;
coinex

سفرهای بین شهری اسنپ به طور محدود فعال شد [+فهرست شهرها]

با توجه به مسئله امنیت مسافران، با اعمال شرایط و ضوابط خاصی، سفرهای بین شهری اسنپ در برخی از استان‌های کشور فعال شده است.

تا به امروز با استفاده از اپلیکیشن اسنپ، می‌توانستید به راحتی در داخل شهرها، با هزینه کمتری نسبت به آژانس و تاکسی جا به جا شوید. اما امکان سفر بین‌شهری در اسنپ برای کاربران این پلتفرم فعال نبود.

با توجه به توسعه این اپلیکشن، از امروز افراد می‌توانند برای تردد بین برخی از شهرهای کشور از خدمات اسنپ استفاده کنند. البته شرایط خاصی مثل همراه داشتن مدارک هویتی توسط کاربران برای این نوع سفر از سوی اسنپ اعمال شده است. در ادامه این مطلب کلیه شرایط شرح داده شده است.

بیشتر بخوانید:‌ قابلیت مدیریت انتظار کاربران به اسنپ اضافه شد

سفرهای بین شهری اسنپ به طور محدود فعال شد

اپلیکشن اسنپ سال‌هاست که وظیفه جا به جایی مسافران را در بسیاری از شهرهای کشور برعهده دارد. اخیرا اما امکان سفرهای بین شهری را در بسیاری از استان‌های کشور نیز فراهم ساخته است.

سفرهای بین شهری اسنپ
سفرهای بین شهری اسنپ

همانند روالی که در فرآیند سفرهای درون شهری طی می‌شود، پس از مشخص کردن مبدا و مقصد در شهرهای فعال و مشاهده قیمت، می‌توان درخواست سفر بین شهری داد. این درخواست برای کاربران راننده منتخب ارسال خواهد شد و پس از پذیرش سفر، اطلاعات کاربر راننده به فرد نمایش داده می‌شود.

لازم به ذکر است انجام سفر بین شهری اسنپ دارای محدودیت زمانی بوده و باید ثبت درخواست و پذیرش آن توسط کاربر راننده در بازه زمانی 6 صبح تا 9 شب باشد. طبق گزارشات شرکت اسنپ:

هزینه‌ سفرهای بین‌شهری نیز مانند دیگر سفرها با عوامل مختلفی سنجیده می‌شوند. از جمله مهمترین عامل تاثیرگذار در قیمت سفرهای بین‌شهری، فاصله شهرها از یکدیگر است. همچنین مسیر رسیدن به شهرها و احتمال ترافیک میان راه نیز در قیمت نهایی سفر موثر خواهد بود.

شهرهای تحت پوشش سفرهای بین شهری اسنپ را می‌توانید در ذیل مشاهده نمایید:

سفرهای بین شهری اسنپ به طور محدود فعال شد [+فهرست شهرها]
سفرهای بین شهری اسنپ

امنیت سفرهای بین شهری با اسنپ

یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های کاربران و رانندگان اسنپ “امنیت سفرهای بین شهری”  است. مواردی که در ادامه فهرست شده‌اند، از جمله مواردی هستند که شرکت اسنپ در رابطه با این مسئله در نظر گرفته است:

  • اول اینکه بر اساس گزارش اسنپ، این شرکت مدعی است تمامی کاربران راننده‌ای که قصد فعالیت در سرویس سفر بین‌شهری را دارند با دقت هرچه تمام‌تر پالایش می‌شوند. بنابراین کاربران راننده‌ای که بالاترین امتیاز و سابقه را در اسنپ دارند درخواست سفر بین‌شهری را دریافت می‌کنند. مشارکت کاربران در نظرسنجی پایان سفرها خیلی در این موضوع اثرگذار خواهد بود چرا که مسافران کارشناسان کنترل کیفیت اسنپ هستند و بازخوردهایشان به افزایش کیفیت سفرها کمک می‌کند.
    برای افزایش امنیت سفرهای بین‌شهری پس از پذیرفته شدن سفر توسط کاربر راننده از مسافر درخواست می‌شود که شماره کد ملی خود را برای اسنپ ارسال کند. این کد ملی در اختیار کاربر راننده هم قرار می‌گیرد و کاربر راننده این اختیار را دارد که برای اطمینان بیشتر کد ملی را با کارت ملی شما تطبیق دهد. بنابراین همراه داشتن مدارک شناسایی برای سفرهای بین‌شهری ضروری است.
  • در سفرهای بین‌شهری هم مانند همیشه اولین قدم قبل از سوار شدن در اسنپ بررسی پلاک ماشین است که باید با پلاک ذکر شده در اپلیکیشن مقایسه شود. تطبیق رنگ و مدل ماشین هم مهم است و در نهایت تطبیق چهره راننده با عکس داخل اپلیکیشن به کاربر مسافر این اطمینان را می‌دهد که سوار خودروی درستی شده‌است. اسنپ تاکید دارد که اگر هر کدام از این اطلاعات با مشخصات داخل اپلیکیشن مغایرت داشت، باید جدا از سوار شدن اجتناب کرده و موضوع را به آن‌ها اطلاع داد.
  • شرط سوم برای حفظ امنیت، بازدید از خودروهاست. وضعیت خودرو در سفر بین‌شهری اهمیت بسیاری دارد از همین رو تمام خودروهای حاضر در این سرویس از سطح خاصی از استاندارد سفر بین‌شهری برخوردارند. همچنین به همین منظور به صورت دوره‌ای خودروهای این سرویس توسط اسنپ بازدید می‌شود تا اطمینان حاصل شود که در طول سفر مشکلی پیش نخواهد آمد. علاوه بر این آموزش‌های لازم برای آماده‌سازی خودرو و برطرف کردن مشکلات فنی به کاربران راننده این سرویس داده شده است.پ
  • پشتیبانی 24 ساعته اسنپ برای پیگیری هر مسئله یا مشکلی در سفر در دسترس کاربران هستند. در صورتی که به هر دلیلی در حین سفر بین‌شهری نیاز به پشتیبانی و جایگزینی خودرو باشد، فقط کافی است این موضوع را به اطلاع پشتیبانی رسانده تا اقدامات لازم صورت گیرد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص سفرهای بین شهری اسنپ چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر