;
coinex

طرح صیانت تصویب شد

یک کارشناس فناوری اطلاعات در صفحه شخصی توییتر خود خبر از این داده که در جلسه شورای عالی فضای مجازی طرح صیانت تصویب شد و به زودی اجرایی می‌شود.

این روزها کافیست برای چند ثانیه ارتباط اینترنت یا دسترسی ما به یک سرویس قطع شود تا ناخودآگاه به یاد محدودیت‌ها و طرح صیانت بیفتیم. البته که این حدس و گمان و نگرانی‌ها خیلی هم بی‌دلیل نیست چراکه حداقل در چند اختلال اینترنتی اخیر و یا مشکلات دسترسی به فیلترشکن‌ها وزارت ارتباطات و مسئولان طرح صیانت، مسئولیت این اختلالات را پذیرفته‌اند. اما آیا بالاخره طرح صیانت تصویب شده است؟

بیشتر بخوانید: قطع دسترسی کاربران ایرانی به گوگل پلی ؛ صیانت، محدودیت خارجی یا مشکل فنی؟

طرح صیانت تصویب شد

یک کارشناس فناوری اطلاعات در توییتر خود خبر از تصویب بخش یا بخش‌هایی از طرح صیانت در شورای عالی فضای مجازی به ریاست رئیس جمهور داده است. این در حالی است که طراح این طرح می‌گوید که از تصویب آن بی‌اطلاع است. محمد کشوری در توییتر خود نوشت:

در بخشی از طرح موسوم به طرح صیانت (بر اساس نسخه ۹ بهمن به نام نظام تنظیمگری) که شامل اعضا و اختیارات کمیسیون عالی تنظیم مقررات بوده و برای تصویب به شورای عالی فضای مجازی ارجاع شده بود، توسط این شورا به تصویب رسید و برای اجرا ابلاغ شد.

وی افزود: «به این ترتیب کمیسیون عالی تنظیم مقررات با ترکیب اعضا و وظایف کاملا متفاوت نسبت به گذشته در جایگاه «تنظیم گر تنظیمگران» فضای مجازی ایفای نقش می‌کند».

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره اینکه طرح صیانت تصویب شد چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان گذاشته و اخبار فناوری را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر