;
coinex

برنده جایزه نوبل پزشکی 2022 معرفی شد

فصل نوبل 2022 از چند روز پیش آغاز شده و مطابق برنامه‌ریزی قبلی، لحظاتی پیش برنده جایزه نوبل پزشکی 2022 معرفی شد.

بنابر اعلام آکادمی نوبل، سوانته پاابو، یک دانشمند سوئدی در رشته پزشکی، شاخه فیزیولوژی است که به خاطر اکتشافاتش درباره «ژنوم انسان‌های منقرض شده و تکامل انسان» شایسته دریافت جایزه نوبل پزشکی در سال 2022 شناخته شده است.

بیشتر بخوانید: تغییر گروه خونی توسط دانشمندان؛ تحولی تاریخی در دنیای پزشکی و پیوند اعضا!

برنده جایزه نوبل پزشکی 2022

این اولین جایزه نوبل در سال 2022 است و بنابر برنامه‌ریزی آکادمی، در روزهای آتی دیگر جوایز نوبل نیز به افراد برگزیده اعطا خواهند شد. جایزه پزشکی سال گذشته نیز به طور مشترک به دیوید جولیوس و آدم پاتاپوتین از آمریکا برای کشف گیرنده‌هایی در پوست انسان اعطا شد که دما و لامسه را حس می‌کنند و تاثیر فیزیکی را به تکانه‌های عصبی بدل میکنند.

برنده جایزه نوبل پزشکی 2022 معرفی شد

نوبل از جمله معتبرترین جایزه‌های علمی دنیا است که توسط مجمع نوبل موسسه کارولینسکا اعطا می‌شود و ارزش آن برابر با 10 میلیون کرون سوئدی یعنی چیزی حدود 900 هزار 357 دلار است. بنابر وصیت نامه موسس جایزه نوبل، یعنی آلفرد نوبل (کاشف باروت) جوایز علمی به طور سالانه به محققان برجسته برگزار می‌شود، گرچه جایزه اقتصاد بعدها به این مجموعه افزوده شده است.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درباره برنده جایزه نوبل پزشکی 2022 چیست؟ نظرات خود را در این باره با ما در بخش کامنت‌ها در میان بگذارید و اخبار علمی را از تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر