;
coinex

ورود فرمول یک به فضای متاورس : ثبت 2 نام تجاری در پیست لاس وگاس

فرمول یک با ثبت دو نام تجاری به طور رسمی وارد فضای متاورس شد. ورود فرمول یک به فضای متاورس منجر به رشد و پذیرش این حوزه توسط شرکت‌های بزرگ می‌شود.

اتحادیه فرمول یک (F1) پیش از مسابقه جایزه بزرگ لاس وگاس که در نوامبر 2023 برگزار خواهد شد، فعالیت خود در مارکت پلیس NFT و فضای متاورس را آغاز کرده است. این نهاد در 23 آگوست دو علامت تجاری برای مسابقات لاس وگاس ثبت نمود. این علامت‌های تجاری در اداره ثبت اختراع و علائم تجاری ایالات متحده (USPTO) ثبت شده‌اند.

بیشتر بخوانید: بهترین بازی های متاورس برای کسب درآمد

ورود فرمول یک به فضای متاورس

پرونده ثبت نام‌های تجاری فرمول یک توسط مایکل کوندودیس (Michael Kondoudis) در توییتر فاش شده است. این پرونده نشان می‌دهد که فرمول یک به بخش‌های توکن‌های غیرمثلی (NFT)، ارزهای دیجیتال، بیمه و خدمات مالی، لباس‌های مجازی و تجهیزات ورزشی، تجارت ارزی و خدمات ارزی مجازی وارد شده است.

شایان ذکر است که پرونده‌ دو علامت تجاری ثبت شده توسط فرمول یک به فضای NFT ارتباط دارد. برخی از تیم‌های شرکت کننده در مسابقات فرمول یک به طور مجزا با شرکت‌های کریپتو قرارداد دارند. به عنوان مثال حامی مالی تیم ردبول یک شرکت کریپتویی است.

ورود فرمول یک به فضای متاورس : ثبت 2 نام تجاری در پیست لاس وگاس

البته حضور شرکت‌های کریپتوکارنسی در مسابقات فرمول یک باعث ایجاد مشکلات قضایی متعدد شده است. طبق گزارش Finbold، برخی از تیم‌های فرمول یک مجبور به حذف نام تجاری شرکت‌های اسپانسر خود در مسابقات Grand Prix فرانسه شدند. اسپانسرهای این تیم‌ها همگی شرکت‌های حوزه کریپتوکارنسی بودند. این اقدام در راستای پیروی از مقررات سختگیرانه تبلیغ کریپتو در فرانسه انجام شد.

تیم مرسدس AMG Petronas با صرافی FTX قرارداد مشترک NFT امضا کرده است. در این همکاری چندین کلکسیون NFT به همراه یک خودروی واقعی F1 به فروش خواهد رسید.

به دنبال رشد مفهوم متاورس، چندین شرکت سازنده خودرو علاقه‌مندی خود به حضور در این حوزه را نشان دادند. علی‌رغم نوپا بودن صنعت متاورس، حمایت شرکت‌های بزرگ نظیر شرکت‌های خودروسازی به رشد و بلوغ بازار کمک شایانی خواهد کرد.

سایت Finbold در ماه می گزارش داد که شرکت مک لارن (McLaren)، سازنده خودروهای سوپراسپرت بریتانیایی با MSO LAB برای ساخت نسخه‌های محدود NFT مک لارن همکاری کرده است. از دیگر شرکت‌های بزرگ فعال در حوزه توکن‌های غیرمثلی می‌توان به هیوندای (Hyundai) اشاره کرد. مجموعه NFT هیوندای به پروژه متاورسی Metamobility Universe این شرکت ارتباط دارد. هیوندای حتی از پروژه Metamobility در نمایشگاه CES 2022 رونمایی کرد.

MotoGP نیز یک قرارداد حمایت مالی چند ساله با CryptoDATA Tech، شرکت رومانیایی امضا کرده است. CryptoDATA Tech راه‌حل‌های امنیت سایبری و نرم‌افزاری مبتنی بر فناوری بلاک چین را ارائه می‌دهد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره ورود فرمول یک به فضای متاورس چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید.

منبع: finbold

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر