;
coinex

قطع دسترسی کاربران ایرانی به گوگل پلی ؛ صیانت، محدودیت خارجی یا مشکل فنی؟

قطع دسترسی کاربران ایرانی به گوگل پلی در ساعات اخیر توسط برخی از کاربران در فضای مجازی اعلام شده و به نظر برخی کاربران امکان دسترسی به اپلیکیشن‌ها را ندارند.

به نظر می‌رسد که از ساعاتی پیش دسترسی برخی کاربران ایرانی به اپلیکیشن های گوگل پلی استور به طرز عجیبی قطع شده است. اما ماجرا چیست؟ یک محدودیت داخلی جدید یا یک اعمال فیلترینگی از خارج؟

آنطور که گزارش‌های متاخرتر نشان می‌دهد، برخی از کاربران روسی و کوبایی نیز با مشکل مشابهی در مورد برنامه‌های گوگل پلی مواجه شده‌اند و در زمان تلاش برای دانلود برنامه‌های مد نظر خود با ارور معروف Couldn’t complete your purchase رو به رو می‌شوند.

بیشتر بخوانید: بازگشت پارلر به گوگل پلی استور همزمان با حذف شبکه اجتماعی ترامپ!

قطع دسترسی کاربران ایرانی به گوگل پلی

به نظر می‌رسد که در مورد محدودیت جدید که از سوی گوگل اعمال شده است، استفاده از روش‌هایی چون روشن کردن vpn نیز پاسخگو نیست و گوگل با رصد فعالیت فرد در دیگر اپلیکیشن‌ها، ابتدا ملیت او را تشخیص می‌دهد و سپس مانع از دانلود برنامه‌ها می‌شود.

قطع دسترسی کاربران ایرانی به گوگل پلی ؛ صیانت، محدودیت خارجی یا مشکل فنی؟

در حال حاضر کاربران ایرانی، کوبایی، روسی و تانزانیایی از دسترسی به برنامه‌های گوگل پلی محروم شده‌اند و امکان نصب اپلیکیشن‌ها را ندارند. بنابر بررسی‌های انجام شده، اقدامات گوگل برای محدود کردن دسترسی کاربران تانزانیایی و ایرانی شدیدتر هم شده است.

در هر حال بسیاری از اپلیکیشن‌های مهمی که حالا با قطع دسترسی گوگل پلی از دسترس خارج شده‌اند، پیش از این از اپ استورهای ایرانی چون مایکت و کافه‌بازار نیز حذف شده بودند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد قطع دسترسی کاربران ایرانی به گوگل پلی چیست؟ لطفا نظرات خود را در قسمت کامنت با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر