;
coinex

تعطیلی آپارات گیم بهانه‌ای برای فشار بر نهادهای نظارتی است!

رئیس هیئت مدیره بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای از تصمیم تعطیلی آپارات گیم ، ابزار تاسف کرد و گفت، این اقدام در راستای ایجاد فشار بر سیستم‌های نظارتی است.

بعد از اطلاع تعطیلی سرویس آپارات گیم، واکنش‌هایی منفی زیادی از سوی کاربران و گیمرها بروز پیدا کرد. موضوعی که سبب شد وزیر ارتباطات برای تعطیلی آپارات گیم ، واکنش نشان داده و قول پیگیری دهد.

بیشتر بخوانید: رئیس جمهور علت اختلالات اینترنتی را عملکرد دولت‌های قبل می‌داند

تعطیلی آپارات گیم بهانه است!

چند روز پیش، شکوری مقدم از هجمه‌های صداوسیما و رگولاتوری انتقاد کرد و گفت، سرویس آپارات گیم از تاریخ 18 شهریور تعطیل می‌‎شود. او بیان کرد، از این به بعد این سرویس، تبدیل به پورتال گیم عربی می‌شود. این موضوع سروصدای زیادی به پا کرد و باعث شد تا گیمرها و استارتاپ‌ها واکنش‌هایی نشان دهند.

تعطیلی آپارات گیم

خیلی از کاربران سرویس آپارات گیم از وزیر ارتباطات خواسته بودند تا به این موضوع رسیدگی کند. عیسی زارع پور نیز در واکنش و در اینستاگرام خود در پاسخ به این خواسته کاربران نوشت:

«در حال پیگیری موضوع هستم تا ان شاءالله مساله حل شود.»

مدیر عامل آپارات، تعطیلی سرویس آپارات گیم را از طریق ویدیویی در اینستاگرام اعلام کرده بود، در این ویدیو او گفته بود، پدیده‌های جدید، به افراد آگاهی نیاز دارد که این افراد احتمالا در نهاد ملی بازی‌های رایانه‌ای یا شورای عالی فضای مجازی هستند. شکوری مقدم ادعا دارد که بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای رگولاتور معقول‌تری در حوزه بازی‎ها است.

در همین حال رئیس هیئت مدیره بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای با انتقاد از تصمیم تعطیلی آپارات، اعتقاد دارد که تعطیلی سرویس آپارت گیم با هدف فشار به سیستم‌های نظارتی و ایجاد هزینه برای کاربران، انجام شده است. امروز رئیس هیئت مدیره بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در مصاحبه رسانه‌ای خود در مورد تعطیلی آپارات گیم صحبت کرده و گفت:

«اینکه چطور ممکن است، شرکتی که خود را دانش بنیان می‌داند از اصلاح وضع موجود با استفاده از هوش مصنوعی برای حذف صحنه‌های خشونت، برهنگی و کلمات رکیک ناتوان باشد و فقط مسیر تعطیلی را به جای اصلاح برگزیند، سوالی است که ذهن بسیاری از فعالان فضای مجازی را به خود مشغول ساخته است.»

مهدی صرامی، بیان می‌کند که بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای وظیفه نظارت بازی‌های رایانه‌ای را دارد و حامی این حوزه است. او اظهار دارد که بررسی فضای زیست بوم بازی‌های رایانه‌ای، نشان‌دهنده این موضوع است که برخی از استارتاپ‌های ایرانی بازی‌های اقتصادی در بستر ابری طراحی کرده‌اند و بازی‌های ارائه شده توسط آنان، مفید بوده و رده بندی سنی نیز دارد. این استارتاپ‌ها مورد حمایت هستند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد تعطیلی آپارات گیم چیست؟ لطفا نظرات خود را در قسمت کامنت با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر