دلیل تراکنش‌های مشکوک ارزهای دیجیتال مسدود کرده است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره مصادره 10000 ماینر توسط مقامات ایرانی چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید.

منبع: bitcoin

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر