;
coinex

بازگشایی پرسپولیس در فرابورس ؛ پرسپولیس افت می‌کند؟

چند روز پیش نماد معاملاتی استقلال بازگشایی شد و حال شاهد بازگشایی پرسپولیس در فرابورس هستیم. برای بررسی وضعیت نماد پرسپولیس با ما باشید.

اوایل اسفندماه سال گذشته پذیره‌نویسی تیم‌های پایتخت در فرابورس آغاز شد. این پذیره‌نویسی کمتر از یک ماه زمان برد اما بعد از گذشت پنج ماه، حالا نماد دو باشگاه استقلال و پرسپولیس در فرابورس بازگشایی شده است.

بیشتر بخوانید: کارزار سهامداران بورسی برای حل مشکلات بازار سرمایه

بازگشایی پرسپولیس در فرابورس

چهارشنبه هفته گذشته بازگشایی نماد استقلال در فرابورس آغاز شد و البته دقیقا یک روز بعداز بازگشایی شاهد روند نزوی استقلال بودیم. امروز چهارشنبه نیز قرار است نماد پرسپولیس در تابلو نارنجی فرابورس بازگشایی شود. با توجه به بازگشایی این نماد معاملاتی از فردا، سهامداران می‌توانند برای تعیین کارگزار ناظر و بررسی اطلاعات افشا شده در سامانه کدال اقدام کنند.

بازگشایی پرسپولیس در فرابورس ؛ پرسپولیس افت می‌کند؟

البته در حال حاضر معاملات این نماد در بازار پایه فرابورس آغاز نشده و باید دید این نماد بعد از بازگشایی چه وضعیتی به خود می‌گیرد. هفته گذشته حسین قربان‌زاده، رئیس سازمان خصوصی‌سازی علت تاخیر در بازگشایی نماد پرسپولیس را اینطور عنوان کرد که سال مالی پرسپولیس مربوط به 31 خرداد است و با توجه به چنین شرایطی به مدت 2 ماه فرصت برای ارائه صورت‌های مالی دارد.

نماد استقلال در دومین روز بازگشایی خود روندی نزولی به خود گرفت. البته که به عقیده کارشناسان افت استقلال عادی است و حتی سهامداران باید انتظار نزول بیشتری را داشته باشند. البته برخی از کارشناسان می‌گویند که کمبود نقدینگی عامل افت نمادها در بورس است.

حال کارشناسان می‌گویند ممکن است سناریو افت استقلال برای پرسپولیس نیز تکرار شود. در هر حال در زمان پذیره‌نویسی نیز بسیاری از کارشناسان بازار سرمایه نسبت به عدم ارزندگی سهام این دو باشگاه هشدار داده بودند. دقیقا چندی بعداز پذیره‌نویسی این دو باشگاه، چند کارشناس اعلام کردند که سهام استقلال و پرسپولیس ارزش خرید ندارد و سهامداران در میان مدت ضرر می‌کنند. البته این زیان قطعی نیست و باید تغییر روند بازار سرمایه و افزایش نقدینگی می‌تواند رشد قیمت سهام سرخابی‌ها را در پی داشته باشد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد بازگشایی پرسپولیس در فرابورس چیست؟ لطفا نظرات خود را در قسمت کامنت با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر