;
coinex

امتیاز دوربین آیفون 14 پرو منتشر شد؛ دومین دوربین برتر سال

بعد از اتمام آزمایش‌ها و بررسی‌های دوربین پرچم‌دار جدید اپل توسط DxoMark، امتیاز دوربین آیفون 14 پرو در سایت این موسسه منتشر شده است.

در ابتدا باید گفت که پرچم‌دار آیفون در زمینه دوربین عملکرد بسیار خوبی را از خود نشان داده و از سوی DxoMark مورد تمجید قرار گرفته، اما با این‌حال به‌عنوان قدرتمندترین دوربین در میان گوشی‌های هوشمند شناخته نمی‌شود و با اختلاف بسیار کمی از آنر مجیک ۴ آلتیمیت، در فهرست DxoMark جایگاه دوم را به خود اختصاص داده است.

بیشتر بخوانید: بهترین گوشی‌های آنر 2022

امتیاز دوربین آیفون 14 پرو از نگاه DxoMark

پیش از این‌که امتیاز دوربین آیفون 14 پرو را مشاهده کنیم بهتر است نگاهی به گزارشات ارائه شده درباره سیستم تصویر برداری این اسمارت‌فون داشته باشیم.

گفته می‌شود که پرچم‌دار جدید آیفون در تمام سناریوهای عکس‌برداری با شرایط نوری مختلف، قادر است تصاویر بی‌نظیری با کنتراست طبیعی به ثبت برساند. همچنین، دوربین این گوشی هوشمند در زمینه بزرگ‌نمایی فاصله‌ نه‌چندان دور بازخوردهای مثبتی دریافت کرده است. به گفته کارشناسان DxoMark پیش‌نمایش دوربین آیفون 14 پرو دقت بالایی دارد و به تصویر نهایی شباهت بسیار زیادی خواهد داشت.

امتیاز DexoMark به آیفون 14 پرو

در تصویر بالا امتیاز دوربین آیفون 14 پرو و عملکرد آن را در زمینه‌های مختلف مشاهد می‌کنیم. باتوجه به این موضوع که DxoMark در بررسی‌های خود بسیار سخت‌گیرانه عمل می‌کند، باید گفت که کسب امتیاز ۱۴۶ و قرار گرفتن در رتبه دوم این موسسه دست‌آورد بزرگی محسوب می‌شود. آیفون 14 پرو در همه زمینه‌ها قدرتمند ظاهر می‌شود و از جمله نقاط قوت آن، می‌توان به فیلم‌برداری عالی اشاره کرد که به شکل فوق‌العاده‌ای سوژه خود را رهگیری می‌کند.

لازم است این نکته را خاطر نشان کرد که در کنار تمام نقاط قوت دوربین آیفون 14 پرو ضعف‌های کوچکی دیده می‌شود که سبب شده دوربین ابن اسمارت‌فون جایگاه نخست فهرست DxoMark را به خود اختصاص ندهد. در زمینه عکس‌برداری آنر مجیک ۴ آلتیمیت ۱۵۰ امتیاز کسب کرده، درحالی که پرچم‌دار آیفون موفق به دریافت امتیاز ۱۴۳ شده است. علاوه بر این، دوربین آیفون 14 پرو در محیط‌های سرپوشیده که معمولا شرایط نوردهی مناسب نیست، جزییات را به خوبی ثبت نمی‌کند. لازم به ذکر است که کاهش جزییات تصویر هنگام عکاسی از سوژه‌های در فواصل زیاد قابل مشاهده است.

در نهایت باید گفت که آنر مجیک ۴ آلتیمیت تنها با اختلاف یک امتیاز در فهرست DxoMark صدر نشین است و دلیل اصلی این اختلاف امتیاز آیفون 14 پرو با آنر، عملکرد بهتر آنر در عکس‌برداری، بزرگ‌نمایی و ثبت جزییات بیشتر در مکان‌های با نوردهی کم است. دوربین هر دو محصول در سایر زمینه‌ها تقریبا عملکرد یکسانی دارند.

هواوی P50 پرو، شیائومی می ۱۱ اولترا و آیفون ۱۳ پرو مکس همگی با ۱۴۱ امتیاز در جایگاه سوم رنکینگ DxoMark قرار دارند. همچنین، از قلم نیافتد که جدیدترین پرچم‌دار سامسونگ یعنی گلکسی S22 اولترا ۱۳۵ امتیاز کسب کرده است.

اکنون که امتیاز دوربین آیفون 14 پرو را از نگاه سایت DxoMark بررسی کردیم، بد نیست نگاهی به جزییات سیستم تصویربرداری این محصول داشته باشیم. نسخه پرو و پرو مکس پرچم‌دار آیفون دارای لنز f/1.78 و فاصله کانونی ۲۴ میلی‌متر است. این دو نسخه نخستین گوشی‌های هوشمند آیفون هستند که از دوربین ۴۸ مگاپیکسلی پشتیبانی می‌کنند.

این دوربین چهار پیکسلی که در مجاورت هم قرار دارند را باهم ترکیب می‌کند که سرانجام یک تصویر ۱۲ مگاپیکسلی را به کاربر خود ارائه می‌دهد. البته به لطف چنین قابلیتی اندازه هر پیکسل ۲/۴۴ میکرومتر خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره امتیاز دوربین آیفون 14 پرو چیست؟ آیا می‌توان تنها به بررسی‌های DxoMark برای نتیجه‌گیری نهایی درباره کیفیت دوربین گوشی‌های هوشمند اکتفا کرد؟ لطفا دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها به اشتراک بگذارید و جدیدترین اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر