;
coinex

کشف یک ایراد امنیتی بزرگ در کروم ؛ همین حالا مرورگرتان را آپدیت کنید!

گوگل در به‌روزرسانی جدید خود توانسته یک ایراد امنیتی بزرگ در کروم که یک باگ روز صفر بوده را برطرف کند. به این منظور توصیه می‌شود همین حالا مرورگر خود را آپدیت کنید.

به دلیل وجود ایراد امنیتی بزرگ در کروم هم اکنون تمامی کاربران مرورگر گوگل کروم در سیستم‌عامل‌های ویندوز، مک و لینوکس باید جدیدترین به‌روزرسانی این مرورگر را نصب کنند، زیرا این ایراد امنیتی که در کروم وجود دارد می‌تواند مورد سوءاستفاده هکرها قرار بگیرد.

این ایراد برای اولین بار در تاریخ 30 اوت (8 شهریور) توسط یک منبع ناشناس به گوگل اعلام شد و این شرکت در پستی در وبلاگ خود اعلام کرد: «گوگل از گزارش‌هایی که می‌گویند آسیب‌پذیری CVE-2022-3075 مورد سواستفاده قرار گرفته، آگاه است». بنابراین مسئولان گوگل اعلام کردند که ظرف چند روز یا هفته آینده یک به‌روزرسانی در دسترس تمام کاربران قرار خواهد گرفت که این ایراد را برطرف می‌کند.

گوگل هنوز اطلاعاتی از جزئیات این باگ منتشر نکرده و بر این عقیده است که به منظور دستیابی به اطلاعات بیشتر در این خصوص باید تا زمان نصب این به‌روزرسانی توسط اکثر کاربران گوگل کروم صبر کرد. به نظر می‌رسد که این تصمیم برای سخت‌تر کردن شرایط جهت سوءاستفاده هکرها از این ایراد گرفته شده است.

اما با توجه به شواهد می‌توان این باگ را مرتبط با «اعتبارسنجی ناکافی داده‌ها» در کتابخانه Mojo دانست. این کتابخانه پیش از این توسط مرورگر کرومیوم استفاده شده و کروم هم مبتنی بر آن ساخته شده است.

بیشتر بخوانید: مدیریت رمزعبور در کروم با داده های بیومتریک ؛ راهکار امنیتی جذاب گوگل!

آپدیت جدید گوگل کروم برای حل ایراد امنیتی بزرگ در کروم

به منظور راه‌اندازی این به‌روزرسانی، کلیه کاربران کروم باید یک بار مرورگر خود را بسته و مجدداً آن را باز کنند. با این کار، مرورگر باید به نسخه 105.0.5195.102 برود. در صورت اطمینان از داشتن آخرین نسخه کروم، باید به بخش منو رفته و از آن جا قسمت Help را انتخاب کنید، بعد از ورود به قسمت Help وارد بخش About Google Chrome شوید. در این قسمت می‌توانید به نسخه مرورگر خود دست پیدا کنید.

ایراد امنیتی بزرگ در کروم

گوگل درست چند روز پیش نسخه 105 کروم را منتشر نمود که این نسخه به تنهایی توانست 24 مشکل امنیتی این مرورگر را برطرف کند اما این ایراد امنیتی بزرگ را از قلم انداخته بود. به همین منظور، گوگل نیز آخرین آپدیت مرورگر کروم را منتشر کرد.

این ششمین باگ روز صفر کروم در سال جاری میلادی است. پیش از اعلام این ایراد نیز آخرین بار در اواسط ماه اوت (اواخر مرداد ماه) یک آسیب‌پذیری دیگر در این مرورگر گزارش شد که به شکل جدی مورد سوءاستفاده هکرها قرار گرفته بود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد کشف یک ایراد امنیتی بزرگ در کروم چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر