;
coinex

تحریم اپلیکیشن های بانکی ایران در گوگل پلی ؛ محدودیتی جدید در راه است؟

بعد از مشکلاتی که چند روز پیش در مورد دانلود برخی اپلیکیشن‌های غیرایرانی در گوگل پلی گزارش شد، حال خبر از تحریم اپلیکیشن های بانکی ایران در گوگل پلی رسیده است. اما ماجرا چیست؟

کاربران ایرانی اندروید در مدت اخیرا با محدودیت‌های خاصی از طرف گوگل و اپ استور مرجع آن یعنی پلی استور مواجه شده‌اند. در ساعات اخیر هم به نظر می‌رسد که کاربران برای دانلود اپلیکیشن همراه‌بانک‌های ایرانی با مشکل مواجه شده‌اند و مشتریان این بانک‌ها در دانلود برنامه‌ها به سد جدیدی برخورده‌اند.

بیشتر بخوانید: قطع دسترسی کاربران ایرانی به گوگل پلی ؛ صیانت، محدودیت خارجی یا مشکل فنی؟

تحریم اپلیکیشن های بانکی ایران در گوگل پلی

به طرز عجیبی، پیغامی که گوگل پلی برای مسدودسازی دسترسی کاربران ایرانی به این اپلیکیشن‌ها ارائه می‌دهد، پیامی با مضمون ممنوعیت دسترسی به این برنامه‌ها درایران است. حتی گفته شده که با استفاده از VPN نیز نمی‌توان از این محدودیت فرار کرد و دسترسی به برنامه اساسا غیرممکن شده است.

ماجرا این است که برنامه‌ها اگر خارجی بودند، عدم دسترسی آی‌پی ایرانی به آن‌ها معقول به نظر می‌رسید،‌ اما برای یک برنامه بانکی ایرانی،‌ عدم دسترسی کاربر ایرانی نوعی تناقض مبهم و عجیب به نظر می‌رسد.

البته گفته می‌شود که این مشکل برای برخی کاربران ابعاد گسترده‌تری یافته و اساسا نمی‌توان هیچ‌گونه اپلیکیشنی با پرداخت درون‌برنامه‌ای را دانلود کرد.

قطع دسترسی کاربران ایرانی به گوگل پلی

در حال حاضر و با وجود نگرانی‌های ناشی از این وضع،‌ هنوز هیچ علت مشخصی برای آن کشف نشده است، برخی کارشناسان معتقدند که این اتفاق نه به خاطر تحریم احتمالی گوگل بلکه به خاطر مشکلات فنی است.

این ماجرا بی‌سابقه نیست و اولین بار سال گذشته بود که گوگل پلی برای دانلود اپ‌های بانک‌ها مشکل ایجاد کرد و در نتیجه مجرمان سایبری با سواستفاده از شرایط و از طریق همراه بانک بانک‌های صادرات، کشاورزی و سپه اقدام به سرقت دارایی مردم کردند.

خطر سواستفاده از حساب‌های بانکی و حالا هم محدودیت در دانلود برنامه‌های بانکی از گوگل پلی، دسترسی به همراه بانک‌های رسمی را با مشکل مواجه کرده است. با این اوصاف بهترین راه شما برای دانلود برنامه‌های همراه بانک، مراجعه به وب‌سایت رسمی بانک‌ها است چراکه قاعدتا لینک دانلود برنامه در وب‌سایت ارائه شده و تقریبا ایمن‌ترین مسیر همین است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد تحریم اپلیکیشن های بانکی ایران در گوگل پلی چیست؟ لطفا نظرات خود را در قسمت کامنت با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر