;
coinex

ایجاد مدرسه مجازی ایرانی برای ایرانیان دور از وطن!

ایجاد مدرسه مجازی ایرانی برای جاماندگان از تحصیل و دانش‌آموزان ایرانی که مقیم خارج از کشور هستند انجام می‌گیرد. اما هدف از این مدرسه چیست؟

رئیس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور اعلام کرده که بعضی ایرانیان خارج از کشور امکان دسترسی به مدارس ایرانی را ندارند و در ادامه خبر راه‌اندازی و ایجاد مدرسه مجازی ایرانی برای بازماندگان از تحصیل و دانش‌آموزان ایرانی مقیم خارج از کشور را اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: راه‌اندازی مدرسه استعدادیابی انرژی اتمی ؛ کشف استعدادهای هسته‌ای از طفولیت!

ایجاد مدرسه مجازی ایرانی

«مهدی فیاضی» علاوه بر اشاره به تأکید وزیر آموزش و پرورش برای راه‌اندازی مدرسه مجازی ایران اعلام کرد: «بسیاری از ایرانیان در محدوده‌هایی از خارج از کشور حضور دارند که مدرسه ایرانی وجود ندارد، در نتیجه با استفاده از سامانه مجازی آموزشی می‌توانند از ظرفیت مدرسه ایران به‌صورت آنلاین و آفلاین مثل شبکه شاد به‌راحتی برای آموزش استفاده کنند.»

همچنین فیاضی به اضافه شدن امکان تعاملی بودن به سامانه مدرسه ایران اشاره کرد و گفت:

به‌زودی از این امکان رونمایی شده تا مورد استفاده فرزندان ایرانی مقیم خارج از کشور قرار بگیرد.

او همچنین با بیان اینکه تعامل و آموزش مجازی پیش از این در دوران اوج‌گیری کرونا اجرایی شده و نتیجه مطلوبی را هم در بر داشته است، گفت که بسیاری از مدارس بهترین معلمان داخل ایران را انتخاب کرده و بدین ترتیب، به شکل مجازی یا ویدئو کنفرانس برای دانش‌آموزان کلاس درس را برگزار می‌کنند که این ویدئوها می‌تواند در اختیار سایر دانش‌آموزان هم قرار بگیرد.

ایجاد مدرسه مجازی ایرانی

رئیس وقت مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور در سال 1399 هم از برنامه‌های وزارت برای راه‌اندازی مدرسه مجازی خبر داده بود:

تعداد دانش‌آموزان در بعضی از مدارس بسیار کم بوده و نمی‌توانیم معلم تخصصی را اعزام کنیم؛ بنابراین می‌خواهیم بخشی از دروس را به شکل آنلاین و آفلاین ارائه دهیم.

در حال حاضر در آستانه آغاز فصل مدارس در سال 1401 یک‌بار دیگر وعده ایجاد مدرسه مجازی ایرانی بیان شده است. این مدرسه قرار است در بستر شبکه شاد که در پی شیوع ویروس کرونا با هدف آموزش ارائه شد، مورد استفاده هم‌وطنان خارج از کشور قرار بگیرد. استفاده از امکانات جدید با هدف تحقق پیداکردن عدالت آموزشی و فراهم‌کردن شرایط تحصیل برای همه افراد جامعه ضروری است.

اما آنچه که در این روند باید موردتوجه قرار بگیرد این است که آیا شبکه شاد بازخورد قابل‌توجهی داشته است؟ میزان رضایت دانش‌آموزان، معلمان و اعضای خانواده نسبت به امکانات این برنامه چطور بوده است؟

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره راه‌اندازی مدرسه استعدادیابی انرژی اتمی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر