;
coinex

ساخت ایستگاه فضایی با گرانش مصنوعی ؛ ایده جذاب استارتاپ آمریکایی!

vast که یک استارتاپ فضایی آمریکایی است اعلام کرده که تصمیم به ساخت ایستگاه فضایی با گرانش مصنوعی دارد تا بهره‌وری انسان در فضا را افزایش دهد.

ایده ساخت یک ایستگاه فضایی مجهز به گرانش مصنوعی، افزایش سلامت فضانوردان است. این استارتاپ آمریکایی با تیمی متشکل از مهندسان با تجربه صنعت فضایی و معاون سابق اسپیس ایکس قصد دارد محیطی را طراحی کند که افراد در آن بتوانند زندگی و کار کنند.

بیشتر بخوانید: ربات های جدید ارتش آمریکا با قلب و سیستم گردش خون بسیار به انسان شبیه هستند

ساخت ایستگاه فضایی با گرانش مصنوعی

جد مک کالب، بنیانگذاراین شرکت که در پروژه‌های Stellar و eDonkey2000 نیز حاضر بوده می‌گوید:

«Vast با ماموریت خود آینده‌ای را ایجاد می‌کند که در آن میلیون‌ها نفر می‌توانند در سراسر منظومه شمسی زندگی کنند. منظومه شمسی دارای منابع باورنکردنی است. اگر به منابع آن دسترسی داشته باشیم، تمدن ما می‌توانست با حفظ سیاره خود رشد کرده و رشد کند. هنگامی که جمعیت زیادی از انسان‌ها بتوانند در فضا زندگی کنند، می‌توان صنعت و زیرساخت‌های مورد نیاز برای دسترسی به این منابع را ایجاد کرد.»

ساخت ایستگاه فضایی با گرانش مصنوعی ؛ ایده جذاب استارتاپ آمریکایی!

این ایستگاه فضایی جدید می‌تواند بیش از 40 نفر را در خود جای دهد و طبق گزارش‌های موجود طولی برابر با 100 متر دارد. قرار گرفتن این ایستگاه در معرض گرانش صفر برای طولانی مدت می‌تواند برای سلامت فضانوردان خطرناک باشد.

برخی از عوارض جانبی این شرایط شامل ضعف عضلانی، تحلیل اسخوان و یا حتی در موارد شدید آسیب مغزی است. حال شرکت vast تصمیم دارد تا با ارائه گرانش مصنوعی برای فضانوردان، محیطی سالم برای ماموریت‌های طولانی مدت در فضا ایجاد کند. مک‌کالب در ادامه توضیح می‌دهد:

«با پیش بردن مرزها و گسترش زیستگاه خود در وسعت فضا، ممکن است بتوانیم زمین را برای هزاران سال و نسل‌های آینده حفظ کنیم.»

البته این اولین باری نیست که یک شرکت می‌کوشد یک ساختار گرانشی مصنوعی در فضا ایجاد کند سال گذشته نیز شرکت Orbital Assembly Corporation برنامه‌های خود برای ساخت یک هتل فضایی مداری با گرانش مصنوعی را علنی کرده بود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره ساخت ایستگاه فضایی با گرانش مصنوعی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان گذاشته و اخبار فناوری را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (2 نظر)

    درود خدمت همه عزیزان
    بنده طرح و ایده ای برای ایجاد فضایی دارای جاذبه تقریبا همانند زمین در محیط فضا دارم ولی تو ایران هستم و هیچ قدرت مالی ندارم که بتونم با خارج از کشور ارتباط بگیرم و طرحمو ارائه بدم به شرکتهایی مانند ناسا لطفا اگر کسی توان و یا اطلاعات مواثری در این خصوص داره راهنماییم کنه تو واتساپ با شمارم 09124467767 ممنونم از بزرگی و محبت همه دوستان

    پاسخ

    درود خدمت همه
    بنده طرح و ایده ای برای ایجاد فضایی دارای جاذبه تقریبا همانند زمین در محیط فضا دارم ولی تو ایران هستم و هیچ قدرت مالی ندارم که بتونم با خارج از کشور ارتباط بگیرم و طرحمو ارائه بدم به شرکتهایی مانند ناسا لطفا اگر کسی توان و یا اطلاعات مواثری در این خصوص داره راهنماییم کنه تو واتساپ با شمارم 09124467767 ممنونم از بزرگی و محبت همه

    پاسخ