;
coinex

بازگشت پارلر به گوگل پلی استور همزمان با حذف شبکه اجتماعی ترامپ!

بنابر اعلام مدیران پارلر، به زودی شاهد بازگشت پارلر به گوگل پلی استور خواهیم بود. این سرویس به علت انتشار مطالبی تحریک‌آمیز و خشونت‌بار در ارتباط با وقایع تصرف کنگره توسط حامیان ترامپ، از اپ‌استور مرجع اندروید حذف شده بود.

پارلر را اساسا به عنوان سرویس و شبکه اجتماعی محافظه‌کاران و راست افراطی در آمریکا می‌شناسند و اساسا پیش از آنکه پروژه شبکه اجتماعی اختصاصی دونالد ترامپ مطرح شود، قرار بود که پارلر مامنی برای گردهم‌آیی طرفداران او باشد.

این سرویس که خود را به عنوان «شبکه اجتماعی آزادی بیان» معرفی می‌کند در ژانویه 2021 و بعد از یورش طرفداران دونالد ترامپ به کنگره آمریکا ممنوع و از اپ استور حذف شده بود. سخنگوی گوگل در آن زمان گفته بود که این حذف بیش از هر چیز به دلیل عدم رعایت «خط مشی‌های اعتدال در انتشار محتوا و انتشار پست‌هایی خشونت‌آمیز و تحریک‌کننده است». حال پارلر با اعمال تغییراتی بر سیستم نظارت محتوا، دوباره قرار است به گوگل پلی بازگردد.

بیشتر بخوانید: احتمال لغو پروژه شبکه اجتماعی ترامپ قوت گرفت؛ حقیقت در آستانه فروپاشی!

بازگشت پارلر به گوگل پلی استور

سخگوی گوگل درباره حذف پارلر و خط‌مشی‌های گوگل در انتشار محتوا گفته بود: «همه اپلیکیشن‌ها اجازه حضور در گوگل پلی استور را دارند مشروط بر اینکه قواعد مربوط به سیاست‌های انتشار محتوا در گوگل پلی را رعایت کنند. تمام برنامه‌هایی که قابلیت تولید محتوا توسط کاربران (UGC) را ارائه می‌کنند، بایستی شیوه‌های دقیق و مشخصی را برای نظارت بر محتوا و منع موارد خشونت‌آمیز برقرار کنند».

با این اوصاف به نظر می‌رسد که پارلر حالا تغییرات مهمی در شبکه اجتماعی خود ایجاد کرده باشد تا با خط مشی‌های گوگل تطابق پیدا کند. بلومبرک و اکسیوس گزارش داده‌اند که توسعه‌دهندگان Parler، الگوریتم‌های جدیدی برای تعدیل محتوا و حذف محتواها و پست‌های خشونت‌آمیز اجرا کرده‌اند که آن‌ها را با الزامات مدنظر گوگل تطابق می‌دهد.

بازگشت پارلر به گوگل پلی استور همزمان با حذف شبکه اجتماعی ترامپ!

البته در دوران حذف پارلر از گوگل پلی، افراد همچنان با دانلود این اپلیکیشن از وب‌سایت پارلر امکان استفاده از خدمات آن را داشتند، اما تلاش پارلر برای بازگشت به گوگل پلی استور و پذیرش سیاست‌های این اپ استور مرجع مشخصا جاکی از تاثیر بزرگی است که این پلتفرم دانلود اپلیکیشن در موفقیت برنامه‌ها دارد.

پارلر حالا ابزار تعدیل و نظارت محتوای خود را بر اساس هوش مصنوعی اصلاح کرده تا محتواهایی که نفرت‌پراکنانه یا تحریک‌آمیز قلمداد می‌شوند بلافاصله حذف شوند.

گفتنی است با وجود مشکلاتی که پارلر با گوگل داشت، این سرویس مدتی بعد از حذف از اپ استور اپل، یعنی دقیقا در ماه می 2021 بار دیگر در اپ استور اپل ظاهر شد. مورد مشابه این اتفاق برای شبکه اجتماعی دونالد ترامپ نیز تکرار شده و در شرایطی که این سرویس در اپ استور اپل در دسترس است،‌‌ گوگل از تایید Truth برای گوگل پلی استور به علت عدم تطابق با سیاست‌های محتوایی خود خودداری کرده است.

شبکه اجتماعی رئیس جمهور سابق آمریکا این روزها دقیقا مانند خود شخص رئیس جمهور درگیری‌ها و چالش‌های زیادی دارد. در شرایطی که شرکت پشتیبان فنی و توسعه‌دهنده این سرویس، Digital World Acquisition Corp می‌کوشد تا با حسن نیت و با همکاری با گوگل، برنامه خود را برای راه‌اندازی در پلی استور آماده کند، شخص رئیس جمهور سابق مطالبی کاملا متضاد با خط مشی پلی استور منتشر می‌کند تا کار بیشتر گره بخورد!

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد بازگشت پارلر به گوگل پلی استور چیست؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید و با اخبار تکنولوژی را از تکراتو دنبال کنید.

منبع: engadget

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر