;
coinex

ممنوعیت واردات خودرو از برندهای معروف ؛‌ نه فرانسوی نه آلمانی، فقط چینی!

معاون وزیر صمت در اختتامیه نمایشگاه تحول صنعت از احتمال ممنوعیت واردات خودرو از برندهای معروف خبر داد و گفت دستورالعمل‌های مربوط به واردات خودرو در حال تکمیل شدن است.

زمانی که صحبت از آزادشدن واردات خودرو به میان آمد، این تصور ایجاد شد که قرار است، واردات خودرو شامل تمامی برندها از جمله برندهای معروف هم شود. اما ظاهرا این واردات شامل همه خودروها نخواهد شد و واردات خودرو از کشورهایی که حامی تحریم هستند یا بوده‌اند ممنوع خواهد بود. به این ترتیب با ممنوعیت واردات خودرو از برندهای معروف مواجه خواهیم بود و این بخت تنها نسیب خودروهای چینی خواهد شد!

بیشتر بخوانید: شرایط فروش لاماری ایما شهریور 1401

ممنوعیت واردات خودرو از برندهای معروف

معاون دفتر صنایع خودرو وزارت صمت می‌گوید، امضای مصوبه وارات خودرو به منزله تصویب آیین نامه اجرایی نیست و ابهاماتی در برخی بندهای آیین نامه وجود دارد و قانون ایراداتی به آن وارد کرده است.

مثلا، از مهمترین شروط واردات می‌توان به انتقال فناوری جدید به کشور اشاره کرد تا به صنعت خودروسازی در بالابردن کیفیت محصولات کمک کند. اما این شرط توسط کشورهای حامی تحریم پذیرفته نشد. به احتمال زیاد همین مسئله باعث حذف برخی برندها از لیست واردات خودرو و در نهایت ممنوعیت واردات خودرو از برندهای معروف خواهد شد.

از دیگر شروطی که در آیین نامه واردات خودرو آمده، اولویت ورود خودروهای اقتصادی است که با هدف ایجاد تعادل در بازار و همچنین بهره‌مند شدن تمام اقشار جامعه از فرآیند واردات خودرو نگاشته شده است.

علاوه بر شروط مذکور، میزان ارز اختصاصی برای واردات خودرو نیز از جمله محدودیت‌های این آیین‌نامه است که سازمان برنامه و بودجه با همفکری بانک مرکزی و متناسب با وضعیت کشور در آئین نامه تعیین کرده است.

از آنجایی که یکی از شروط وارد کردن خودرو، انتقال فناوری از شرکت مبدا است، واردکنندگان می‌توانند با ارائه طرح کسب و کار خود و با تضمین ایجاد نمایندگی و مراکز خدمات پس از فروش از کمک‌های دولتی استفاده کنند.

معاون وزارت صمت در توضیح ممنوعیت واردات خودرو از برندهای معروف بیان داشت که تحریم‌های آمریکا ظالمانه است و کشورهای حامی این تحریم‌ها و برندهای متعلق به آن کشورها باید از لیست بالقوه برای واردات خودرو خط زده شوند.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درباره ممنوعیت واردات خودرو از برندهای معروف چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر