;
coinex

قیمت خودروهای مزایده‌ای گمرک اعلام شد [+شرایط بازدید]

مدتی است که بحث مزایده خودروهای دپو شده در گمرک در میان است و حالا رسما با آغاز مزایده، شرایط و قیمت خودروهای مزایده‌ای گمرک اعلام شده است.

ساعاتی پیش معاون سازمان اموال تملیکی با بیان اینکه در مجموع 1040 خودرو در وب‌سایت ستاد دولت بارگزاری شده گفته که کمترین قیمت پایه برای خودروها 670 میلیون تومان بری سراتو و بالاترین قیمت مربوط به پورشه ماکان با رقم 7 میلیارد و 200 میلیون تومان است.

بیشتر بخوانید: تغییر آیین نامه واردات خودرو برای سال 1402 ؛ وعده وزارت صمت

قیمت خودروهای مزایده‌ای گمرک

سعید غلامی در گفتگویی با تسنیم درباره جزئیات خودروهایی که در مزایده فوق‌العاده سازمان اموال تملیکی به فروش می‌رسند گفته:

 در مجموع هزار و 40 خودرو در سایت سازمان اموال تملیکی و سامانه تدارکات دولت بارگذاری شده است. این هزار و 40 خودرو در 9 استان کشور قرار دارند که شامل استان‌های بوشهر، خوزستان، مازندران، هرمزگان، تهران، گیلان، قم، آذربایجان شرقی و فارس می‌شود.

وی افزود: «امکان بازدید این خودروها از امروز فراهم شده است و تا روز 12 مهر ماه امکان بازدید و ارائه پیشنهاد نیز وجود خواهد داشت. ارزش قیمت پایه گذاشته شده این خودروها در مزایده 2 هزار و 37 میلیارد تومان است و پیش‌بینی می‌شود با این ارزش تعیین شده پایه، متقاضیان با قیمت‌های بالاتری این خودروها را خریداری کنند».

قیمت خودروهای مزایده‌ای گمرک اعلام شد [+شرایط بازدید]

معاون سازمان اموال تملیکی در ارتباط با پایین‌ترین و بالاترین قیمت تعیین‌شده برای خودروهای مزایده گفته که کمترین قیمت برای 670 میلیون برای سراتوهای موجود در بوشهر و بالاترین قیمت مربوط به پورشه ماکان با رقم 7 میلیارد و 200 میلیون‌ تومان است. وی ادامه داد:

با توجه به اطلاعاتی که از استان‌ها دریافت کردیم مردم بازدیدها را آغاز کردند و به انبارهای مختلف از جمله بوشهر، مازندران، تهران و خوزستان مراجعه و از خودروها بازدید کردند. این موضوع نیز ناشی از اطلاعاتی است که در سامانه ستاد آمده است. در حال حاضر امکان مشاهده خودروها حتی بدون ثبت نام در سامانه تدارکات دولت فراهم شده است.

غلامی می‌گوید در این مزایده امکان حضور آحاد افراد جامعه وجود دارد و با توجه به فضای رقابتی و شفاف مزایده، مشارکت بیشتر مردم منجر به رقابت بیشتر مردم و دولت خواهد شد. بنابراین هماهنگی‌های لازم برای تسهیل ثبت‌نام و شرکت افراد در مزایده تا حد زیادی انجام شده است. وی در پاسخ به سوالی در خصوص فروش خودروها در قالب مزایده و عدم امکان مرجوع کردن خودروهای فروخته شده گفت:

نحوه مزایده و فروش خودروها براساس دستور مقام قضایی بوده است. براساس تصمیم صریح ریاست شعبه 15 دادگاه انقلاب اسلامی تهران، این خودروها باید در مزایده فوق‌العاده سراسری به شرط شماره‌گذاری در داخل کشور، به آحاد مردم و با بالاترین قیمت به فروش برسد. در نتیجه روش فروش به صراحت توسط مرجع قضایی تعیین شده است.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص قیمت خودروهای مزایده‌ای گمرک چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر