;
coinex

شانس برنده شدن در قرعه کشی فروش یکپارچه خودرو چقدر است؟

شنیده‌ها حکایت از کاهش تعداد خودروها در مرحله سوم قرعه کشی دارد. با این حساب به نظر می‌رسد شانس برنده شدن در قرعه کشی فروش یکپارچه خودرو مرحله سوم به یک درصد برسد.

سومین مرحله قرعه کشی فروش یکپارچه خودرو از امروز 16 شهریور 1401 آغاز می‌شود، متقاضیان سه روز مهلت دارند تا در این سامانه ثبت نام کنند.

بیشتر بخوانید: شرایط فروش لاماری ایما شهریور 1401

چرا شانس برنده شدن در قرعه کشی فروش یکپارچه خودرو کم شده است؟

از جمله دلایل ایجاد سامانه‌ای جامع و تجمیع فروش خودروسازان، عرضه خودرو در تعداد بالا بود. چراکه به باور مسئولین وزارت صمت، عرضه اصطلاحا قطره چکانی خودرو، تاثیر چندانی بر بازار خودرو نداشت. این در حالی‌ست که خودروهای عرضه شده در سومین مرحله فروش یکپارچه، از دو مرحله قبلی کمتر است.

بنابراین با یک حساب سرانگشتی می‌توان به این نتیجه رسید که شانس برنده شدن در قرعه کشی فروش یکپارچه خودرو برای متقاضیان به یک درصد کاهش خواهد یافت.

در مرحله اول قرعه‌کشی فروش یکپارچه، 177 هزار دستگاه عرضه شد که بالغ بر 4 میلیون نفر متقاضی داشت که شانس برنده شدن در مرحله اول به طور میانگین 4 درصد بود. یعنی چیزی حدود 22 نفر متقاضی برای یک دستگاه خودرو.

در مرحله دوم قرعه کشی نیز با 77 هزار دستگاه برگزار شد که کاهش چشمگیری نسبت به مرحله اول داشت. این در حالی بود که در این دوره از قرعه کشی 6 میلیون نفر ثبت نام کرده بودند. چیزی در حدود 50 درصد افزایش. همین مسئله باعث شد، شانس برنده شدن در قرعه کشی فروش یکپارچه از 4 درصد مرحله اول به 1.3 درصد برسد.

با توجه به تقاضای بالای در برخی از مدل‌ها، شانس برنده شدن افراد، به طور کلی پایین‌تر از میانگین کلی خواهد بود. مثلا در مرحله دوم فروش خودرو، به طور تقریبی دو میلیون و 222 هزار نفر برای خرید پژو پارس ثبت نام کردند. پژو پارس در آن مرحله از قرعه کشی به تعداد 4 هزار و 500 دستگاه عرضه شد که شانس برنده شدن افراد را تا 0.2 درصد کاهش داد. چیزی در حدود 500 نفر متقاضی در ازای یک خودرو.

به گفته سخنگوی وزارت صمت، این دوره از قرعه کشی با 60 هزار دستگاه خودرو برگزار خواهد شد. یعنی 66 درصد کاهش نسبت به دوره اول و 22 درصد کاهش نسبت به دوره دوم. این در حالی است که در مرحله دوم قرعه کشی 6 میلیون نفر در این سامانه ثبت نام کرده بودند. با این حساب شانس برنده شدن در قرعه کشی فروش یکپارچه یک درصد خواهد بود.

یکی از دلایل کاهش عرضه در این دوره از قرعه کشی را می‌توان خروج برخی از مدل‌ها از فرآیند قرعه کشی دانست. باید دید شانس برنده شدن در قرعه کشی فروش یکپارچه خودرو با توجه به افزایش 50 درصدی شرکت کنندگان و کاهش 60 درصدی خودروهای عرضه شده چقدر خواهد بود. شاید شما برنده خوش شانس این دوره از قرعه کشی فروش یکپارچه خودرو باشید.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره شانس برنده شدن در قرعه کشی فروش یکپارچه خودرو چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر