;
coinex

علت کمبود عرضه خودرو در بورس کالا چیست؟

مسلم صالحی، یکی از اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس، گفته است که عرضه خودرو در بورس مشکلی ندارد اما آنچه واقعا اتفاق می‌افتد، کمبود عرضه خودرو در بورس کالا است.

به گفته وی، تنها در صورتی می‌توان عرضه خودرو در بورس را موفقیت آمیز دانست که میزان خودروهای عرضه شده با نیاز بازار برابر باشد. اگر میزان تقاضا از میزان عرضه بیشتر باشد، قیمت خودروها افزایش می‌یابد و سود آن در جیب خودروسازان می‌رود.

بیشتر بخوانید: مجوز شماره گذاری خودروهای تیبا صادر شد [+زمان تحویل]

علت کمبود عرضه خودرو در بورس کالا

اگرچه بورس کالا برای عرضه خودرو بهترین راهکار نیست، اما مزایای زیادی دارد. برای مثال، خرید مستقیم خودرو از تولیدکننده یکی از این مزایاست.

مسلم صالحی ضمن اشاره به مشکل کمبود عرضه خودرو در بورس گفته است: «کمبود عرضه در مقابل تقاضای زیاد باعث افزایش قیمت خودرو شده که سود آن را خودروساز می‌برد؛ به طوری که تا دیروز خودرو را ۸۰۰ میلیون تومان می‌فروختند، امروز به قیمت یک میلیارد و دویست میلیون تومان رسیده است؛ علت این اتفاق به کمبود عرضه بر می‌گردد.»

علت کمبود عرضه خودرو در بورس کالا

وی در ادامه اظهار کرده است:

در شرایطی عرضه خودرو در بازار بورس موفقیت آمیز خواهد بود که خودرو به اندازه‌ای عرضه شود که قیمت کاذب پیدا نکند. الان قیمت‌ها کاذب است.

در واقع، وقتی عرضه خودرو کم باشد، قیمت کاذب به وجود می‌آید و برای جلوگیری از این مشکل می‌بایست میزان عرضه خودرو در بورس با میزان تقاضا برابر شود.

اما این کمبود عرضه دلایل متعددی دارد که یکی از مهم‌ترین آنها، بازگشت تحریم‌ها علیه ایران است. تحریم‌ها صنعت خودروسازی را با کمبودهای متعددی مواجه کرده و در نتیجه، تولید و عرضه خودرو به بازار به شدت افت پیدا کرده است.

مطالب بیشتر در تکراتو:

.

نظر شما درباره‌ی علت کمبود عرضه خودرو در بورس کالا چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر