;
coinex

لپ تاپ با نمایشگر کشویی ؛ پتنت جذاب سامسونگ و اینتل

با رونمایی از نمایشگر جدیدی که توسط اینتل و سامسونگ طراحی شده است، یک قدم دیگر به ساخت لپ تاپ با نمایشگر کشویی نزدیک می‌شویم.

اخیرا شاهد برگزاری رویداد اینتل بودیم که هدف اصلی آن، رونمایی از پردازنده‌های نسل سیزدهمی این کمپانی بود. طی این رخداد مدیرعامل شرکت سامسونگ دیسپلی از همکاری خود با اینتل خبر داد.

نتیجه همکاری این دو کمپانی دستگاهی است که فعلا در مرحله پیش تولید قرار دارد و احتمال می‌رود تا تولید انبوه و استفاده گسترده از آن در دستگاه‌های الکترونیکی، راه زیادی باقی مانده باشد. دستگاه مذکور از ابعادی معادل 13 اینچ برخوردار بود؛ اما به لطف مکانیزم کشویی خود که تاکنون مشابه آن را ندیده بودیم، در عرض چند ثانیه به 17 اینچ افزایش یافت.

بیشتر بخوانید: بهترین لپ تاپ های گیمینگ 2021

ساخت اولین لپ تاپ با نمایشگر کشویی

در ابتدا باید گفت که لپ تاپ با نمایشگر کشویی می‌تواند نیاز کاربران را به صفحه‌نمایش بزرگ‌تر برآورده کند؛ در حالی که حمل و نقل آن حتی از لپ تاپ‌های با نمایشگر معمولی آسوده‌تر خواهد بود؛ به همین جهت انتظار می‌رود که پشتیبانی از نمایشگر‌های کشویی، در آینده به عنوان یکی از معیارهای اصلی کاربران برای خرید کامپیوترهای شخصی شناخته شود.

باید گفت که نوآوری‌های شرکت سامسونگ تنها به نمایشگر‌های کشویی ختم نمی‌شود و پیش از این، شاهد رونمایی از نمایشگرهای تاشو برای اسمارت‌فون‌‌های این کمپانی بودیم. اگرچه بعضی از کمپانی‌ها مانند لنوو، تولید لپ‌ تاپ‌های با صفحه‌نمایش تاشو را در دستور کار خود قرار دادند، به‌نظر می‌رسد که سامسونگ هیچ برنامه‌ای جهت استفاده از نمایشگر‌های تاشو در کامپیوترهای شخصی ندارد.

در ادامه لازم است این نکته را خاطر نشان کرد که فرم‌فکتورهای جدید به تنهایی نمی‌توانند توجه کاربران را به خود جلب کنند و برای دریافت بازخورد مثبت کاربران، نرم‌افزارهای سازگار با طراحی فیزیکی خاص دستگاه موردنیاز خواهد بود؛ برای مثال می‌توان به گوشی‌های هوشمند با نمایشگر تاشو اشاره کرد که مشکلات زیادی برای کاربران خود به همراه داشتند و یکی از بارزترین آن‌ها، استفاده نکردن از نرم‌افزارهای متناسب با طراحی خاص این محصولات بود.

در حال‌حاضر نمی‌توان پیش‌بینی کرد که آیا اینتل قادر است ایده ساخت لپ تاپ با نمایشگر کشویی را محقق کند و این محصولات را به تولید انبوه برساند. برای آگاه شدن از این موضوع فقط می‌توانیم صبر کنیم.

همانطور که مشاهده می‌کنید، دستگاه معرفی شده توسط اینتل و سامسونگ که احتمالا در آینده جهت ساخت لپ تاپ با نمایشگر کشویی مورد استفاده قرار می‌گیرد، ظاهری مشابه یک تبلت ۱۳ اینچی دارد که ابعاد آن به راحتی تا ۱۷ اینچ قابل افزایش است. این دستگاه شامل یک نمایشگر با انعطاف پذیری بالا می‌شود که درون یک دستگاه با مکانیزم کشویی قرار گرفته است.

در ادامه رویداد، از دستگاه مذکور جهت معرفی نرم‌افزار Unison استفاده شد که اسمارت‌فون‌های با سیستم‌عامل Android و iOS را به لپ تاپ‌های مجهز به پردازنده اینتل متصل می‌کند.

همانطور که اشاره کردیم، هدف اصلی رویداد اخیر اینتل رونمایی از پردازنده‌های نسل سیزدهمی رپتور لیک بود و به همراه آن، از کارت گرافیک قدرتمند A770 رونمایی شد. گفته شده که پردازنده‌های سری رپتور لیک، ۲۸ مهر ماه عرضه خواهند شد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره لپ تاپ با نمایشگر کشویی چیست؟ لطفا دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها بیان کنید و جدیدترین اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر