;
coinex

لپ تاپ ایسوس ZenBook 17 Fold OLED رسما رونمایی شد

شرکت ایسوس روز گذشته و در رویداد بین‌المللی IFA 2022 از لپ تاپ ایسوس ZenBook 17 Fold OLED رونمایی کرد. این محصول یک نمایشگر تاشو جذاب دارد.

ایسوس اوایل سال جاری و طی رویداد CES 2022 برای اولین بار از لپ تاپ تاشو ZenBook 17 Fold OLED رونمایی کرد. اما به تازگی و در رویداد IFA، این شرکت یک دستگاه تاشو جدید را رونمایی کرد که در ادامه بیشتر با آن آشنا خواهیم شد.

بیشتر بخوانید: بهترین لپ تاپ های ایسوس 2022

لپ تاپ ایسوس ZenBook 17 Fold OLED

درباره مشخصات فنی این دستگاه باید گفت که لپ تاپ ایسوس ZenBook 17 Fold OLED با پردازنده نسل دوازدهمی اینتل Core i7 1250U و 16 گیگابایت رم از نوع LPDDR5 ارائه می‌شود. پردازنده 1250U یک پردازنده 10 هسته‌ای است که دو هسته P و هشت هسته E دارد.

این لپ‌تاپ کارت گرافیک مجزا ندارد و پردازش‌های گرافیکی آن برعهده گرافیک داخلی Iris Xe است. فضای ذخیره‌سازی این لپ‌تاپ نیز یک SSD یک ترابایتی M.2 NVMe PCIe 4.0 است. سیستم عامل دستگاه نیز به طور پیشفرض ویندوز 11 است.

ZenBook 17 Fold OLED، در واقع یک لپ تاپ-تبلت هیبریدی است که یک نمایشگر تاشوی 17.3 اینچی OLED با رزولوشن 2560×1920 پیکسل دارد که بیشینه روشنایی آن 500 نیت است. وقتی این دستگاه در حالت کاملا باز قرار گرفته باشد، می‌توان آن را روی پایه پشتی خودش قرار داده و به عنوان یک مانیتور استفاده کرد که برای امور اداری و درسی با همراهی یک کیبرد بلوتوثی بسیار مناسب خواهد بود.

نمایشگر این لپ‌تاپ تا زاویه 120 درجه تا می‌شود و در این حالت می‌توان با اتصال کیبرد بلوتوثی، می‌توان از نمایشگر 17.3 اینچی‌ آن به طور کامل استفاده کرد. البته امکان تبدیل نیمه پایینی نمایشگر به یک کیبرد لمسی مجازی نیز وجود دارد. البته که تجربه کار با این محصول حتی به کیبرد فیزیکی نزدیک هم نیست.

با اتصال یک کیبرد فیزیکی مگنتی به پایین دستگاه نیز می‌توان از این دستگاه به عنوان یک لپ‌تاپ عادی استفاده کرد. در شرایط لپ‌تاپ یک نمایشگر 12.5 اینچی دارد که رزولوشن 1280 در 1920 پیکسل دارد. البته می‌توانید از این دستگاه به طور یک تبلت و بدون استفاده از هیچ ابزار جانبی نیز استفاده کرد که البته با ابعاد 17.3 اینچ، بسیار بزرگ است.

در لبه‌های این دستگاه دو درگاه USB-C با پشتیبانی از تاندربولت 4 به چشم می‌خورد. هر دو درگاه امکان استفاده به عنوان درگاه شارژ و همچنین خروجی تصویر از طریق رابط  DisplayPort را دارند. علاوه بر آن، یک جک 3.5 میلی متری نیز برای این لپ تاپ تعبیه شده است.

ایسوس برای شارژدهی لپ تاپ ZenBook 17 Fold OLED از یک باتری 4 سلولی 75 واتی استفاده کرده که تا 9.5 ساعت شارژدهی دارد. وزن این لپ‌تاپ نیز 1.5 کیلوگرم است که برای یک تبلت عدد بالایی است. برای یک لپ‌تاپ 17.3 اینچی این رقم بسیار مناسب است.

در خصوص قیمت و دسترسی، باید بگوییم که لپ تاپ ZenBook 17 Fold OLED در سه‌ماهه آخر امسال و به قیمت 3499 دلار عرضه می‌شود. صرفاً برای مقایسه، قیمت این لپ تاپ از قیمت دو عدد گوشی تاشوی Galaxy Z Fold4 نیز بیشتر است.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درباره لپ تاپ ایسوس ZenBook 17 Fold OLED چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر