;
coinex

چگونه عکاسی یاد بگیریم ؛ راهنمای جامع شروع عکاسی

عکاسی یک هنر و حرفه و چیزی فراتر از دوربین باکیفیت موبایل و لنزهای پیشرفته است که فراگیری آن مانند هر حرفه و هنر دیگری، همتی بزرگ می‌طلبد. اما چگونه عکاسی یاد بگیریم؟

در طول سال‌ها، عکاسی به یک مهارت پیچیده و شگفت‌انگیز تبدیل شده است. یادگیری عکاسی می‌تواند یک سرگرمی مفید و یک مهارت قابل توجه در رزومه شما باشد، اما باید بدانید آموزش عکاسی، نیاز به پشتکار فراوان دارد و ممکن است پرهزینه باشد اما خوشبختانه برای یادگیری تکنیک‌های اولیه عکاسی لازم نیست مبلغ زیادی برای کلاس‌ها و خرید تجهیزات حرفه ای هزینه کنید و می توانید آموزش عکاسی را با بودجه مناسب خود شروع کنید.

چگونه عکاسی یاد بگیریم؟

اگر به دنبال ساخت یک نمونه کار برای یک حرفه، اشتراک گذاری تجربیات خود با دوستان و خانواده و ثبت دنیای اطراف خود هستید، آموزش عکاسی برای گرفتن عکس های بهتر می تواند یک تجربه ارزشمند باشد. اگر هنوز شروع به یادگیری عکاسی نکرده اید، دانستن اینکه از کجا شروع کنید می تواند سخت و چالش برانگیز باشد. با وجود مهارت های فنی بسیار زیاد برای یادگیری و خرید تجهیزات گران قیمت، آموزش عکاسی می تواند کمی دلهره آور به نظر برسد.

در این مقاله 10 راه ساده و مقرون به صرفه برای آموزش عکاسی آورده شده است که با استفاده از آن ها، اصول عکاسی را می توانید به صورت مقرون به صرفه و مؤثر یاد بگیرید.

چگونه عکاسی یاد بگیریم؟ راهنمای جامع شروع عکاسی

1. از مبانی آموزش عکاسی شروع کنید

 

با جستجوی چند نکته و تکنیک های اساسی در مورد نحوه عملکرد عکاسی شروع کنید. سپس تصمیم بگیرید که چه نوع عکاسی می خواهید باشید – چه به دنبال یک حس حرفه ای باشید یا یک سرگرمی. هرچه اهداف شما برای خود و کسب و کار عکاسی شما واقع بینانه تر باشد، منطقی تر است. همچنین می‌توانید از دوستان خود، طبیعت و رویدادهای روزانه عکس بگیرید و در فضای مجازی مانند اینستاگرام قرار دهید. این کار به ساختن مجموعه‌ای از تصاویر کمک می‌کند که سبک، نقاط قوت و ضعف شما را به‌عنوان یک مبتدی در کمترین زمان به نمایش می گذارد. همچنین می توانید از بازخورد دیگران برای رشد و ارتقای هنر عکاسی خود بهره ببرید.

چگونه عکاسی یاد بگیریم؟ راهنمای جامع شروع عکاسی

2. یک دوربین دیجیتال بخرید

خرید یک دوربین هرچند ارزان به شما کمک می کند تا نحوه استفاده از تنظیمات دوربین خود را یاد بگیرید. اگرچه ممکن است برای یادگیری اصول اولیه عکاسی ضروری نباشد، اما هیچ راهی بهتر از استفاده واقعی از دوربین برای آشنایی با عکاسی وجود ندارد. بسیاری از نکات و ترفندهای رایگان آنلاین برای آموزش عکاسی وجود دارد که می تواند به شما کمک کند نحوه استفاده از دوربین خود را به درستی بیاموزید.

همچنین می توانید با عکاسان دیگر در جلسات یا از طریق رسانه های اجتماعی صحبت کنید و بینش آن‌ها را در مورد استفاده از دوربین خود در موقعیت های واقعی دریافت کنید. همچنین ممکن است بخواهید دوره های عکاسی ارائه شده توسط موسسه های محلی یا مراکز اجتماعی را برای فرصت های مقرون به صرفه تر برای آموزش بررسی کنید.

چگونه عکاسی یاد بگیریم؟ راهنمای جامع شروع عکاسی

3. کتاب های الکترونیکی عکاسی را دانلود کنید و بخوانید

بسیاری از ما از خواندن می ترسیم زیرا ممکن است برخی مطالب را متوجه نشویم یا اینکه نمی دانیم کدام کتاب بهتر است و خرید تعداد زیاد کتاب شاید مقرون به صرفه نباشد. خواندن کتاب‌های الکترونیکی راه‌حلی برای هر دوی این مشکلات ارائه می‌دهد – آن‌ها فرصتی را برای تمرین راحت ارائه می‌دهند که یادگیری اصول عکاسی را آسان‌تر از همیشه می‌کند.

4. آموزش های آنلاین عکاسی را دریافت کنید

یوتیوب یک منبع عالی برای یادگیری نحوه عکس گرفتن در موقعیت ها و شرایط مختلف است. اگر نمی دانید آموزش عکاسی خود را از کجا شروع کنید، با تماشای ویدیوها در یوتیوب شروع کنید. سپس هر بار یک نکته را از سایر ویدیوهای مجموعه یا کانال‌های مرتبط دریافت کنید. همچنین در سایت نورنگار نیز می توانید آموزش عکاسی را دریافت کنید.

چگونه عکاسی یاد بگیریم؟ راهنمای جامع شروع عکاسی

5. از سایر عکاسان حرفه ای بپرسید

هیچ چیز ارزشمندتر از دسترسی و مشاوره از سایر عکاسان حرفه ای نیست. بسیاری از آن‌ها خوشحال خواهند شد که به شما بیاموزند که چگونه کارها را انجام می دهند. تنها باید درخواست کنید! نترسید که کمک خواستن، شما را غیرحرفه ای جلوه دهد. به یاد داشته باشید، همه در یک مقطع زمانی شروع به عکاسی کردند و زمانی مانند شما در عکاسی مبتدی بودند.

حتی می‌توانید با سایر عکاسانی که هم سطح شما هستند اما در حوزه خاصی تخصص دارند اطلاعات خود را مبادله کنید. به طور مثال نحوه استفاده از فتوشاپ (هر مهارت دیگری) را از دیگری بیاموزید و نکاتی که خود در عکاسی تخصص دارید به او یاد بدهید. هنگامی که عکاسی را شروع می‌کنید، مشاوره گرفتن از سایر حرفه‌ای‌ها راهی شگفت‌انگیز برای ایجاد مجموعه مهارت‌های خود و حتی صرفه‌جویی در هزینه کلاس‌ها است.

چگونه عکاسی یاد بگیریم؟ راهنمای جامع شروع عکاسی

6. در کارگاه های آموزشی عکاسی شرکت کنید

کارگاه های آموزشی یا ورکشاپ عکاسی فرصتی برای شماست تا نکات و ترفندهای عکاسی را از متخصصان حرفه ای بیاموزید. می توانید از سایت های آموزشی ایرانی مانند نورنگار، در ورکشاپ عکاسی تبلیغاتی که توسط اساتید حرفه ای ارائه می شود شرکت کنید.

چگونه عکاسی یاد بگیریم؟ راهنمای جامع شروع عکاسی

ورکشاپ های عکاسی فرصتی برای شماست تا نکات و ترفندهای عکاسی را از متخصصان در یک محیط غیررسمی بیاموزید. در حالی که شرکت در یک کارگاه آموزشی عکاسی مفید است، مهم است که آنچه را که یاد می گیرید تمرین کنید. برای یادگیری اصول اولیه عکاسی می‌توانید در کارگاه‌های رایگان در این زمینه شرکت کنید و نحوه عکاسی از پرتره و افراد؛ نحوه اعمال افکت های مختلف در دوربین را به صورت عملی تمرین کنید. در حالی که عکاسی ممکن است به خاطر دوربین های دیجیتال و یا کلاس ها گران باشند، می توانید از طریق ورکشاپ ها اصول اولیه را ارزان یاد بگیرید.

7. در کارگاه های محلی شرکت کنید

بسیاری از شهرها کارگاه های عکاسی را در پارک های محلی و مراکز اجتماعی ارائه می دهند. کارگاه ها معمولاً ارزان یا حتی رایگان هستند و در ازای آن شما با سبک های مختلف عکاسی آشنا می شوید و مهارت های خود را در محیطی امن با یک مربی عکاسی در کنار خود تمرین می کنید.

هنگامی که نسبت به دوربین خود اطمینان بیشتری پیدا کردید، ثبت نام در یکی از دوره های آموزشی آنلاین عکاسی را در نظر بگیرید. شاید کمی گران باشند اما به شما امکان می دهند با سرعت عکاسی را یاد بگیرید. همچنین می توانید آن را از منبع دیگری مانند یکی از اعضای خانواده یا دوستانی که قبلاً دوره را گذرانده اند، بگیرید، همیشه می توانید در تورهای عکاسی ارائه شده توسط عکاسان حرفه ای شرکت کنید.

8. عکاسان معروف را در اینستاگرام دنبال کنید

می توانید چند عکاس با سبک های مختلف را در اینستاگرام دنبال کنید که هر کدام برداشت خود را از عکاسی در سبک های مختلف به اشتراک می گذارند. این روش به شما کمک خواهد کرد تا کادربندی، ژست گرفتن و نورپردازی خود را به طرز فوق العاده ای بهبود بخشید؛ و می توانید از هریک الهام بگیرید.

اگرچه این روزها می‌توان از رسانه‌های اجتماعی به روش‌های مختلفی استفاده کرد، اما اینستاگرام هنوز مکانی عالی برای هنرمندان و مشتاقان است تا بتوانند نکات مفیدی را دریافت کنند. وقتی می‌بینید دیگران با دوربین‌هایشان چه می‌کنند که شاید قبلاً به آن فکر نمی‌کردید، واقعاً می‌تواند هنر شما را از حالت خوب به عالی برساند.

چگونه عکاسی یاد بگیریم؟ راهنمای جامع شروع عکاسی

9. سه پایه بخرید

این ممکن است به عنوان یک نکته اولیه عکاسی به نظر برسد، اما تعجب آور است که چگونه بسیاری از مردم سه پایه نمی خرند – یا اگر می خرند، از آن به درستی استفاده نمی کنند.

یک سه پایه، دوربین شما را ثابت نگه می دارد تا بتوانید عکس ها و فیلم های واضح بگیرید. اگر به درستی از سه پایه استفاده کنید، هنگام عکاسی در شب یا در نور کم، تصویر واضح تر و انعطاف پذیری بیشتری به شما می دهد. سه پایه ها همچنین کنترل بیشتری بر عمق میدان به شما می دهند. اگر می‌خواهید اصول اولیه عکاسی را بیاموزید و مهارت‌های خود را بهبود ببخشید، سرمایه‌گذاری روی یک سه‌پایه خوب یک مکان عالی برای شروع است!

چگونه عکاسی یاد بگیریم؟ راهنمای جامع شروع عکاسی

10. از برنامه های ویرایش عکاسی استفاده کنید

تعدادی از برنامه های عکاسی وجود دارد که بهبود مهارت های شما را آسان تر از همیشه می کند. می توانید از آموزش فتوشاپ مقدماتی شروع کنید؛ و کیفیت عکس خود را از طریق آن بالا ببرید و معایب عکس خود را برطرف کنید تا بی نقص به نظر برسد.

سخن آخر

هر عکاسی حتی عکاسان حرفه ای دائماً در حال یادگیری هستند چراکه نه تنها تجهیزات و فناوری، بلکه به نظر می رسد سطح خلاقیت مورد نیاز برای کار حرفه ای عکاسی دائماً در حال افزایش است. دانستن نحوه یادگیری عکاسی و مهم‌تر از آن، یافتن سبک یادگیری مناسب شما گام مهمی در سفر خلاقانه شما در مسیر یادگیری عکاسی است.

آموزش عکاسی نیاز به ادامه توسعه تکنیک‌های ویرایش و ادیت، رویکرد خلاقانه، سبک‌های منحصربه‌فرد و دانش فنی است، چه به عنوان عکاس حرفه‌ای کار کنید و چه تازه شروع به عکاسی کرده اید یادگیری راه‌های جدید عکاسی و تلاش برای نوآوری در صنعت تصویر، کلید طول عمر و انگیزه یک عکاس است.

شما می توانید تمام تجهیزات لازم برای عکاسی، از دوربین عکاسی تا تجهیزات نورپردازی و صدابرداری را در نورنگار پیدا کنید. همچنین در ورکشاپ های آموزش عکاسی آکادمی نورنگار شرکت کنید و با هزینه مناسب عکاسی را یاد بگیرید.

.

پایان رپورتاژ آگهی

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    من دوره عکاسی رو پیش استاد فداییان در این آموزشگاه گذراندم بسیار استادخوب وباسوادی هستند

    پاسخ